1.610 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange RPM (Honda VFR 750) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har købt mig en Honda VFR 750 F fra 1992 og jeg kan ikke takke alle dem som har anbefalet denne type motorcykel til mig i andre tråde nok. Jeg er virkelig glad for den!
Er der nogle garvede VFR rc36 ejere derude som kan fortælle lidt om hvor mange omdrejninger de er "gladest" for at ligge på når man bare cruiser derud af med konstant fart?
Jeg har på fornemmelsen efter en google søgning at jeg har tendens til at ligge i et for højt gear så den tager for få omdrejninger
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Du skal glemme (næsten) alt om MCG ift. din fine VFR. Få nu startet din browser op og tast følgende adresse ind: www.vfr.dk
Hvis du ikke ER medlem....SÅ BLIV DET! Du finder kongerigets mest aktive MC gruppe på den adresse- og sjovt nok, så snakker de IKKE om andet end VFR! Det er en utømmelig ressource om/for VFR.
Så...tillykke med din VFR....og velkommen i VFR klubben
Bh.
Eks. VFR ejer.....
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Generelt kan du lægge dig RPM-mæssigt "lidt over" RPM for max. drejningsmoment. Så får motoren mere drejningsmoment til at modstå stigninger, hvor RPM falder uden at du giver mere gas
Du vil sikkert finde det RPM for højt til at rulle rundt i landskabet med, men fint til frisk kørsel, så prøv det alligevel.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.866
Kører du 80 km/t, så kør i 6. gear. Skal du op i højere fart, så gear ned til du når hastigheden og så op i 6. igen.
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 20
6. gear ved lidt over 80 km/t giver 4000 RPM på min VFR. Er det fornuftigt eller burde man gå et gear ned?
Ifølge Richard P skal jeg jo ligge lidt over 8500 RPM. Det giver så heller ikke rigtig nogen mening men uenighed er der i hvert fald kan jeg høre.
Altså det jeg er ude efter er at vide hvad omdrejningerne skal ligge på med KONSTANT fart. ikke når jeg ligger og fræser rundt i sving og lignende.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Ud på vejene og lær din maskine og kende. Så finder du forhåbentlig hurtigt ud af, hvor den arbejder bedst til dit eget temperament.
Jeg har selv haft ti Viffere gennem min mc-karriere og jeg valgte at læse trafikken og nyde turen, frem for at kigge på omdrejningstæller.
Og jow - VFR-klubben er et medlemskab værd.
Go’ vind og weekend
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Lidt over maks moment, som der bliver foreslået, duer ikke på en motorcykel, da det i de fleste tilfælde vil være lige omkring det røde felt.
Vfrén vil helst over 3500 o/m ved konstant fart, det vil også være mest økonomisk.
En karburator synkronisering og evt federe blanding, kan give en meget bedre oplevelse ved konstante hastigheder.
Og ja dejlig cykel, så få den da lige oprettet, så vi også kan se den.
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
Ja, VFR.dk kan anbefales.
Men ellers enig med #5. Det er ingen større videnskab. Kør der, hvor du synes du har tilstrækkeligt moment og hvor det samtidig er behageligt ved konstant fart. Efter min mening er det ikke +5000 ved landevejshastighed, men prøv dig frem.
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 20
Jeg må hellere komme ud og få en masse kilometer i sadlen og finde ud af det selv. Men vil i hvert fald prøve at eksperimenterer med lidt flere omdrejninger end jeg ind til nu har gjort
PS. så har jeg også en bruger på vfr.dk
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jun 2009
Følger: 1 Svar: 10
Det samme gør min VFR 800 VTEC
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 20
Tak for alle svarene.
Hvor mange RPM (Honda VFR 750)