{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.678 visninger | Oprettet:

Hvad blev der af kineserne {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvad der sker på kineser scenen??? Jeg mener, da de kom men deres 250 chopper i midt 00'erne talte man om at de nok skulle komme med noget lidt bedre kvalitet og lidt større og lidt mere forskellige modeller,, ja jeg ved at thansen har keeway og benelli ejes af nesere (men dog stadig designet af italienske),
Men hvad sker der for lifan, loncin, jinlun, regalraptor eller hvad de hed,,, kommer der nyt til dk????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad blev der af kineserne
  • #3   25. feb 2018 Et af problemerne er nok de skrappe krav til forurening, som de ikke kan opfylde og så er det nok for dyrt for dem at opfylde kravene i forhold til det lille europæiske marked.

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #4   25. feb 2018 http://www.mash-motors.fr/en/208-400cc-motorcycles

    Pris i Tyskland og Frankrig fra 4000 euro


    profilbillede
  • #5   25. feb 2018 Vil vi virkelig have flere af dem?

  • #6   25. feb 2018 Hvis en spritny 125cc MC koster 10.000,- så er kvaliteten derefter...
    Nej tak. ikke mere Kina lort til DK...


  • #7   25. feb 2018 Det er nogen af de få som er sendt hjem igen smiley

  • #8   25. feb 2018 Tror bare ikke det danske marked er så stort igen. Sådan nogle mærker som royal enfield og bajaj bliver vidst solgt i en del lande rundt omkring. De er så dog indiske vidst nok men lige så billige som kineser cyklerne

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #9   25. feb 2018 Zongshen og Shineray har et godt ry i f.eks. USA. Der er sket meget de seneste 10 år

    Hellere en ny kineser med indsprøjtning end en gammel japaner med udslidt og tilstoppet karburator


  • #10   25. feb 2018 Ebbe T - det mener du da ik seriøst vel?!

  • #11   25. feb 2018 jeg havde nu også valgt en gammel japaner frem for en ny kineser. indsprøjtning eller ej.

  • #13   26. feb 2018 who cares... gå en stor bue uden om!

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #14   26. feb 2018 Fordommene står i kø i denne tråd.
    Jeg tror mere på de mennesker, der rent faktisk har rørt ved og kørt på de seneste kinesiske frembringelser, end en flok skrivebordskrigere, der kun kender hvad der blev solgt for 10-15 år siden (og oftest på 3. hånd)


  • #16   26. feb 2018 Nogle kalder det fordomme. Jeg kalder det forholdsregler

  • #17   26. feb 2018 Jeg ved da i hvert fald, hvor min kineser blev af. "Det røde lyn" (min Geely årgang 2005) står klar som tyren i boksen til at blive sluppet fri. Jeg regner da med, at den er klar til endnu en sæson uden problemer. Det er jo lige om lidt, og vi er nok mange, der ser frem til 1. marts smiley

  • #18   26. feb 2018 De kunne ikke få asyl efter der blev strammet op !!
    Men de havde også svært ved at passe ind smiley


  • #19   27. feb 2018

    profilbillede
  • #20   28. feb 2018 En Kinøjser er vist bare "køb & smid væk", fordi den er så billig og kvaliteten derefter. Jeg tror at folk har fundet ud af at det på lang sigt, er for dyrt.

  • mogens
    mogens Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31
    #21   28. feb 2018 Jeg har stadig en flot Regal Raptor dd250e Spyder, Johnny Pag modellen. Det var nok den mest specielle og bedste kineser kvalitet på markedet. Den står stadig uden en eneste rustplet. ?? folk var jo helt ekstremt glade for at fortælle, at den var rustet væk inden man fik sat sig op på den, eller gik komplet i stykker inden max 2-3 år til stumper og stykker, og at den ville rasle fra hinanden indenfor et par år. Altså 100% kineser lort, intet mindre end det værste lort på 2 hjul. Altså en kinesisk katastrofe af elendig krom, elendig motor, altså bare fuldstændig komplet færdelig stykke kvantitet af værste skuffe.

