{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

På baghjul.... {{forumTopicSubject}}

Ja måske dumt spørgsmål, men hvordan "lære" men lige at kører på baghjul, og styre det uden det går glat..... Har set flere gøre det i dag, og det ser jo bare godt ud... Men hvordan gør i det, og tør for dens skyld...??? Er det bare mig der er bleven for gammel... smiley Kan forestille mig at man skal være lidt frygtløs.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På baghjul....
  • #1   21. apr 2007 Hehe Steinkind det var sku en for fed måde at lærer fra sig på... Cool smiley

  • #2   21. apr 2007 1. gear, giv gas pludselig. Så ryger den op. Man skal bare vise hvem der bestemmer smiley

    Mvh,

    Allan


  • #3   21. apr 2007 Øve øve øve.. små steps.

  • #4   21. apr 2007 Søg lidt her i forum.

    For 1-2 uger siden var det også oppe der var et link til en video, der viser det rigtigt godt.


  • #5   21. apr 2007 Det første du gør, er at lave en power wheelie. 1 gear tril lidt, Så giv kraftigt gas, så du mærker at styret bliver løst og levende. Sådan blir du ved med at øve dig til den kommer godt op.
    Det tager lang tid inden man lærer den bare nogenlunde. derefter kan du prøve at "nøkke" den op. du kører ca 6-8000 rpm. lukker for gassen, og vrider gassen op igen med et. så løfter den sig også.

    Derefter kommer koblingen. dertil er jeg ikke selv kommet endnu. Så kan ikke hjælpe der =0)

    Rigtig go fornøjelse ;o)


  • #6   21. apr 2007 He he Claus, ja det er da også en måde at komme igang på.... :-).... Jeg kan jo godt på en træde cykel, ikke flere 100m men et stykke går da fint nok... Det er også mere det der med at det bliver dyrt hvis det går galt, og slipper man selv godt fra det... Nej jeg er da "kun" 36, og det skal sgu prøves, bare lidt.... smiley

  • #7   21. apr 2007 http://www.youtube.com/watch?v=ovFSahIPaVQ
    tjek den ud michael


  • #8   21. apr 2007 Eller den her http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk

  • #9   21. apr 2007 du kan gøre det at du giver din motor lidt RPM og så slipper du langsomt koblingen, dette gentager du nogle gange hvor du slipper koblingen hurtigere og hurtigere for hver gang, hvis motoren dør ud så giver du den lidt flere RPM næste gang, og så på et tidspunkt løfter forhjulet sig.

  • #10   21. apr 2007 Takker.... ja det er jo bare at prøve sig frem, stille og roligt, og ha hovedet med hele tiden.... Prøves skal det, for det set sgu da lidt fedt ud må man sige..... God vidio der... smiley

  • #11   22. apr 2007 MEN PAS PÅ! du kan hurtigt komme for højt op. jeg har prøvet det med min knallert et par gange, dog er jeg ikke faldet, men det er sku lidt uhyggeligt at stå på bene med knallerten lodret for and sig. dette skulle jo nødigt ske for din MC. og sørg altid for at du ikke drejer styret når det er i luften eller lige før det letter.

  • #12   22. apr 2007 På min gamle CBR 600 F2 smed jeg den op på ca. 7000 rpm i 1. gear, lukkede kort for gassen og lagde den på igen, som Bandit skriver. Så kom den lige så fint op smiley

  • #13   22. apr 2007 Har du heste nok... så bare drej håndtaget lidt hurtigere end du syntes er sjovt, så kigger du pludselig på skyerne, og leder desperat efter din bagbremse med din højre fod.... Det kan ikke gå galt.... det GASSSSSS!

  • #14   22. apr 2007 Jo tror nu der er heste nok, 100, så der er nok en fejl 40 hvis det ikke kan lade sig gøre... smiley Har set de to vidioer, og de beskriver det jo faktisk rigtig godt.... Synes bare det ser vildt godt ud.... smiley

  • #15   22. apr 2007 Michael der er ikke andet for end op på hesten og prøve
    c",)


  • #16   22. apr 2007 tror ikke en cbr 600 kommer op bare ved at give gas..
    Dennis det er rigtig men det tager godt på dækket... har snart brugt et dæk i år.. 2100km og jeg har øvet meget..


