Ny i "branchen" {{forumTopicSubject}}
Hey.,.
Jeg er lige begyndt på MC kørekort, og snart skal jeg ud at købe en. Så er det typiske spørgsmål, hvad skal jeg købe?
Jeg har ikke så meget viden inden for emnet, men en ting er sikkert, det skal gerne være en sports-mc med kåbe.
Ved jo at den højst må være 34hk, men tænker lidt på om jeg skal købe en størrer, drossle den og så når jeg bliver 21, fjerne drosslingen? Eller hvordan er det, gør det den sløv i acc at drossle den? bedst at købe en der kun har 34hk?
Der er sgu en del spørgsmål, har kigget lidt på Suzuki GS500, som måske var en mulighed? Men hvad syntes i? Kunne godt bruge lidt råd om det, så jeg ikke dummer mig ved mit første mc køb
Mvh Jonas
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Du er ikke helt ved siden af når du nu nævner GS500e for det er en kanon cykel til at starte på men jeg tror at du måske gerne vil stige lidt mere i hk når du bliver 21, og tror derfor at du måske vil komme til at skulle sælge den der alligevel.
Men det store spørgsmål er: hvad må den koste, og hvad har du af forsikringer i forvejen?
okt 2004
maj 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Okay, tak for svaret. Forsikringen er helt klart det store problem, så skal til at ringe rundt for at høre de forskellige forsikrings selskaber om tingene.
Men hvis man nu ser bort fra priser, hvad vil så være det klogeste, som ny?
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.298
Med hensyn til forsikring, så skal du bestemme dig for om du både vil have ansvars og kaskoforsikring. Du kan få en meget billig ansvars forsikring ved GF forsikring - cirka 2300 om året.
Hygge
okt 2004
Da jeg var 26 da jeg tog kørekort til mc betød det at jeg kunne køre med standart ydelsen på 70 hk.
Den kan også drosles til 34 hk.
Jeg er jo personligt til 2 cylinderede maskiner da jeg mener trækket i dem passer bedre til mig. De bundtrækker hvor en 4 cylinderet skal have mange omdr før der sker noget, til gengæld "eksplodere" en 4 cyl. og bliver for vild når den runder 10.000 omdr. (men hvem gidder ligge deroppe hele tiden?? )
Ud over det har en 2 cyl. i mine øjne klart den fedeste lyd (de brøler) i forhold til de 4 cyl der "skriger", men det er en smagssag.
Så mit bud vil klart være en sv650s.
maj 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.388
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
- Kristian D
okt 2004
Ny i "branchen"