1.951 visninger
|
Oprettet:
På baghjul.... {{forumTopicSubject}}
Ja måske dumt spørgsmål, men hvordan "lære" men lige at kører på baghjul, og styre det uden det går glat..... Har set flere gøre det i dag, og det ser jo bare godt ud... Men hvordan gør i det, og tør for dens skyld...??? Er det bare mig der er bleven for gammel... Kan forestille mig at man skal være lidt frygtløs.....
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 493
Mvh,
Allan
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
For 1-2 uger siden var det også oppe der var et link til en video, der viser det rigtigt godt.
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
Det tager lang tid inden man lærer den bare nogenlunde. derefter kan du prøve at "nøkke" den op. du kører ca 6-8000 rpm. lukker for gassen, og vrider gassen op igen med et. så løfter den sig også.
Derefter kommer koblingen. dertil er jeg ikke selv kommet endnu. Så kan ikke hjælpe der =0)
Rigtig go fornøjelse ;o)
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 4 Svar: 54
tjek den ud michael
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
feb 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 274
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
c",)
jun 2005
Følger: 113 Følgere: 112 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 936
Dennis det er rigtig men det tager godt på dækket... har snart brugt et dæk i år.. 2100km og jeg har øvet meget..
nov 2005
Følger: 55 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 125 Svar: 832
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Benytter du fremgangsmåden de andre siger, skulle din CBR ihvertfald nemt kunne pege op i himlen på den måde.
Den med at kaste den op på koblingen er skidefarlig hvis ikke man mestrer sin maskines kræfter ret godt.
Og en ting som er PISSEvigtig, er at du nøjes med at slippe gassen for at få den ned fra en power wheelie - og IKKE bare hugger bagbremsen.
Kig den her film og hold godt øje med ham i den sorte læderdragt 2:40 inde i klippet. Det er hvad der sker hvis man hugger bagbremsen for hårdt......
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 218
Jo nærved en gang hvor jeg ved et uheld smed koblingen i 2. gear....
jeg ligger tit med 9000 omdr. også drejer svinet i bund, det ryger den nu ikke op af, men det er også en ret tung cykel, ikke mindst i front.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
Jeg har frøvet at vride hanen på min CBR 1000F men den vil ikke slippe med forhjulet.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
Her er en Suzuki 125 med 12 ponyer:
http://www.youtube.com/watch?v=TW0-yxK1lps
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 292
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 65
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
I første gear kør op til ca 6 - 7000 omdr slip gassen helt og giv fuldt gas så skal du bare se... Men find en lige jævn vej med godt greb et sted.. tag evt. en med der kan "samle" dig op hvis det går galt. Man bliver let nærvøs de første par gange. Man syndtes man er helt vildt højt oppe - det er man ikke.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
Jeg kører i 1. gear ved ca. 4000 - 5000 rpm lukker så hurtigt for gassen så næsen dykker, for derefter at give godt med gas. Det er utrolig svært i starten og man synes ikke rigtig der sker noget. Nogle gange lægger man først mærke til at næsen har været oppe når den rammer jorden og styret ryster lidt. En lidt mærkelig fornemmelse i starten, men sjovt i det lange løb.
Men øv dig et øde sted, hvor, hvis det går galt, kun går ud over dig og din cykel og ikke tilfældige forbipasserende.
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
Pyha så kan du tænke over om de mon kommer hjem og spiser i dag
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 226
Men fedt nok det der er bleven skrevet, nu vid jeg da hvordan jeg kommer igang med at power whelli og nok især hvad man ikke skal gøre.....
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
Ja sådan har jeg det også med mine, men jeg har jo kun to år til min den store begynder at kører... Så mon ikke heller jeg må få en størrer til den tid...
Men god fornøjelse med baghjul, Michael c",)
jul 2005
Følger: 37 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 388
Dog skal du også passe på med at hvis du bliver bange, så lad være med at slippe gassen helt for så vil den smadre ned med go fart, og det er ubehageligt. Men det skal du sgu nok få prøvet alligevel
Go vind med det.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Har kørt mc i 10 år, i starten gik jeg en del op i det der med at køre på baghjul, eller i hvert fald at prøve på det.
