646 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende
Hey guys,
Jeg har et ønske om noget "hjemme"gjort udstødning til min projekt cykel (en Yamaha XV250), og har brug for hjælp til at dreje + svejse 5-10 cm rør til udstødningen fra den bagerste cylinder.
I denne forbindelse søger jeg en, der kan den slags, som har lyst til en lille fritidsopgave - evt. smed, men jeg er ikke så kræsen, bare det er lavet ordentligt
Billeder og tanker om projektet kan selvfølgelig uddybes, hvis der er en eller flere, der er friske på jobbet.
På forhånd tak!
0 synes godt om
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
5-10cm rør lyder ikke af meget, skal du ikke have et længere forrør?
Skal du have lavet en flange og svejst et rørknæk på? Og kommer du med røret eller skal det også indgå i "leverancen"
Det billigste er nok at få nogle standardbøjninger og så skære/svejse dem til. Men selv det tager tid, svejsetråd og argon så måske du skulle overveje betalingsformen?
En anden og meget kunsterrisk måde at lave bøjninger på er at tage et lige rør og så skære det i små stykker med skrå snit. Så kan man med rette talent og tålmodighed lave alle bøjninger- men det er vel ikke det du er ude i?
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
https://www.ebay.de/itm/Krummer-Attrappe-hinterer-Zylinder-Yamaha-XV-125-250-Virago-5AJ-3LW-3LS-Auspuff/152902671589?fits=DEM_Model%3AXV%7CDEM_CCM%3A250&hash=item2399b59ce5:g:IpQAAOSwldRZ5a11
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 493 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 34
#1 Du har ret. Opslaget blev lavet sidst på dagen, og jeg kunne ikke helt finde ud af hvordan jeg skulle formulere mig.
Det er en to-cylindret motor, og forrøret fra den forreste cylinder går ud til sin egen lydpotte, men det synlige forrør fra bagerste cylinder er blot for syns skyld, og er faktisk slet ikke forbundet til cylinderen - men det fører alligevel ud til sin egen lydpotte, som det forreste forrør.
Udstødningsrøret fra bagerste cylinder er et lille tyndt rør med super indviklede bøjninger, der sidder gemt bag motor og skjolde, som føder en form for "kasseformet" lydpotte/lyddæmper, der kun er synlig fra undersiden af cyklen, som så leder udstødningsgassen videre til begge førnævnte lydpotter.
Det lille bøjede rør, der rent faktisk er udstødningsrør fra bagerste cylinder, er imidlertid blevet hullet af rust, både midt på røret og hvor røret er forbundet til lydpotten, og er generelt ret råddent. I stedet for at forsøge at fikse dette, ville jeg egentligt hellere se om det kunne lade sig gøre at bruge det "falske" forrør til bagerste cylinder, således at udstødningen blev ledt derigennem, og så droppe lydpotterne helt, så udstødningen fik et federe design, og en (forhåbentligt) bedre lyd.
Det "falske" forrør sidder allerede nogenlunde på niveau med udstødningsporten fra bagerste cylinder, så jeg tænker ikke at det er meget rør, der skal bukkes og svejses.
En flange skal nok også laves/købes, da diameteren på det nye rør er væsentligt større end på det gamle rør.
Giver det nogen mening?
#3
Jeg skriver lige til dig med nogle billeder om lidt
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 34
Har du set min kommentar?
Og jeg ved ikke lige hvor de 250kr kommer fra, det har jeg vist ikke nævnt noget om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det bliver aldrig hvad du drømmer om... Køb nogle nye potter og kør lykkelig ud i sommeren
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 34
Nu var det ikke lige sådan noget der, jeg havde i tankerne. Hvorfor tror du ikke at det kan blive til det, jeg har beskrevet?
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Angående 250kr var det vidst mig der bragte det i spil - det var prisen for et bagerste forrør fra ebay. Jeg ser nu at der står "attap" i annoncen.
Mht at lave en ægte udstødning fandt jeg denne artikel. https://virago250street.com/2581-2/
Metode #1 beskriver hvordan man får fake forrøret til at passe
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 34
Jeg synes også det er sært... Det ville kræve SÅ lidt lige at føre rør fra udstødningsporten hen til det falske rør - like, fem cm inkl. et 90 graders buk. Det giver ingen mening at man ikke har gjort sådan i første omgang, specielt fordi forreste cylinder kører har det tykke forrør, og bagerste cylinder ikke har. Men jaja, det skal jo helst ikke være helt nemt
Jeg har faktisk godt set den artikel der, og har også overvejet det - men håbet var at det tykke forrør kunne få lov at beholde den position det allerede har - som på dette billede, hvor det stikker ud fra bagerste cylinder. Din metode er dog stadig i baghovedet
Drejning af rør + svejs i Vejle området? Ikke omfattende