{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Hyosung 650 V-Twin {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen...

Nu står den nye sæson jo for døren og der skal kigges på nye cykler... Jeg har lige fået solgt min GSX-R 250 og er på udkig efter noget større. Og derfor har jeg set lidt på ovenstående.

Men er der nogen af jer der har både gode og dårlige erfaringer med disse? Både GT650 Comet og GT650R (Hvis der skulle være noget med kåben og ellers)
Jeg håber i kan hjælpe mig for det ser ud til at være en kanon og billig mc.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyosung 650 V-Twin
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   18. apr 2007 Teknisk set skulle den være fuldt på højde med en SV650, da det jo er den model den er bygget over.

    Detaljer med lakering på stel og kåbe, samt elektriske ting skulle være det eneste som kræver ekstra opmærksomhed.

    Servicen skulle være under middel fra de få forhandlere som har dem stående.


  • #2   18. apr 2007 altså hvad jeg har set rundt omkring på nettet... sååå er det sku ikke det bedste kval...

  • #3   18. apr 2007 tjek bla den her...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7674


    det er jo trods alt kun en 3 år gammel cykel nu... og han oprettede de billeder der sidste år...


  • #4   18. apr 2007 hold dig væk, fra Hyosung.. køb hellere en brugt Suzuki SV .. det vil du med garanti ikke fortryde i forhold til Hyosung cyklen !...

    det kan godt være de ser pæne ud, og har Upside Down forgaffel.. men det er som med alt andet koreansk og kinesisk lort, ikke en skid værd..


    De få penge du selv mener at du sparer, ryger på reperationer og udskiftninger af dårlige dele, på de første år.

    Jeg har set et grimt eksempel herinde, hvor manden skulle skifte kædekit, og alle mulige andre små ting allerede efter 2-3000 KM.. Det er bare ikke iorden for en ny MC.

    Hold dig væk, er mit eneste råd. Køb noget alle kender til


  • #5   18. apr 2007 her er den jeg omtalte i ovenstående eksempel:

    Bemærkninger:
    minusser
    speedokabel gik efter 700 km pga. det sad i spænd op ad ny forlygte.
    kæde sprang ved 1700 km. dog i lv fart men satte sig mellem svinger og tandhjul. omlakering og 2 ny bolte nødvendigt.
    bremse klodser bagpå færdige efter 4100
    koblingkabel gået ved 4200 km
    studsen mellem karburator og cylinder utæt efter 4600 km
    bagdæk slidt ned efter 4700 km pirelli diablo
    væltede på mcen først i marts efter at havde fået ny dæk på . skadet for ca 25 k. venter stadig på den bliver lavet. det er den 3/4 nu . øv

    det er bare ikke iorden for en spritny cykel.. igen mit råd.. hold dig væk. iøvrigt vil en koreansk hyosung også have svært ved at holde sin brugt pris


  • #6   18. apr 2007 De første årgange af GT650'eren havde en elendig finish. Den der bliver linket til er fra den sending. De efterfølgende modeller har en bedre finish/lakering, så tilfældet med den gule burde ikke ske igen.

    De kører nu pisse godt. Motoren har et grovere træk end en SV650, så armene bliver trukket længere når man giver gas. Affjedringen er ikke super god, det mærker man når man presser den.

    Der er til i år kommet ny importør, så man kan da håbe at det retter op på den håbløse service og reservedels-situation der har været ved mærket...

    Kig på en Cagiva Raptor 650. Der får du en italiensk roadster med SV650 motoren med indsprøjtning. De koster kun 100.000,- i år og er klart den fedeste i klassen :o)
    http://mvagusta.dk/Default.aspx?ID=8

    /
    Jesper


  • #7   18. apr 2007 Eller sådan en som min ;o)

  • #8   18. apr 2007 Det er simpelt hen noget LORT ,,, ja undskyld hvis der er nogen der er glade for deres ..... Det bliver dyrt at købe billigt .... Du vil aldrig kunne komme af med den igen dtil en bare nogenlunde fornuftig gensalgs værdi.

