1.631 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Bøde ved udlån af cykel Bøde ved udlån af cykel
Hej min ven og jeg diskutere om hvad der sker hvis man låner sin mc ud til en ven Ellen en som vil købe den og tager en prøve tur og så ryger i en fotofælde og får et klip måske enda frakendt førerretten pga for høj fart hvordan ligger bevis byrden så hvis vennen eller køber nægter at have kørt mister ejer på klip/kørekortet ??
Jeg holder på at så skal man lave et dokument underskrevet og med kørekort nummer at man har kørt den dag og tidspunkt ??
Min ven siger at politiet ik kan gøre noget hvis ingen kan udpeges som bilist og evt bøde klip går tabt ???
0 synes godt om
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
Hvis det er mere end en bøde, skal ordensmagten bevise hvem der har ført køretøjet.
Så der er ingen som helst problemer i at lave sådan et dokument - faktisk burde flere tænke sådan...
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
Overtrædelser der kun udløser bøde hænger registreret bruger på.
Overtrædelser der medfører klip hænger faktiske fører på.
Hvis bruger/ejer ikke vil oplyse fører identitet får han bøde for dette.
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
I alle andre tilfælde er det politiet/anklageren der har bevisbyrden
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 92
jul 2016
Følger: 12 Følgere: 267 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 299
PS jeg lever af mit kørekort så det er meget vigtigt for mig
Billeder er lånt fra nettet.
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 216
Kan du ikke oplyse dette får du bøde på 2500, for at tilbage holde information / Ikke kunne oplyse føreren.
Altså det er stadig ikke gratis bare fordi man bliver nappet af fotovogn og er uigenkendelig
feb 2005
Følger: 24 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 39
Hvis hastigheden er så høj at kørekortet skal frakendes er det en straffesag og politiet bærer bevisbyrden, her gælder andre regler. Ergo de skal bevise hvem der har kørt køretøjet. Derfor bliver de fleste billeder fra fotovogne af folk der kører meget stærkt med tildækket ansigt smidt lige i skraldespanden
Bøde ved udlån af cykel