{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.147 visninger | Oprettet:

manglende leverng/danish custom import {{forumTopicSubject}}

Min svigermor købte forrig sommer en mc hos danish custom import nær haslev, i god tro. Her var forhandleren så venlig at give hende et par sidetasker med i købet og skrev det ind i købskontrakten. Taskerne ville blive leveret lidt efter motorcyklen, da han først skulle hente dem i tyskland, eller hvordan det var. Hun kontaktede ham 2 uger efter, for at få sine tasker og igen en måned og 2 måneder og hun var endda nede og besøge ham en enkelt gang, efter et par måneder. Hver gang hun har snakket med ham, har han udskudt det.
Hvad kan man gøre i sådan en situation?
Vi regner med at besøge ham i weekenden og der vil vi gerne kunne stikke ham noget i næsen, så hun får de tasker.
Hvordan står vi juridisk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manglende leverng/danish custom import
  • #1   25. apr 2007 Hvis det står i kontrakten, så binder det juridisk..

Jeg har købt min cykel hos ham, alt i alt en fair behandling fik jeg, men med i købet skulle indgå en alarm - den har jeg aldrig fået, han har lovet mig det flere gange, men det har ikke lykkedes ham at levere den...

Det er en af de alarmer til ca. 300 kr, så jeg er efterhånden blevet ligeglad med det.. Kan kun smile af at jeg fik cyklen presset ca. 10K ned.

________
    Jakob

• #2   25. apr 2007 Juridisk har i ret, men om det er bøvlet værd hvis ikke han har taskerne hjemme. Smut forbi og kig og find evt. noget andet udstyr olie eller hvad ved jeg der ca. har samme værdi og se om ikke i kan aftale at i snupper det istedet ... Så er det ude af verden.

• #3   25. apr 2007 hehe, hvis det er ham jeg tænker på... Peder, right?.... så er der ikke meget udstyr at finde derude, som man vil have ;)...

Stedet står kun for at importere, og sælge cykler... overordnet set

• #4   25. apr 2007 Jeg er ikke sikker, men Peder kunne han godt hedde. .)
    Jakob S. - Den behandling hun fik, var under alt kretik. Ikke nok med hun ikke fik de tasker til en værdi af ca. 2K. Han havde lovet at lave service på den, inden hun hentede den og bl.a. skifte pakninger i forgaffel, skifte olie osv. Da hun så havde hentet den, var gaffelbenene bare tørt af, så de så rene ud og olien var tyk og sort og bremsevæsken ligeså. Hvis vi ser bort fra alt det, er hun glad for sin vf750 magna i dag.

• #5   25. apr 2007 Min kammerat, som også har købt sin cykel hos ham, havde også efterfølgende nogle problemer..

Ensretteren var stået af... Det kostede blod sved og tårer at få det lavet, men hvis man presser ham nok, så lykkedes det...

Trist, men opskriften er "følg op - følg op - følg op... til sidst bliver de trætte af det"

_______
    Jakob

• #6   25. apr 2007 Vi prøver sgu. Så må vi stille 3 mand høj der nede og træde ordentligt i karakter. smiley

Tak for råddene.

/Lars

• #7   25. apr 2007 Ja og jeg købte en Virago 1100 af ham i 2001, og fik lovning på vindskærm og tasker, hvis i har set dem så har jeg også.

• #8   25. apr 2007 Hvorfor er ordentlig service så stor en mangel hos MC forhandlere ?

• #9   25. apr 2007 bare stil op sammen med et par store fyre i baggrunden... og så fortæl ham at han enten kan få skaffet de takser i en helvedes fart...... ellers skal du have pengene med det samme som sådanne tasker koster (undersøg lige prisen først)

• #10   25. apr 2007 Flemming (Brønderslev) H
    jeg syntes også man hører om mange fuskere, og mc forhandlere som mener at service, og købelov ikke findes.... men godt man kender nogle af de gode... også selvom man skal køre lidt efter det

Kommentér på:
manglende leverng/danish custom import

Annonce