manglende leverng/danish custom import {{forumTopicSubject}}
Min svigermor købte forrig sommer en mc hos danish custom import nær haslev, i god tro. Her var forhandleren så venlig at give hende et par sidetasker med i købet og skrev det ind i købskontrakten. Taskerne ville blive leveret lidt efter motorcyklen, da han først skulle hente dem i tyskland, eller hvordan det var. Hun kontaktede ham 2 uger efter, for at få sine tasker og igen en måned og 2 måneder og hun var endda nede og besøge ham en enkelt gang, efter et par måneder. Hver gang hun har snakket med ham, har han udskudt det.
Hvad kan man gøre i sådan en situation?
Vi regner med at besøge ham i weekenden og der vil vi gerne kunne stikke ham noget i næsen, så hun får de tasker.
Hvordan står vi juridisk?
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Jeg har købt min cykel hos ham, alt i alt en fair behandling fik jeg, men med i købet skulle indgå en alarm - den har jeg aldrig fået, han har lovet mig det flere gange, men det har ikke lykkedes ham at levere den...
Det er en af de alarmer til ca. 300 kr, så jeg er efterhånden blevet ligeglad med det.. Kan kun smile af at jeg fik cyklen presset ca. 10K ned.
________
Jakob
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 620
Stedet står kun for at importere, og sælge cykler... overordnet set
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 46
Jakob S. - Den behandling hun fik, var under alt kretik. Ikke nok med hun ikke fik de tasker til en værdi af ca. 2K. Han havde lovet at lave service på den, inden hun hentede den og bl.a. skifte pakninger i forgaffel, skifte olie osv. Da hun så havde hentet den, var gaffelbenene bare tørt af, så de så rene ud og olien var tyk og sort og bremsevæsken ligeså. Hvis vi ser bort fra alt det, er hun glad for sin vf750 magna i dag.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Ensretteren var stået af... Det kostede blod sved og tårer at få det lavet, men hvis man presser ham nok, så lykkedes det...
Trist, men opskriften er "følg op - følg op - følg op... til sidst bliver de trætte af det"
_______
Jakob
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 46
Tak for råddene.
/Lars
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 33
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 424
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
jeg syntes også man hører om mange fuskere, og mc forhandlere som mener at service, og købelov ikke findes.... men godt man kender nogle af de gode... også selvom man skal køre lidt efter det
manglende leverng/danish custom import