{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Hornet 600/900 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har brug for lidt vejledning. Jeg ville egentlig købe en kawa Z750, men efter en snak med div. forsikringselskaber kom jeg frem til at den billigste forsikring er 12.700 kr/år mod 7.200 kr/år for en Hornet (både 600/900). Så jeg tror det bliver en hornet.

Jeg kan købe en brugt hornet 900 ca. 20.000 kr dyrere end en hornet 600. Er det værd at overveje?

Er hornet 900 fysisk større end 600?

Er der forresten nogle der sidder ind med mc-revyen for 2003 og se nyprisen på hornet 900

På forhånd tak

Thomas N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hornet 600/900
  • #1   15. apr 2007 Hej Thomas,

Hvor gammel er du? Jeg fik min Hornet 600 fra 1999 forsikret hos Tryg for 5.400 kr om året med kasko, da jeg var 30 uden noget dokumenteret kørselserfaring og med bopæl i 9000 Aalborg. Første gang jeg ringede fik jeg 7.200 kr at vide og næste gang 5.400 kr.

Umiddelbart tror jeg ikke der er ret meget at hente i en Hornet 900. Hvis nedenstående oplysninger er korrekt, så er der en ca 13 HK at hente, mens tophastigheden er ca den samme (for en 2005). Momentet er selvfølgelig større, nyværdipris er højere, brugtprisen er højere, og forsikringen er dyrere. Er personligt rigtig tilfreds med min 600, og det skal lige nævnes, at jeg aldrig har prøvet en Hornet 900.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4064

K.

• #2   15. apr 2007 Jeg er 25 år. Jeg efterspurgte om forsikring på en årgang 2003 hos tryg.
    Det er muligt, at jeg kan få den til 5400 kr. hvis jeg efterspørger en 1999 model, da nyprisen er sat til 99.995 kr og dermed mener jeg, at det bliver billigere hos tryg

• #3   15. apr 2007 Klaus: Nu er en MC's performance ikke målt ud fra Hk, men moment. På det punkt slår den store den lille. Den har lettere ved "bølle"-kørsel (altså på baghjulet, og har endnu større overskud hvis man kører med passager og bagage.
    Personligt er jeg selv vild med 900 modellen med dobbelt udstødning. :o)

• #4   15. apr 2007 Jesper: Jeg er helt enig med dig, men det var jo så også præcist det, jeg selv skrev i mit eget indlæg, så intet nyt fra vestfronten smiley Spørgsmålet er, om man vil spendere 20K ekstra for det højere moment, så man har lettere ved at køre "bølle"-kørsel eller med ekstra vægt bagpå. Dobbelt udstødning kan man også bare smække på en 600, hvis man synes, det ser kækt ud smiley

Der ser ikke ud til at være ret mange Hornet 900-ejere ift 600, hvilket kunne tyde lidt på, at man måske ikke får så meget for de ekstra penge, der skal lægges på bordet. Men det er bare med at komme ud og prøve dem begge, så kommer svaret helt af sig selv.

K.

Kommentér på:
Hornet 600/900

Annonce