2.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

MT-07 som touringcykel? MT-07 som touringcykel?

Hej Alle sammen,
Foråret har også ramt mig, så nu skal der snart handles ny MC.. smiley

Jeg har kigget en del på den nye Yamaha MT-07.
Mit spørgsmål til jer og jeres erfaringer er:

Hvordan er komforten på længere turer, eks. motorvejskørsel til Harzen?
Hvordan er komforten for passager?

Til info, så er jeg 192 og oplever en gang i mellem at MC virker "lidt lille"..

Vh. Nicolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MT-07 som touringcykel?
  • #1   10. apr 2018 Jeg har haft en mt-07. Ved længere ture og motorvejskørsel synes jeg vinden var et problem. Bagsædet på sådan en er ikke beregnet til at opholde sig på alt for længe. Desuden må cyklen ikke laste særligt meget.
    Der udover er det en dejlig cykel at køre på. Godt bundtræk og faktisk rimelig kvik. Om den vil passe din højde kan jeg ikke svare på, da jeg kun måler 178 cm:-)

Har du kigget på mt-07 tracer? Den er meget mere touring orienteret med lille kåbe og et sæde der kan bruges til passagerer på længere ture.

• #2   10. apr 2018 Jeg stod i samme situation som dig sidste år. Og jeg har bla siddet på både MT-07 og 09 men ikke kørt på dem. Har konkluderet at mine ben er for lange til dem.
    Til gengæld har jeg prøvet en 09 tracer. Den ville gøre det godt på lange ture, snoede landeveje inkl passagerer.
    Jeg valgte så at betale lidt ekstra og få en crossrunner i stedet, da den bare var bedre efter min mening.
    Er selv 198.

• #3   10. apr 2018 Det sutter røv at køre motorvej på en MC uden vindbeskyttelse.

Men det sutter røv at køre motorvej på MC sådan helt generelt.

• #4   10. apr 2018 Enig med #1, den egner sig ikke til desideret touring, der skal du kigge Tracer 700 og 900 smiley

• #5   10. apr 2018 jeg kørte på den som skolecykel, og den er fed til sommer turene, ind over land, men da vi nærmede os motorvej, kunne man godt mærke den manglede kåber, men den er ret sjov, nem at håndtere og ok bundtræk

• #6   10. apr 2018 Til Harzen uden købe ? Der er godt nok ikke meget krudt i de unge mennesker......... smiley

• #7   10. apr 2018 Har været i Harzen og alperne på nakedcykler..! I min optik ingen problem smiley

Du må ud og prøve dem og se om du selv mener det kan lade sig gøre..!

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #8   10. apr 2018 Havde en MT07 i to sæsoner og tog flere længere ture på den inklusiv de 550km motorvej til Harzen.
    I starten syntes jeg at den nærmes var uudholdelig på motorvej og købte en lille vindskærm til den hvilket hjalp lidt. Men den største faktor er tilvænning og efter noget tid kunne jeg køre i timevis med 130+.
    Syntes ærligt ikke at det er noget større problem og motorvej er alligevel kedeligt og skal overståes.
    Hvis det er koldt, regnfuldt og med modvind bliver man dog væsentligt hurtigere nedkølet og “træt” på en naked bike.

• #9   10. apr 2018 Om du sidder godt på en MT-07 kan kun du svare på, men det at køre langt på en Naked bike er altså ikke noget problem. Jeg har kørt mange tusinde km på min SV 650N og nu Triumph Street Triple. Nogle gange op til 700 km på en dag (Nej ikke bare motorvej) og flere uger i Norge med oppakning og det hele. Jeg synes den oprejste kørestilling gør det meget nemmere at køre langt på end diverse kåbecykler. Motorvej med 150 km/t er naturligvis ikke sagen, men hvem pokker kører også motorcykel for at tage lange stræk på motorvejen?? (Det er alligevel kun til/fra kørsler der er sjove ??)

• #10   11. apr 2018 At køre touring på en naked er kun hårdt indtil nakke og skuldremuskler er bygget op.
    Men er langtur og passagerkørsel af høj prioritet, så ville jeg også mene en Tracer er et langt bedre bud.

Kommentér på:
MT-07 som touringcykel?

Annonce