1.836 visninger
|
Oprettet:
Alternativ til Scottoiler {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Nu er der jo så mange der roser scottoiler til skyerne og det er også fint nok.
Men hvis nu man ville prøve noget andet, er der så nogen der kan anbefale noget?
Det er som sådan ikke fordi jeg ikke vil betale hvad en scottoiler koster (det er jo ikke en royal formue), men det kunne bare være spændende at høre om der var andet spændende på markedet, og om det virker lige så godt, eller måske endda bedre?
På forhånd tak.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
- Sammen med en Pro Oiler "Nozzle" til VFR (billedet er fra min tidl. VFR, men den er universel).
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.866
Tog en flaske, det kunne være en der har indeholdt sennep, satte en slange på studsen. Flasken blev sat i en holder til en drikke dunk med tuden nedad. Satte så en kuglehane (blev fastholdt med strips) på slangen og førte så slangen ned til kæden. En gang imellem åbnede jeg så lige for kuglehanen og olien løb til kæden.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
En slags manual Scottoiler.
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
Det kunne være sjovt at se om det kunne lykkedes
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Jeg kan ikke se problemet i at bruge en kædespray, jeg smurte kæde 3 gange på min sommerferie på ca. 5000 km. Automatisk smørring pøser olie på hele tiden, selv om der ikke er behov. Spild af penge og en mc der ligner lort, undskyld.
Mvh. Schmülle
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Der findes adskillige nydelige virksomme løsninger på markedet, som ikke koster en bondegård, de fleste er tjent ind på et enkelt kædekit...
Stram op klamphuggere
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
Tråden var egentlig også tænkt på færdige løsninger som f.eks scottoiler
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Hvis den sviner under normale forhold, er kædesmøreren forkert justeret. Det er klart, at kører man på grus eller på regnfulde, Norske veje, er det en fordel, hvis man skruer så højt op for smøreintervallet, at skidt, stengranulat og olie slynges af.
IMHO indkapsles skidtet af kædespray med øget slid til følge - med mindre det er så flydende, så det slynges af sammen med skidtet.
Jeg har højest et par "prikker" på bagsiden af nummerpladen, der let tørres bort med en klud i ny og næ
Tilføjelse:
En PD Oiler er i øvrigt en elektrisk, timerstyret "oliepumpe".
nov 2016
Følger: 25 MC-er: 1 Svar: 4
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Hvis man smører kæden 3 gange på 5000 km. så lyder det som om at kæden 3 gange har fået rigtig megen olie og i efterfølgende perioder har kørt med mindre og mindre olie og måske også i perioder med for lidt.
En kæde der smøres "hele tiden", er derimod "hele tiden" tilpas smurt.
Konstant over for periodisk, jeg tænker, at det er logisk hvad der kontinuerligt giver den bedst smurte kæde.
Og grunden til at jeg sætter hele tiden i parentes, er naturligvis at Scottoileren giver en dråbe en gang i mellem, i modsætning til en hel omgang sprayen på med en oliespray som på én gang giver kæden en hel masse olie.
Alternativ til Scottoiler