{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Ny MC max 100k {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står som begynder og vil jo gerne have mig en fin cykel.
Jeg har haft kigget en del på nogen af Suzuki's.. GSR600, GSX750F, GSX650 og SV650.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, eller er der nogen gode alternativer som jeg har overset?
Det skal være en tourning/street MC.

På forhånd Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MC max 100k
  • #1   2. maj 2007 altså en kawa er-6 er mega sjov at køre... hvis jeg var ny ville det være mit valg...

  • #2   2. maj 2007 og så har den et ret frækt design efter min mening... ikke et design man ser hver dag

  • #3   2. maj 2007 cbr 600 F3/4 smiley man ved jo hvad honda er smiley

  • #4   2. maj 2007 martin ja det gør man... opreklameret... haha

  • #5   2. maj 2007 Jeg vil nok også holde på en cbr F3 eller F4. Der er en grund til at Honda koster lidt mere. Det er bare mere gennemført, kvalitetsmæssigt. Yamaha er også deroppe ad.

  • #6   2. maj 2007 Eller en Kawa Z750, rygtet siger der står nogle nye 06 modeller rundt omkring hos forhandlere man kan få til 99K smiley Se det er en fed cykel! smiley

  • #7   2. maj 2007 Jeg glemte at nævne at den skal være ny og ikke brugt.

    En CBR er nok også lidt for sporty til mig.


  • #8   2. maj 2007 Jeg har overvejet at skille mig af med min - du kan da ta' et kig på min profil, hvis det er. Der er sket lidt med den; nyt kåbeglas, integreret blink i baglygte og sidst men ikke mindst: oplagte titaniumsbrølepotter.
    Den kommer til at koste omkring 95k...

    Ellers vil jeg sige at en cbr600 er rigtgi fed. Meget nem at styre og den kommer ikke til at overraske dig/tage røven på dig.

    GSXF har jeg selv haft, men var ikke imponeret.

    SV650 er mange folks yndlingscykel, men jeg tror det mest er pga pris kontra præstationer på papiret. Jeg er ikke imponeret over den, men det får jeg nok høvl for at sige.

    Hvis jeg skulle starte på ny, så blev det helt klart cbr600....


  • #9   2. maj 2007 HALLOOOO folk... han skriver den SKAL være ny...

  • #10   2. maj 2007 hvis det skal være en ny.. så tag da en gsx 750 F det er da det eneste nye til under 100K som der ser nogenlunde ud... selvom den ligner en pakke smeltet chokolade

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #11   2. maj 2007 Yamaha fz6 s-eller n! Koster vist 110K med kåbe og 100K uden. Rigtig dejlig mc, der kan bruges til både afslappet og frisk kørsel. Ellers cbr eller sv650. Tror gsxf'eren er en smule tung at danse med ifht. de andre.

  • #12   2. maj 2007 Så ville jeg nok vælge den her (link fjernet)

  • #13   2. maj 2007 Hej Jesper.. Først skal du finde ud af om du vil have en med kåbe eller uden.. derefter om det skal være en V2 eller en Række 4 motor (række 2 med er6)

    Personligt ville jeg som ny vælge en Er6-F med ABS (koster godt nok lidt mere) den er super rar at køre på i byerne, der er ikke så mange af dem, så man er ikke bare en i mængden, samt den er super sjov at køre på.

    Ellers ville jeg gå efter en SV650...

    Men det er mig.. Du skal finde ud af hvad sidder du godt på, hvad føler du dig tilfreds med at køre på...


  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #14   2. maj 2007 Skal så siges at der jo også skal være penge til udstyr og eventuel styling så jeg vil foreslå en sv650 til 90K. Bliver NEMT 10k for udstyr.

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #15   2. maj 2007 Lars, den du linker til er desværre droslet til 78hk så for 10k ekstra får man 98hk plus ABS bremser. Det kan selvfølgelig også være en fordel med de færre heste som begynder.

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #16   2. maj 2007 Enig Hekto, udfra et fornufts synspunkt er det bedre at købe brugt. Men der er nu også noget specielt ved at købe en ny mc.