Blev aldrig rigtig god til det og har nu heller aldrig haft en maskine der var god til det=mange heste og moment.
Nu går jeg mere op i at blive god til sving.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
F'eren er også svær at få til at løfte forhjulet på. Den er jo væsentlig længere end R-modellerne. 10 cm gør meget...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
maj 2006
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 155
- Forbered dig på "tank-slappers" -de kommer! Det gør sk... ondt, men man må jo som bekendt lide for skønheden Smerten forsvinder, men du har lært lidt mere om aktion og reaktion mellem din MC og din krop... Bare rolig, det opvejes til fulde, så snart du får glæden ved at kunne styre wheelien bedre
- start stille og roligt, lær din motors karakteristik at kende (hvilke RPM trækker den mærkbart ved, hvornår kommer "skuddene" i effekten). En F2'er jeg prøvede i efteråret var det nemmest at tage den på koblingen, men igen - det kan gå meget stærkt med at få næsen op.
- Stræk armene, så du sidder så oprejst som muligt, derved flyttes dit tyngdepunkt bagud og du behøver ikke få forhjulet lige så højt op, for at holde balancen. Desuden har du lidt mere afstand mellem hjelm og styr -Du modarbejder din wheelie, ved at hive dig frem, når du mærker at cyklen trækker. Denne fornemmelse omkring balance er dog vigtig, da det er dén du skal bruge til at holde balancen med, når du har lært at få hjulet op og skal køre længere distancer.
- Find et område hvor du kan øve uforstyrret, f.eks et industriområde. Hav altid en kammerat med, hvis du skulle komme galt afsted. Det er også altid fedt at have en med, der kan rette, give gode råd og ikke mindst se når det går godt
- Husk sikkerhedsudstyret!! Dén sikkerhedsfølelse kan være det der gør, at du tør give den det sidste "gas" der skal til. Jeg behøver ikke nævne at med sikkerhedsudstyr menes der ikke kun hjelm.
- Kør ikke "over evne". Tag det i små skridt af gangen. Øv f.eks et par gange i starten og vent et godt stykke tid igen, til adrenalinen har fortaget sig - evt. en dags tid eller mere. Især efter en tank-slapper kan det også være rart at holde en pause, men husk at komme op på hesten igen! Det skal stadig være en glæde at køre MC...
Dette er nogle af de erfaringer jeg har gjort mig. Jeg er på ingen måde ekspert - jeg har bare prøvet at øve mig lidt. Der er en masse velmenende råd, men det korte af det lange er vist: Tjek videoerne hvor der bliver forklaret...
Held og lykke med det! Det er jo sjovt at være en drengerøv en gang imellem
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
maj 2006
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 155
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Din 750, er det med fabriks hjulet endnu??
Det gummi de putter på stinker for vildt... Min gsx600f 1992 laver ikke power wheelie, men løfter da forhjulet ved fuld spade i første (10 cm).. skal lige siges jeg vejer 135KG..
Med kobling går den fint op..
Min kammerats kunne også kun lave hjulspind til han fik nye dæk.. nu leger han også med små (udtrykkelige små) løft!!!!!!! Den kan sagten!! og du har næsten samme mc vægt, men noget flere heste...
God fornøjelse!!!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
Ja, det er med det fabriksmonteret dæk endnu - har jo kun kørt 1200 km.
Tror måske osse det er mig selv der kæmper lidt imod - altså læner mig lidt frem, ganske automatisk. Men jeg må jo bare øve mig lidt så.....;-)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
I øvrigt ville det nok hjælpe dig lidt med en bedre udstødning. så får du lidt mere jævnt træk!
Clipon er nok (potte)
/Jesper
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
Har fået en anden potte på (Venom-helt åben) og havde det osse på min tidligere GSXér - synes den trækker bedre med sådan en slip on på, men tror nu ikke det er så vildt som det lyder...
Jeg må bare øve mig, hvis det er det jeg kunne tænke mig...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
PAS PÅ derude.
/Jesper
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Jesper
På baghjul....