  • #17   22. apr 2007 Michael (Fr-havn / Sindal) min laver power wheelie som en leg i 1


  • #18   22. apr 2007 Ja Gitte, jeg må ud og prøve, så må tiden vist om de 100 hk heste er nok bare med gas... smiley

  • #19   22. apr 2007 Og jeg skal nok passe på, er kommet op i den alder hvor man tænker lidt mere over hvad man kaster sig ud i.... Har jo også to dejlige drenge der gerne vil ha jeg kommer hjem og laver aftensmad til dem nogle år endnu.... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #20   22. apr 2007 Normalt starter man altid med power wheelies hvis maskinen bare er nogenlunde frisk - og det er din.

    Benytter du fremgangsmåden de andre siger, skulle din CBR ihvertfald nemt kunne pege op i himlen på den måde.
    Den med at kaste den op på koblingen er skidefarlig hvis ikke man mestrer sin maskines kræfter ret godt.

    Og en ting som er PISSEvigtig, er at du nøjes med at slippe gassen for at få den ned fra en power wheelie - og IKKE bare hugger bagbremsen.

    Kig den her film og hold godt øje med ham i den sorte læderdragt 2:40 inde i klippet. Det er hvad der sker hvis man hugger bagbremsen for hårdt...... smiley


  • #21   22. apr 2007 På min zzr er jeg ikke kommet på hjul endnu......

    Jo nærved en gang hvor jeg ved et uheld smed koblingen i 2. gear....


    jeg ligger tit med 9000 omdr. også drejer svinet i bund, det ryger den nu ikke op af, men det er også en ret tung cykel, ikke mindst i front.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
  • #23   22. apr 2007 Hvordan øver man sig fra starten når man har en maskine der ikke rigtigt vil op med næsen i en Power whelli?

    Jeg har frøvet at vride hanen på min CBR 1000F men den vil ikke slippe med forhjulet.


  • #24   22. apr 2007 Man behøver slet ikke 100+ heste.
    Her er en Suzuki 125 med 12 ponyer:
    http://www.youtube.com/watch?v=TW0-yxK1lps


  • #25   22. apr 2007 når man øver er det meget vigtigt at man holder føderne på fodvilerne så man ikke glider bagud og kommer til at hænge i gassen .hvis cyklen er meget tung fortil kan det være nødvendigt at bruge kobling .dette skal ske med stor forsigtighed da det går lynhurtigt med at komme bagover .cyklen skal være i fart når man prøver

  • #26   22. apr 2007 Køb en Mille + en 16 tands gearing, så er der wheelie fra 1200 rpm.....:)

  • #27   22. apr 2007 Hallo - Min kan fint.

    I første gear kør op til ca 6 - 7000 omdr slip gassen helt og giv fuldt gas så skal du bare se... Men find en lige jævn vej med godt greb et sted.. tag evt. en med der kan "samle" dig op hvis det går galt. Man bliver let nærvøs de første par gange. Man syndtes man er helt vildt højt oppe - det er man ikke.


  • #28   22. apr 2007 Min kan også. Har haft næsen en lille smule oppe et par gange.
    Jeg kører i 1. gear ved ca. 4000 - 5000 rpm lukker så hurtigt for gassen så næsen dykker, for derefter at give godt med gas. Det er utrolig svært i starten og man synes ikke rigtig der sker noget. Nogle gange lægger man først mærke til at næsen har været oppe når den rammer jorden og styret ryster lidt. En lidt mærkelig fornemmelse i starten, men sjovt i det lange løb.

    Men øv dig et øde sted, hvor, hvis det går galt, kun går ud over dig og din cykel og ikke tilfældige forbipasserende.


