{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Har brug for gode råd........ {{forumTopicSubject}}

Hej Hej

Jeg overvejer at købe nyt motorcykel tøj til når jeg køre på cyklen....
Jeg har i forvejen sådan et alm sæt ( goatex ligende noget ) eller hvad det nu hedder.
Jeg overvejer at købe et sæt i læder, men jeg ved at der er mange forskellige holdninger til hvad der er bedst.
Er der nogen som har prøvet at have begge dele, som kan sige for og imod ved de 2 slags tøj.
Har hørt at det er pisse varm om sommeren at køre i læder og jeg har hørt så meget forskelligt, men hvad siger du og hvad vil du råde mig til??
Hjælp....
/ Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for gode råd........
  • #2   12. apr 2007 Hej Trine!

Det kommer helt an på om du regner med at sku køre meget i regnvejr, for så er goretextøjet klart at foretrække...

Jeg har prøvet begge dele! Startede ligesom dig med textiltøj og er så gået over til læder! Læderet giver en helt anden køreoplevelse! Det er rigtigt at det er varmt om sommeren og koldt sidst/først på sæsonen! Men med et sæt skiundertøj indendeunder så er det ikke det store problem!

JEG vil til hver en tid foretrække læderet! 110%...

Rune

• #3   12. apr 2007 Enig med Rune, bruger selv læderbukser med Skiundertøj indenunder.

Skifter snart jakken ud til en læder også

Denne tråd er om samme emne:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33536

mvh Henrik

• #4   12. apr 2007 (link fjernet)

Så koster det ikke så meget hvis du skulle bestemme dig for at læder er dårligt.
    Hentede selv en dragt hos ham i sidste weekend, og jeg syntes sgu den er lækker og til at betale sig fra.

• #5   12. apr 2007 Jeg synes læderet er mere behageligt når det er varmt og solen skinner.

Tekstil er bedre når det er koldt og/eller regner.
    og så når jeg har brug for at have almindeligt tøj indenunder.

Mit læder er for stramt til andet end ski-undertøj indenunder.

• #6   12. apr 2007 Hej Trine...
    Har selv begge dele... Bruge goritexen om foråret men har allerede været hoppet i læderet de sidste par uger - dog med undtagelse af en tur til Skagen sidste lørdag....
    Læder er så absolut det meste behagelige at have på - selvfølgelig ikke i regnvejr. Det sidder meget bedre og der er ikke noget der blafre eller lignende... Jeg har selv en to delt dragt - og det er lækkert at man kan tage jakken af ved pauser på en varm sommerdag... men jeg syntes ikke det er varmere at have på en goritex på en dejlig sommerdag....

• #7   12. apr 2007 overvej hvilket vejr du kører mest i
    læder er mit foretrukne når solen skinner .... tekstil når det regner eller ligner nedbør smiley

• #8   12. apr 2007 JEG vil til hver en tid foretrække læderet!
    jeg har prøvet begge dele, men husk at læderet skal passes med læderfedt, så er vand ikke et problem

et andet er at skulle du stå af, så beskytter læderet bedre, og sikkerhed er jo også rimeligt vigtigt ikke

• #9   12. apr 2007 Tror der er andre grunde til Rune foretrække læder *G*

Hvis du har plads under sædet til et sæt regntøj (overtræksdragt) så kan du godt vælge læder. Men Cordura tøj er det mest praktiske og beskytter æigeså godt, hvis man vælger kvalitet.

• #10   12. apr 2007 There can be only ONE. LÆDER.
    Men nu kører jeg heller ikke til og fra job i dårligt vejr. Men hvis det skal bruges til lidt frisk kørsel så er der KUN læder... smiley

Mvh

Nikolaj

• #11   12. apr 2007 Jeg har hidtil kørt i goretex agtig noget! og det er sq helt fint, jeg kan bare ikke lide at køre kvikt i det, jeg føler ikke jeg har føling med cyklen når jeg svinger eller prøver på at lave wheelies, så når jeg får overtalt banken til at låne mig til en racer, så bliver der købt 2. delt læder dertil smiley

• #12   12. apr 2007 Ja det lyder som om at i alle er enige om at det skal være læder jeg skal vælge......
    Kan se at ngen af jer kun har ski undertøj under.... jamen kan man ikke have tøj neden under??

• #13   12. apr 2007 nej, for læderet skal jo sidde så tæt at det sidder helt rigtig... og det gør det altså ikke med et par cowboydere og en sweater under.... i hvert fald ikke det jeg har prøvet..

• #14   12. apr 2007 okay....Jamen så synes jeg bare at det fede går lidt af det så.....
    Jeg bruger min mc til hyggeture, men også til og fra skolen og så skal jeg til at have skiftetøj med ved siden af bøgerne også....
    Er der nogen af jer som køre med læder, som har tøj inden under, kan det lade sig gøre??

