646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende

Hey guys,

Jeg har et ønske om noget "hjemme"gjort udstødning til min projekt cykel (en Yamaha XV250), og har brug for hjælp til at dreje + svejse 5-10 cm rør til udstødningen fra den bagerste cylinder.

I denne forbindelse søger jeg en, der kan den slags, som har lyst til en lille fritidsopgave - evt. smed, men jeg er ikke så kræsen, bare det er lavet ordentligt smiley

Billeder og tanker om projektet kan selvfølgelig uddybes, hvis der er en eller flere, der er friske på jobbet.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende
  • #1   9. maj 2018 Jeg tror du med fordel kunne skrive lidt mere om hvad du ønsker lavet, og evt lægger en skitse op.

5-10cm rør lyder ikke af meget, skal du ikke have et længere forrør?

Skal du have lavet en flange og svejst et rørknæk på? Og kommer du med røret eller skal det også indgå i "leverancen"

Det billigste er nok at få nogle standardbøjninger og så skære/svejse dem til. Men selv det tager tid, svejsetråd og argon så måske du skulle overveje betalingsformen?

En anden og meget kunsterrisk måde at lave bøjninger på er at tage et lige rør og så skære det i små stykker med skrå snit. Så kan man med rette talent og tålmodighed lave alle bøjninger- men det er vel ikke det du er ude i?

profilbillede
  • #2   9. maj 2018 Har du overvejet at købe et brugt rør? Denne her får du leveret for ca 250kroner, du kan dårligt tillade dig at betale mindre for en svejser....
    https://www.ebay.de/itm/Krummer-Attrappe-hinterer-Zylinder-Yamaha-XV-125-250-Virago-5AJ-3LW-3LS-Auspuff/152902671589?fits=DEM_Model%3AXV%7CDEM_CCM%3A250&hash=item2399b59ce5:g:IpQAAOSwldRZ5a11

• #3   9. maj 2018 Send billeder. Til dette nr. Måske jeg kan hjælpe 50393655 mvh søren

• #4   10. maj 2018 Hey, undskyld det sene svar! Jeg var i værkstedet det meste af dagen i går...

#1 Du har ret. Opslaget blev lavet sidst på dagen, og jeg kunne ikke helt finde ud af hvordan jeg skulle formulere mig.
    Det er en to-cylindret motor, og forrøret fra den forreste cylinder går ud til sin egen lydpotte, men det synlige forrør fra bagerste cylinder er blot for syns skyld, og er faktisk slet ikke forbundet til cylinderen - men det fører alligevel ud til sin egen lydpotte, som det forreste forrør.
    Udstødningsrøret fra bagerste cylinder er et lille tyndt rør med super indviklede bøjninger, der sidder gemt bag motor og skjolde, som føder en form for "kasseformet" lydpotte/lyddæmper, der kun er synlig fra undersiden af cyklen, som så leder udstødningsgassen videre til begge førnævnte lydpotter.

Det lille bøjede rør, der rent faktisk er udstødningsrør fra bagerste cylinder, er imidlertid blevet hullet af rust, både midt på røret og hvor røret er forbundet til lydpotten, og er generelt ret råddent. I stedet for at forsøge at fikse dette, ville jeg egentligt hellere se om det kunne lade sig gøre at bruge det "falske" forrør til bagerste cylinder, således at udstødningen blev ledt derigennem, og så droppe lydpotterne helt, så udstødningen fik et federe design, og en (forhåbentligt) bedre lyd.
    Det "falske" forrør sidder allerede nogenlunde på niveau med udstødningsporten fra bagerste cylinder, så jeg tænker ikke at det er meget rør, der skal bukkes og svejses.
    En flange skal nok også laves/købes, da diameteren på det nye rør er væsentligt større end på det gamle rør.

Giver det nogen mening? smiley

Jeg skriver lige til dig med nogle billeder om lidt smiley

• #5   10. maj 2018 tja man får ikke lavet meget hos en smed for 250 kroner smiley Men ja frem med lidt mere beskrivelse.

• #6   10. maj 2018 #5
    Har du set min kommentar? smiley

Og jeg ved ikke lige hvor de 250kr kommer fra, det har jeg vist ikke nævnt noget om smiley

• #7   10. maj 2018 https://www.badboybobbers.com.au/yamaha-xv250-exhaust-drag-pipes-slash-cut-stainless-steel-virago/

Det bliver aldrig hvad du drømmer om... Køb nogle nye potter og kør lykkelig ud i sommeren smiley

• #8   10. maj 2018 #7

Nu var det ikke lige sådan noget der, jeg havde i tankerne. Hvorfor tror du ikke at det kan blive til det, jeg har beskrevet? smiley

• #9   10. maj 2018 @4 - ok, det giver mening hvad du skriver ... men absolut ikke mening at cyklen er lavet med fake udstødning!

Angående 250kr var det vidst mig der bragte det i spil - det var prisen for et bagerste forrør fra ebay. Jeg ser nu at der står "attap" i annoncen.

Mht at lave en ægte udstødning fandt jeg denne artikel. https://virago250street.com/2581-2/

Metode #1 beskriver hvordan man får fake forrøret til at passe

profilbillede
  • #10   10. maj 2018 @Per T
    Jeg synes også det er sært... Det ville kræve SÅ lidt lige at føre rør fra udstødningsporten hen til det falske rør - like, fem cm inkl. et 90 graders buk. Det giver ingen mening at man ikke har gjort sådan i første omgang, specielt fordi forreste cylinder kører har det tykke forrør, og bagerste cylinder ikke har. Men jaja, det skal jo helst ikke være helt nemt smiley

Jeg har faktisk godt set den artikel der, og har også overvejet det - men håbet var at det tykke forrør kunne få lov at beholde den position det allerede har - som på dette billede, hvor det stikker ud fra bagerste cylinder. Din metode er dog stadig i baghovedet smiley

profilbillede
Kommentér på:
Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende

Annonce