    Min starter perfekt, 0 rust, og er køreklar. Men det kan jo selvfølgelig være et unikt tilfælde, jeg ved det. For det er jo noget gement lort af 80 klasse. Fordomme var der nok af, og de er der stadig allevegne.


    profilbillede
  • #22   1. mar 2018 De fleste snakker om noget de ikke selv kender til. De har aldrig haft en selv.
    Og den med økonomien kan man jo også diskutere.
    Min første Geely holdt til 5 vintres kørsel. Der blev kun skiftet olie og vasket én gang om året. Altså dårlig vedligeholdelse fra min side.
    Den blev købt til 12.000,- Det giver en årlig afskrivning på 2400,-
    Den næste Geely blev købt for 6000,- og kører nu på 4. vinter. Og den kan sagtens klare et par stykker mere. Så her er afskrivningen 1000,- pr. år.
    Min KTM mistede mindst 10.000,- i afskrivning bare ved at køre over fortovet på den første tur fra forhandleren. Og her fortsætter afskrivningen nok de kommende år med mindst 10.000,- pr. år.


  • #23   1. mar 2018 Mogens :-
    Hvorfor skammer du dig over at vise dig selv frem ?
    Bare fordi man har en kinøjser, behøver man da ikke at skamme sig. Den model du har, er da ret sej, og ser godt ud. Har mødt den på træf, og den trækker faktisk folk til. - Så ikke noget med at skamme sig smiley - En bike er en bike, og det er kun livet på og omkring den, der betyder noget. - Om man køre på en skrammelkasse der kaldes Harley, eller en kinøjser, betyder ikke så meget. Bare man har det sjovt.


  • #24   1. mar 2018 Kan godt lide folk taler om afskrivelse. Tror det er de færeste der tænker på afskrivning.. Men det er da fedt at kunne side som 75 årig og sige "Jaaa dengang jeg kørte motorcykel, tænkte jeg smart og købte kineser, så sparede jeg masse penge, og kom ikke til at køre nogle nye flotte kvali mc'er YES, med motorkraft!"


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #25   1. mar 2018 Hvor er jeres smartphones, TV og akku-skruemaskiner fremstillet?

  • #26   1. mar 2018 Japan - makita smiley

    Kinesserne kan godt finde ud af nogle ting, men deres kvalitetskrav til MC'er er latterligt ringe.

    Hvorfor har vi ikke biler fra kina herhjemme ex?


  • #27   1. mar 2018 alt afhænger af kvalitets krav.
    mit berner værktøj bliver produceret i bla Malaysia og Kina, og der er jeg fuldt ud tilfreds.

    jeg har også haft en geely, og kvalitet er det langt fra. at man ikke engang lakerer tanken på undersiden fra fabrikken af fortæller alene en del om kvaliteten.

    havde de produceret nogle motorcykler i ligeså god kvalitet som japanere ville de nok også fylde mere på markedet. jeg tror personligt ikke de har kompetencer til at producere til det europæiske marked. hverken kvalitets krav (de flesye forbrugeres krav) eller opfylde diverse miljø krav.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #28   10. mar 2018 Og samtidig tror du ikke at (nogle af) de forskellige producenter af kinesiske motorcykler i 2018 opstiller højere interne kvalitetskrav end Geely gjorde for 10 år siden?

    Og dette baserer du på dine erfaringer med Geely, og tilsidesætter alt hvad folk, der rent faktisk har været tæt på hvad der sælges i dag af kinesermaskiner i Frankrig, Tyskland England og USA?

    Mash 400cc: Delphi Euro 4, Electronic Fuel Injection
    5-Speed Transmission
    Bosch Anti Lock Brake System (switchable)

    En Honda bygget billigst muligt i Brasilien er sgu heller ikke noget at råbe hurra for.


  • #29   10. mar 2018 Ebbe t. 14 dage efter. Haha smiley

  • john valbjørn C
    john valbjørn C Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 2
    #30   24. sep 2018 Min lifan 250, har lige passeret 45.000 km, Har fortrudt jeg ikke købte en 2 cylindret Lifan maskine.
    mvh Rytterknægten.


  • #31   22. okt 2018 kan også kun tilslutte mig striben af tilfredse Kina Mc kører.
    Jeg har haft min Lifan 250-4 i 3 år nu, og kører hele året, den bliver passet ligesom man gør ved andre MC'er.
    Den er fra 2010 og har rundet 21000 nu og den stater hver gang uden problemer.
    jeg gav 5600 for den den gang og den køre bare smiley
    det kan godt være at den ikke er en raket, men det er heller ikke behovet.


  • #32   1. dec 2018 Ja så blev det første december, og min Geely får vinterpause. Jeg kan gøre status: Endnu en sæson hvor den har startet hver gang og bare kørt og kørt uden problemer. Ikke så meget som en pære er skiftet.

Kommentér på:
Hvad blev der af kineserne

Annonce