    Teknikken er jo nok lånt fra Suzukki, men så ophører alt sammenligning også .. Det så flot de skriver Hoysungen har USD forgaffel ...... Ja udformningen er sådan ..... men den virker ikke ret meget bedre end på en Maxi Puch, Bremse efekten tjaaaaa' når man trækker forbremsen kommer man til tænke på om dert er nogen dder har smurt skiver ind i brun sæbe ... Jeg havde lånt en et par dage ........ Eneste underholdnings værdi i den var at den kom med et festligt brag når man slap gassen ... weeeh ellers tja ikke et rosende ord om den.

    Så køb for gud i himlens skyld noget andet


  • #9   18. apr 2007 Jeg tror sq oxo jeg ville hoppe på raptorvognen, hvis jeg var dig....
    Hvis du alligevel ikke ka købe kontant ka du sq nok ikke mærke forskel i prisen alligevel smiley

    Men måske er servicen blevet bedre efter Maxmc har overtaget importen.......
    Ellers er det måske et tegn på at mærket er stille og roligt på vej ud i glemslen for en stund i dk.

    Man for da meget kværn for pengene på papiret......
    Men det er sq ikke en SV650er....
    Totaløkonomisk er SV ell Raptor nok oxo bedre ........ de kan sælges igen når du vil ha en anden smiley


  • #10   18. apr 2007 brug 10-15k ekstra og køb en sv´er...

  • #11   18. apr 2007 Hej jeg har haft en hyosung i 2 år nu, jeg har ikke så meget at samligne med da det er min første MC. Min svoger kører SV650 som jeg selvfølgelig har prøvet, og jeg er stadig glad for min koreaner- Den er hurtig ligger godt på vejen, starter hver gang. Er det ikke det det drejer sig om i sidste ende!
    Så kan de andre jo snakke som de vil selvom de aldrig har kørt en....
    Hvis du har andre spørgsmål om den hjælper jeg glædeligt!! God jagt!


  • #12   18. apr 2007 Morten T: Læs hvad Stephan C skriver, og han har endda samme mc som dig...

  • #14   18. apr 2007 Nu har jeg selv en og har aldrig haft nogen problemer med den. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det stephan skriver. Har kun haft de obligatoriske servicer. Synes endda at den kører ganske fornuftigt.
    Jan: Det kan godt være at du har lånt en gt650 et par dage, men så har det været af den første årgang, for mine bremser tager rimelig godt fast.
    Reservedelene synes jeg heller ikke er sværer at skaffe og så er de væsentlig billigere end eks. dele til Honda, suzuki og kawasaki. Forsikringen på cyklen er også billigere.

    Selvfølgelig får du hvad du betaler for, men jeg har endnu ikke fortrudt mit køb. Har som sagt ikke haft nogen problemer med den. Det kan godt være at jeg udelukkende har været heldig hele vejen igennem, men det tror jeg nu ikke.


  • #15   20. apr 2007 Indtil nu vil jeg sige mange tak for de vise ord. Problemet med købet af min "nye" cykel er at jeg maks har omkring 60 kilo at lege med og jeg vil gerne have en motorcykel hvor der er noget meretrækraft i og så må den jo også gerne være ny så... Men jeg har skam kigget efter andre modeller men nu var det lige den her model der var rimelig ny og rimelig billig...

  • #16   20. apr 2007 Hvis du kan undvære kåben, så kan du altså få både SV'eren og Bandit'en med et par år på bagen for omkring 60K:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49134377


  • #17   20. apr 2007 Hov, jeg glemte at linke til sv'eren:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=48924159


  • #18   20. apr 2007 Til den pris kan du finde en Honda NT650Bros/GT647Hawk i super god stand. Du kan også finde en Fazer600
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48801319
    Eller en SV650
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49479756


Kommentér på:
Hyosung 650 V-Twin

Annonce