• #15   12. apr 2007 Selvfølgelig kan det lade sig gøre at køre med tøj på inden under, alt andet er sgu da noget vrøvl !

Det føles dog dejligt at hoppe i et lædersæt i bare underhyler og tshirt.

• #16   12. apr 2007 Jeg tænker og tænker og er virkelig i tvivl, da det er mange penge man smider i det.
    Jeg køre jo også når det regner, så det ville jo nok være bedst med tekstil tøj igen.....

• #17   12. apr 2007 2500 er da stadig mange penge, men ikke noget i forhold til dem som smider 4-5 KG efter en dragt.

• #18   12. apr 2007 Tag ud og prøv et sæt hos en forhandler,
    Personligt syntes jeg det er rigtig dejligt, og vinden rusker ikke sådan i ens tøj, det er helt anderledes at køre med, og vil kun anbefale det.

• #19   12. apr 2007 Nå jamen Steffen, så må jeg være en undtagelse for jeg kan sagtens køre med tøj på indenunder, cowboybukser , tshirt og enda en overtræks trøje .
    Jeg gider sgu ikke ligne en klvon med et lædersæt der sidder som det er malet på kroppen og mit sider fint og stramt nok som det bør. med eller uden tøj på.

• #20   12. apr 2007 Casper: hvis du kan have så meget indenunder dit lædertøj er det for stort.

Kører selv med Cordura tøj, og vælger man ordentligt, finder man noget der kan spændes ind de rigtige steder, så tager vinden ikke så meget fat i det. På en ZZR600 er der god vindbeskyttelse, så det er altså begrænset hvor meget det hiver i tøjet.
    I codura kan du sagtens have alm tøj indenunder.

• #21   12. apr 2007 Ligegyldig hvad du køber af læder, så behold dine tekstilklude. Mange dage vil du være glad for det:-)

• #22   12. apr 2007 du køber da en bare en overtræks regndragt til dit læder tøj, det har jeg og det funger top nice. fin mc du har iøverigt

• #23   12. apr 2007 Jesper [Lyngby] P
    Skrevet: 12-04-2007 17:21:11
    Casper: hvis du kan have så meget indenunder dit lædertøj er det for stort.

For stort efter hvis begreb ?
    Mig passer det perfekt og jeg ser ingen point i at have en dragt der ligner body paint på kroppen.
    Og jeg ville føle mig ekstrem dum hvis jeg købte en dragt hvor man ikke kunne have tøj på indenunder.
    Så kunne jeg køre en god tur over til en ven og så sidde resten af aftenen i bar røv. Tror nu mere der går for meget wannabe racer i de fleste folk, så de tror de skal ligne nogle der kører Superbike eller lign frem for at være praktisk og sikkert beskyttet.
    nej min dragt er ikke for stor til mig....

• #24   12. apr 2007 Harley..... tak for kommentaren til cyklen.... er også glad for den smiley
    Kan godt se, at i bliver ved med det læder og ærligt, så ser det da også for fedt ud med læder.
    Jeg vil bare være 100 % sikker før jeg ofre nogle 1000 kr på det.
    Jesper..... Codura, hvad er det helt præcis? Har du et link så jeg kunne se det?
    / Trine

• #25   13. apr 2007 Ja steffen fordi at jeg kan have 2 mm tykkere bukser indenunder, så hænger min dragt nærmest efter mig som et flag i blæsevejr, når jeg kører, og jeg er da helt overbevist om at albue beskytterene skal sidde på håndledet også.

Oh well hyg dig i biografen i bar røv og sutsko

• #26   13. apr 2007 hvis vi skal i bio, så tager vi da bare goretexen på, så kan vi have coyboydere inden under smiley det er ikke det store problem hvis man planlægger lidt efter hvad man skal... det er i hvert fald min indstilling til det... selvom du har tøj indenunder dit læder så skal du vel have et sted at gøre af det når du er i bio, render du så med det under armen eller ligger det i den taske som du ligeså godt kunne have haft et par skifte bukser i?

• #27   13. apr 2007 Biograf var blot et eksempel.
    Pointen var at man ikke behøver købe sin dragt i str XLL for at have alm tøj på indenunder, uden at gå på kompromis med køreglæde og sikkerhed.
    Det lader lidt til at Steffen tror at fordi ens dragt er stor nok til at have bukser og trøje på indenunder, så er det en dragt på størrelse med en faldskærm man har viklet sig ind i. Cowboy bukser er højst et par mm tykkere end det ski tøj som andre køre med, så hvis man tror at alt flagre og sikkerheden går fløjten fordi man har plads til et par ekstra mm indenfor dragten, ja så er der vist ikke så meget at snakke om.

Kommentér på:
Har brug for gode råd........

Annonce