  • #29   22. apr 2007 Michael ja klart skal du både lave morgenmad frokost og aftensmad til dem... Men ved du hvad inden du ser dig om så er det sku dem der tar den på baghjul....
    Pyha så kan du tænke over om de mon kommer hjem og spiser i dag smiley


  • #30   22. apr 2007 Gitte.... Ja det er sgu rigtigt, de skal nok gi mig "baghjul" en dag, det er jeg også helt sikker på.... smiley
    Men fedt nok det der er bleven skrevet, nu vid jeg da hvordan jeg kommer igang med at power whelli og nok især hvad man ikke skal gøre.....


  • #31   22. apr 2007 Ja der er kommet en del kloge ord for engang skyld... hihi

    Ja sådan har jeg det også med mine, men jeg har jo kun to år til min den store begynder at kører... Så mon ikke heller jeg må få en størrer til den tid... smiley

    Men god fornøjelse med baghjul, Michael c",)


  • #32   22. apr 2007 som de andre siger ca. 7000rpm og så slip gassen hetl for derefter at gi bundgas.
    Dog skal du også passe på med at hvis du bliver bange, så lad være med at slippe gassen helt for så vil den smadre ned med go fart, og det er ubehageligt. Men det skal du sgu nok få prøvet alligevel smiley
    Go vind med det.


  • #33   22. apr 2007 Fine råd i alle har smiley Jeg kan bare ikke på min GSX750F - tror den er for tung, eller osse er det fordi jeg automatisk læner mig lidt frem over tanken i samme sekund jeg giver mere gas - eneste der så sker er at jeg laver en brænder imens jeg kører, istedet. Men er sku osse for bange for at det går galt, og har osse en lille knægt at skulle hjem til- han husker stadig da han skulle ind og besøge mig sidst smiley

  • #34   22. apr 2007 Hej
    Har kørt mc i 10 år, i starten gik jeg en del op i det der med at køre på baghjul, eller i hvert fald at prøve på det.
    Blev aldrig rigtig god til det og har nu heller aldrig haft en maskine der var god til det=mange heste og moment.
    Nu går jeg mere op i at blive god til sving.


  • #35   22. apr 2007 -> Dennis
    F'eren er også svær at få til at løfte forhjulet på. Den er jo væsentlig længere end R-modellerne. 10 cm gør meget...


  • #36   22. apr 2007 ----> tak, det forklarer jo en hel del... smiley Der er dog en stunt kører herinde på MCG der kan, men vist osse noget med en anden gearing....

  • #37   23. apr 2007 Gode råd som de andre skriver - tjek videoerne. Husk at træne bagbremsen med fra starten af, når du øver! Den er din sidste sikkerhed, inden det går bagover... Jeg har en kammerat der røg bagover ved omkring 160+ km/t. Han har stadig mén... Dermed ikke ment at man skal hamre bagbremsen i, så går det galt, som Sajmon også skriver om. Det er svært at dosere bagbremsen, når man går i panik så øvelse med bagbremsen kan giveden føling, der skal til.

    - Forbered dig på "tank-slappers" -de kommer! Det gør sk... ondt, men man må jo som bekendt lide for skønheden smiley Smerten forsvinder, men du har lært lidt mere om aktion og reaktion mellem din MC og din krop... Bare rolig, det opvejes til fulde, så snart du får glæden ved at kunne styre wheelien bedre smiley

    - start stille og roligt, lær din motors karakteristik at kende (hvilke RPM trækker den mærkbart ved, hvornår kommer "skuddene" i effekten). En F2'er jeg prøvede i efteråret var det nemmest at tage den på koblingen, men igen - det kan gå meget stærkt med at få næsen op.

    - Stræk armene, så du sidder så oprejst som muligt, derved flyttes dit tyngdepunkt bagud og du behøver ikke få forhjulet lige så højt op, for at holde balancen. Desuden har du lidt mere afstand mellem hjelm og styr smiley -Du modarbejder din wheelie, ved at hive dig frem, når du mærker at cyklen trækker. Denne fornemmelse omkring balance er dog vigtig, da det er dén du skal bruge til at holde balancen med, når du har lært at få hjulet op og skal køre længere distancer.

