805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Hvilken rente er acceptabel? Hvilken rente er acceptabel?

Hej,

Jeg står og skal til at investere i min første 'rigtige' mc (har haft en GN 125 før), navnlig en SV 650 s fra omkring '99. Imidlertid har jeg netop fået job, har studeret indtil nu, og har derfor ikke pengene til den endnu.

Jeg skal derfor ud at låne pengene, og har indtil videre kontaktet min bank. De vil give mig lånet, som er på omkring kr. 65.000, til 8,5% nominel rente, med 1.300 kr. i oprettelsesgebyr.

Hvordan lyder det på jer - er det ok eller? Jeg har en meget billig lejlighed, og en god indkomst, så kan ikke helt forstå, det skal være så dyrt, men hvad siger I? Jeg regner med at betale omkring kr. 5.000 af om måneden!

Hvad vil jeres råd være i den henseende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken rente er acceptabel?
  • #1   12. apr 2007 Så må du jo fohandle lidt med din bank smiley

Nu kender jeg ikke så meget til det, men er der ikke noget med at McFinanas reklamere med 5,99% i renter?!
    syntes jeg bestemt jeg har læst et sted..

• #3   12. apr 2007 Skal de have pant i cyklen, skal du have en kaskoforsikring på den, som i sig selv kan være temmelig dyr ... bare lige så du er obs på det ...

Renten hænger også tit sammen med udbetaling ... høj udbetaling -> lavere rente ...

oprettelsengebyrer virker fair nok .... men renten er nok lige lidt i overkanten -> i stedet bør du også fokusere på ÅOP i stedet for den nom. rente

• #4   12. apr 2007 vil også mene du kan komme ned omkring 5.99-6.25 men det kommer meget an på om du har en udbetaling, det kan være derfor du skal betale den høje rente, det er noget med at stille en sikkerhed hvis ikke du betaler dine afdrag og de skal sælge cyklen.

• #5   12. apr 2007 www.nykredit.dk
    skift bank det virker

• #6   12. apr 2007 Vist du vil afdrage med 5.000kr om måneden er renten da alt for dyr .

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#7   12. apr 2007 Ja, jeg har jo så ingen penge til udbetaling. Men når man taler MC Finans hedder oprettelsen jo også omkring kr. 5.000, og så er ÅOP jo også ved at være ret høje.

Tror jeg vil prøve at forhandle og se om jeg kan få den ned i omkring 6.5%... Vil I mene det er realistisk?

• #8   12. apr 2007 Hvis du regner med at betale lånet hurtigt tilbage, kan det også være værd og undersøge om det ikke kan betale sig at få en kassekredit istedet for. Så betaler du heller ikke renter af mere end højst nødvendigt smiley

• #9   12. apr 2007 peter e
    du kan få den finanseret hos suzuki med billig rente og billig forsikring prøv at hør dem om prisen

• #10   12. apr 2007 peter e
    om det er 8.5 eller 9.5 % renten trækkes jo fra så forskellen er jo minimal

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#12   13. apr 2007 Strada: Tak, det var nok lige præcis sådan noget jeg havde behov for at høre. For du har fuldstændig ret, det er jo peanuts, når vi er dernede. Kan sq godt være, jeg bare skal komme igang, så!

Man kan sq også regne som en psykopat, og så finde ud af, der stort set intet er at spare. Tror sq jeg tager den så!

Kommentér på:
Hvilken rente er acceptabel?

Annonce