1.186 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
P-billet??? P-billet???
Det her lyder måske lidt som et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig rigtigt fattet reglerne for mc'er på en parkeringsplads der kræver p-billet. Er det virkeligt meningen at man bare skal lægge p-billetten på mc'en og så håbe på at den ikke blæser af eller at en eller anden skiderik ikke hugger den? Hvvordan er reglerne helt præcis???
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Desuden kan du finde de lokale vedtægter omkring parkering med MC på www.politi.dk
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
fik en p-bøde i kennedy arkaden på et tidspunkt.
//John
ved ikke med det offentlige rum, der tror jeg ingen regler der er omkring det.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 492
Mvh PeterS
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Før i tiden blev mc'er delvist betegnet som cykler i parkeringshenseende, så der måtte man også holde på fortovet, hvis der bare kunne komme en barnevogn forbi. Det blev dog ændret for et par år siden, da alle de fucking 45-knallerter fyldte over det hele - det ramte så også mc'erne.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 13
De fangede mig nemlig nede i arkaden og spurgte om jeg ejede mc´en siden jeg gik med en hjelm og jeg sagde ja--- nu gik det så denne gang sagde de men næste gang en bøde ( selvom jeg havde betalt kr. 60 i automaten.
mvh
Martin P
som ikke forstår hvorfor vores penge ikke er lige så gode som andres og der kan da enda holde 2 mc i en bås
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 492
Jeppe (Amager) A... Ja politimesteren kan jo skærpe nogle regler i sin politikreds mht færdsel og også p reglerne , så sådanne kan de jo skrive i politivedtægten hvis de vil , men gennerelt må man sige at reglerne i færdselsloven for bil og for mc er de samme , der findes dog 4 særregler gældende for mc..... Iøvrigt må en mc altså ikke parkeres på et fortov og dog jo der var noget med cykel/knallert parkering særligt afmærkede ,men det med at man "bare " stiller sin mc op på fortovet er ikke helt efter reglerne , der står at et køretøj under 3500kg må standses/parkeres med en del af køretøjet på fortovet (det kan fortolkes) .He.He.....
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 72
Har forresten hørt en helvedes masse mennesker beklage sig over Carpark's metoder og retfærdighedssans så dem holder jeg mig fra(Carpark).
Er enig med Martin P i, at det ikke er særlig fair at mc'er ikke kan parkere som bil i nogle p-huse.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
Se hele lovteksten her:
http://www.politi.dk/Oestjylland/da/loveogrettigheder/Lokalevedtaegter/parkering/
§2 Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet til 4-hjulede køretøjer.
§4. Det er forbudt at standse eller parkere på fortov, helt eller delvis, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at standsning eller parkering kan finde sted.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
P-billet er MC'er stadig fritaget for, med mindre car-park eller andre har sat særregler op.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
Mener også at have hørt min kørelære sige at parkering er tilladt på fortovet hvis der kan komme en tvillingebarnevogn forbi, men det ser jo ud til at loven siger noget andet. Hvis en enkeltstående p-vagt så siger noget 3. så begynder det at være uoverskueligt! Det ville være rart at vide klar besked når man smider cyklen et sted..
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
Jeg mener, at det må da være trist at have et arbejde, som egentlig ingen funktion har. Jeg kan godt se at det er meget smart at de lige tjekker at folk ikke holder en meter fra et sving eller de sørger for, at man ikke holder flere meter op på fortorvet- de gør noget som hjælper samfundet, og udfra et nytte etisk synspunkt, må dette være moralsk rigtig idet de øger mængden af glæde i verden.
Men når det så er sagt, hvor er det dog sørgeligt at se et par parkeringsvagter gå rundt med målebånd for at tjekke om folk nu holder 10m ( hvor de ikke skal have en bøde) eller 9,8m fra et hjørne, hvilet medfører at de får en bøde. De glæder ikke nogen, hjælper ikke noget og samfundet bliver hverken bedre eller rigere pga. dem. Mennesker som vælger job hvor det er arbejdsbetingelserne må da et eller andet sted have taget et valg, ignoreret ind indre stemme som sagde at det var forkert eller noget i den retning, og det kan man da blive helt trist af at se på.
P-billet???