    - Find et område hvor du kan øve uforstyrret, f.eks et industriområde. Hav altid en kammerat med, hvis du skulle komme galt afsted. Det er også altid fedt at have en med, der kan rette, give gode råd og ikke mindst se når det går godt smiley

    - Husk sikkerhedsudstyret!! Dén sikkerhedsfølelse kan være det der gør, at du tør give den det sidste "gas" der skal til. Jeg behøver ikke nævne at med sikkerhedsudstyr menes der ikke kun hjelm.

    - Kør ikke "over evne". Tag det i små skridt af gangen. Øv f.eks et par gange i starten og vent et godt stykke tid igen, til adrenalinen har fortaget sig - evt. en dags tid eller mere. Især efter en tank-slapper kan det også være rart at holde en pause, men husk at komme op på hesten igen! Det skal stadig være en glæde at køre MC...

    Dette er nogle af de erfaringer jeg har gjort mig. Jeg er på ingen måde ekspert - jeg har bare prøvet at øve mig lidt. Der er en masse velmenende råd, men det korte af det lange er vist: Tjek videoerne hvor der bliver forklaret...

    Held og lykke med det! Det er jo sjovt at være en drengerøv en gang imellem smiley


  • #38   29. apr 2007 Kan en pige være en drengerøv ???........ c",)

  • #39   29. apr 2007 Sagtens... smiley På en eller anden måde er det så mange gange sejere når en pige kører på baghjul, end hvis det "bare" er drenge... smiley

  • #40   30. apr 2007 Hmm.... frygtede nemlig at jeg ville blive en "pigenumse" af at køre på baghjul - så ville jeg altså aldrig gøre det mere.... !!...... c",)

  • #41   2. maj 2007 Dennis L
    Din 750, er det med fabriks hjulet endnu??

    Det gummi de putter på stinker for vildt... Min gsx600f 1992 laver ikke power wheelie, men løfter da forhjulet ved fuld spade i første (10 cm).. skal lige siges jeg vejer 135KG..

    Med kobling går den fint op..

    Min kammerats kunne også kun lave hjulspind til han fik nye dæk.. nu leger han også med små (udtrykkelige små) løft!!!!!!! Den kan sagten!! og du har næsten samme mc vægt, men noget flere heste...

    God fornøjelse!!!


  • #42   4. maj 2007 ----->Jesper.
    Ja, det er med det fabriksmonteret dæk endnu - har jo kun kørt 1200 km.
    Tror måske osse det er mig selv der kæmper lidt imod - altså læner mig lidt frem, ganske automatisk. Men jeg må jo bare øve mig lidt så.....;-)


  • #43   4. maj 2007 sker ikke noget ved at læne sig frem, skal bare mere til, men bliv ved med at prøve at lave power wh. så kan du langsomt rette dig op, når du er vandt til accelration.. Så skulle den komme langsomt..

    I øvrigt ville det nok hjælpe dig lidt med en bedre udstødning. så får du lidt mere jævnt træk!
    Clipon er nok (potte)

    /Jesper


  • #44   4. maj 2007 glem lige det med potten, er ikke sikker på din model.


  • #45   4. maj 2007 ----->Jesper
    Har fået en anden potte på (Venom-helt åben) og havde det osse på min tidligere GSXér - synes den trækker bedre med sådan en slip on på, men tror nu ikke det er så vildt som det lyder...
    Jeg må bare øve mig, hvis det er det jeg kunne tænke mig...


  • #46   5. maj 2007 Yepøvelse gør mester.... ELLLEr giver skader


    PAS PÅ derude.

    /Jesper


  • #47   5. maj 2007 -kan jeg ikke bare låne din at øve på, så ? smiley

  • #48   5. maj 2007 NEJ, det er nok jeg øver smiley


    Jesper



Kommentér på:
På baghjul....

Annonce