  • #17   2. maj 2007 En GSR600 kører lækkert smiley

  • #18   2. maj 2007 hmmm har også kørt gsr600... fin fin mc... og har også fedt design... men er6 er lidt sjovere.. ihvertfald i byen.. den er så let-kørt...

  • #19   2. maj 2007 Hvis du kan få en Z750 for 99K kan der da ikke være så meget tvivl, kan der?

    Lidt mere power end de andre og super fed i byen! En rigtig ballade-cykel med mega fun-factor!


  • #20   2. maj 2007 kan det ikke lige betale sig og skrabe 10k mer sammen og købe en sv 1000 tror jeg ikke du vil fortryde

  • #21   2. maj 2007 en yamaha fs6s der står stadig nogle jubilæumsmoddeller til 99K (magen til min) dog med 78 hk

    men den er sgu lækker st køre langt på


  • #22   2. maj 2007 gsxf750

  • #23   2. maj 2007 F står for FY
    gsxf er en gammeldags maskine i ny indpakning
    se efter Honda CBR 600 eller Kawasaki Z750 begge fede maskiner man ikke bliver trætte af efter 500meter


  • #24   2. maj 2007 Det bedste køb i den prisklasse nu:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14402
    Ellers så en ER6. Er sjovere end SV'eren.
    Ellers så kan du være heldig at finde en Honda CBF600 til prisen eller en motorcykel som den alle andre vælger: GSF600 Bandit.


  • #25   2. maj 2007 GSX-F er billig, men ikke pengene værd. Du betaler for en MC der er fra 1989....

  • #26   2. maj 2007 nemlig, og så er den TUDE grim

  • #27   2. maj 2007 Glenn: Har du prøvet en ER6??
    Den kører meget bedre end en GS500, og til sportslig kørsel har jeg læst flere test hvor den er at fortrække frem for SV'eren....


  • #28   2. maj 2007 ---> Jesper [Lyngby] P

    Det er bare så typisk dig, altid at anbefale alt andet end en japser :o)

    Cagivaen er slet ikke dårlig skal det lige siges ....

    Det jeg egentlig ville sige var at Yamaha FZ6 har fået meget hård kritik af trækket i mellemområdet, specielt hvis du kører med passager .. det var måske også noget du skulle tage med i dine overvejelser.

    Derudover, så får du for 109.995,- en spritny Suzuki SV1000 som er på 996 cc og har masser af bundtræk :o) Alternativt så koster kåbemodellen SV 1000 S 129.995,- hvilket ikke er ret meget mere....

    Husk at der er ingen skam i at begynde på en brugt cykel indtil man har prøvet og fundet ud af hvad man ihvertfald ikke vil !!!


  • #29   2. maj 2007 Glenn: Det må have været en droslet udgave.... Den jeg kørte på havde træk nok til at løfte forhjulet på gassen alene i de 2 første gear, og rundede hurtigt den lovmæssige fartgrænse udenfor bygrænsen..

    Jesper S: Cagiva'en er jo halv japansk...


  • #30   2. maj 2007 står selv med samme "problem"

    men men, jeg leder dog efter brugt...da 100k ikke rækker langt til en ny maskine...faktisk kun en (efter min mening) og der gsr600.

    og igen som mange andre siger, fuck det surt at få en den første rids på en ny cykel...:-(

    og lige en ting mere, er selv begyndt a ringe rundt på forsikringer idag...tag lige det med i dine overvejelser....fuck det blir hurtig dyrt!!


  • #31   2. maj 2007 Jeg syntes også Cagiva'en er monster fed, i forhold til de allesteds nærværende SV'er. Men mon ikke det er lettere som begynder at køre R4?? Jævnere træk og alt det der. Jeg ved det ikke jeg har ikke prøvet SV650'eren siden den kom frem i - hvad - 98??

  • #32   2. maj 2007 CB: Det kommer an på gearingen. Var ude på en ER6 forleden, og det var en af de mest let-kørte MC'er af nyere dato jeg har været på. Og det er en 2 cylindret motor.

