{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Top of the line {{forumTopicSubject}}

Davs.

Jeg var nede hos Bike Shoppen i Lørdags, og prøve en R1. Det er første gang jeg har prøvet en maskine af denne kaliber (HK), og må sige at den rykker som sindsygt, man skal sgu have respekt for lortet smiley
Kan se at der er rigtigt mange der har disse maskiner (ZX-10R, GSX-R 1000, CBR 1000 Fireblade osv) også unge personer, som knap har rundet de 20 år.

Har selv kun en bette SV650S, men synes nu
egentligt at den har nok kræfter i de fleste situationer, så mit spørgsmål går på hvor mange der har de 1 liters højtydende racer maskiner der virkelig kan udnytte dem ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Top of the line
  • #1   29. apr 2007 Det er nok de færeste der "udnytter" deres mc i den størelse...
    Det kniber jo lidt i dk.. =8o)

Men bare man ved, at "svinet" kan.. Kan jo også være nok... (Om ikke andet, at "de andre ved det") =8o)

• #2   29. apr 2007 hehe ja det er svært i dk på de veje vi har men det kan da ske man er oppe over 80 km/t ind imellem;)

• #3   29. apr 2007 jeg tror ikke at den normale hverdags trafik og by kørsel kan give plads nok til at man kan udnytte en 1000cc, jeg tror mere det er i weekenderne at man kan bruge disse kræfter på motorveje, landeveje og banekørsel eller såkaldte trackdays. Men hvormange personer der er istand til at bruge disse kræfter ved jeg ikke, men det skulle ikke undre mig hvis der er nogle af disse powercykler der ikke har fået 100% af den ydelse som de har.

• #4   29. apr 2007 jeg tror ikke at den normale hverdags trafik og by kørsel kan give plads nok til at man kan udnytte en 1000cc, jeg tror mere det er i weekenderne at man kan bruge disse kræfter på motorveje, landeveje og banekørsel eller såkaldte trackdays. Men hvormange personer der er istand til at bruge disse kræfter ved jeg ikke, men det skulle ikke undre mig hvis der er nogle af disse powercykler der ikke har fået 100% af den ydelse som de har.

• #5   29. apr 2007 Jeg kører selv på en RSV1000R med 139 hk - jeg vil ikke sammenligne den direkte med de mc'er du nævner, men jeg kan da love at den har rigeligt med kræfter til mig. Jeg udnytter ikke tilnærmelsesvis den effekt og de egenskaber den har, men jeg nyder så meget af det som jeg tør, og det er en udsøgt fornøjelse. Det kræver jo bare at der er god forbindelse mellem hjerne og højre hånd... (når der nu ikke var så god forbindelse mellem hjerne og pengepung...)

• #6   29. apr 2007 Jeg tænker f.eks. på en som Simon (Thisted), der er 19 år (bare eksempel simon :-), og har en 900 rr, synes det virker lidt som at skyde gråspurve med kanoner....men det er sgu nok bare mig

• #7   29. apr 2007 Jeg er fint tilfreds med min 600R.
    Den når jo alligevel let 200 km/t på under 500 meter..

• #8   29. apr 2007 Jeg vil da håbe i simons tilfælde at den enten er til banekørsel eller at den er droslet ned, selv om jeg tvivler på det, da den jo er langt større end det han må køre. dette betydder jo at der ikke er forskiring der dækker hvis han køre bamsestuen fra børnehaven ned.

men ja det er da klart, der intet der slår følelsen af have noget der er total overkill/ bedre end man tør bruge.

Det er lige som mig, jeg har ingen kæmpe mc(endnu), men jeg har et 1200W anlæg på et 8 m2 værelse, og jeg bruger ikke over 40 i hverdagen.

• #9   29. apr 2007 han kører ikke på den endnu (mener ikke han er blevet 20 endnu) men når han gør så er det jo lovligt..

jeg kører også selv fireblade og udnytter også kun en brøkdel af det den kan.. men det er fanme en fed maskine smiley

• #10   29. apr 2007 JANTELOV... *GGG*
    Jeg er for mit eget vedkommende, holdt op med at sætte begrænsninger, både for mig selv, men bestemt også andre. Jeg er 40 år. jeg burde jo for pokker købe en Virago 535 ikk? Men jeg vil have en SP1 eller en RSV. GO FOR IT AMIGOS ;O) U only lives ones !!!

• #11   29. apr 2007 Hvis man kan finde ud af at kører kan en 600 også være lige så hurtig som en 1000, altså d kommer an på føren, og jeg har selv den holdning at når man r ny i hvert fald, så kan man også starte for stort(hk) selvom man tror man r supermand, så kan biken en hel del mere end man selv tror, og den kan tage røven på alle, lige meget hvor dygtig man r.. jeg synes d r sygt at starte på en 1000cc...

• #12   29. apr 2007 Jeg vil sige at min SV650 har alle de kræfter jeg skal bruge, jeg synes stadig den accelerer voldsomt selvom jeg har haft den et år nu.. smiley Kan ikke rigtig se hvad man skal bruge mere power til, andet end det selvfølgelig er fedt og blær. .... og så self. længere motorvejsture.

• #13   29. apr 2007 Det kommer vel an på hvad du mener med at udnytte dem.... Det kræver jo som bekendt ikke mange krafter at overtræde fartbegrænsningerne herhjemme. Men vil man f.eks have muligheden for at lave powerweelies ved 200 i timen skal der altså lidt motor til... For mange af os er det jo bare et stykke dyrt legetøj.

• #15   29. apr 2007 ja jeg har egentlig heller ikke brug for flere hypper selvom min cykel er en gammel køter, meeen kunne man nu få skidtet til at yde +160hk så ville det ikke genere mig spor da jeg ret jævnligt har stramt gaskabel...

• #16   29. apr 2007 Personligt tror jeg sgu jeg ville slå mig selv ihjel med et KiloSvin med 180 HK...Min cykel går 220 på viseren på en god dag, og hvis den kunne køre hurtigere er jeg bange for at jeg ikke kunne lade være med at udnytte det smiley

• #17   29. apr 2007 Meget få (om nogen) kan udnytte en moderne 1000 ccm sportsmc 100%, men ALLE kan have glæde af een, hvis man behandler den med respekt.
    Jeg kan langt fra udnytte min mc 100%, men jeg kan udnytte dens overlegne køreegenskaber til at køre sjovt og hurtigt med stor sikkerhedsmargen uden at skulle ligge over 10.000 rpm. hele tiden. Det er rart.
    smiley
    Jan L

• #18   30. apr 2007 Kender ikke nogen private personer som kan udnytte en liter maskine til fulde

Dem der kan, kører som oftest på banerne, og de kan følges i TV smiley

• #19   30. apr 2007 Men en litercykel er jo vildt sjov fordi man kan hive den på baghjul med 130+..

Og sådan som legetøj generelt..

Det er 600ccm'erne da også men alligevel smiley

Kommentér på:
Top of the line

Annonce