  • #33   2. maj 2007 Kawasaki ER6 eller Versys (samme motor) er begge rigtig gode maskiner, der kører fantastisk og har fedt design, som adskiller dem fra mængden (her undtages fuldkåbeudgaven af ER6, da den er lidt kedelig).
    Eneste lille kritikpunkt er motorens udseende - den ser for lille ud pga det kompakte design. Men det opvejes, når man har kørt en tur på den.
    Kawasaki Versys kan prøves hos Stevens mc shop på Amager, der har en demomodel stående - kan stærkt anbefales, den er fun.


  • #34   2. maj 2007 Jesper, er selv helt ny første gangs kører/køber og er ovenud lykkelig for min SV650s k7, nu har jeg smidt ekstraudstyr på den for en god sjat penge, men det er der jo ingen der siger du skal.

    kan varmt anbefale en sådan fætter smiley


  • #35   3. maj 2007 sv1000 er nok i overkanten som begynder!
    sv650 eller fz6 har jeg selv kigget rigtigt meget på. sv650 har fint mellemområde, men passager komforten er vis ikke overvældende. fz6 er derimod lidt mere touringpræget, men mangler lidt kræfter i mellemområdet.
    Jeg har næsten lige læst, et eller andet sted, at yamaha gav gratis opdatering af motorstyring på fz6. Således at den fik de originale 98 hk. Men kan selvfølgelig ikke finde teksten igen. Det var noget med at, modellen skulle tilpasses det amerikanske marked. Men at man havde undervurderet de europæiske kunder.


  • #36   3. maj 2007 fz6 synes jeg er et rigtig godt alternativ til gsxFLAD og sv650, dog har jeg ikke prøvet den 78hk model, men jeg ved i hvert fald at sv650 hurtigt bliver lidt flad efter min smag, den mangler altså lige de der 20-30 hk til mit behov, men som begynder vil den da være rigtig spass idet den ikke rigtig laver nogle narrestreger, ikke andet end at den gerne vil steppe lidt med baghjulet ved nedgearinger, men det tages nemt men noget mellemgas

  • #37   3. maj 2007 Du kan også overveje V-strom'en, der har samme motor som SV'eren dog med lidt færre heste, men mere saft i mellemområdet. Det er jo en rejseenduro, så passagerkomforten er klasser over SV'eren og så skulle den køre fantastisk. Udseendet er nok dens svaghed, for den er ikke den største designmæssige skønhed på markedet. Men hvad gør det, når man får den bedste all-in-one motorcykel til 90k (100k med abs).

    Den kære Peter Rahbek har med begejstring anmeldt den med overskriften - For god til prisen:


  • #38   3. maj 2007 Ups, jeg glemte linket til anmeldelsen:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=32728


  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #39   3. maj 2007 Har selv en fz6s og kan varmt anbefale den, den kører rigtig godt. Skal have lidt omdrejninger hvis det skal gå hurtigt, men den er behagelig at køre på og så rykker den ret voldsomt efter 8000rpm. Har to kammerater der kører henholdsvis sv1000 og sv650 som også er virkelig fine mc'er. Dog vil jeg sige at sv650'eren er den bedste at starte
    på da den er noget nemmere end 1000'eren og i de fleste situationer mindst lige så hurtig. Den er hurtigere i styringen end 1000'eren og det er kun ved høj fart på motorvejen den får baghjul af den større model. Fz6'eren er en noget anden størrelse, mere oprejst siddestilling, række 4'erer og skal derfor have flere rpm. Men hvis den får rpm er den mindst lige så hurtig på landevejen som de andre og efter min mening mere behagelig at køre på. Ved topfart er den væsentligt hurtigere end 650'eren og kun marginalt langsommere end 1000'eren. Så spørgsmålet er bare om man foretrækker V2 eller r4 motor.


  • #40   3. maj 2007 Jesper [Lyngby] P: OK - jeg ved det som sagt heller ikke. Men ja - jeg kunne forstille mig at ER6'eren også er rigtig fin at køre på.

    CB


Kommentér på:
Ny MC max 100k

Annonce