947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjælp! MIne skiver driller! Hjælp! MIne skiver driller!

Jeg har 2 gange oplevet at efter vask og henstillen af mc, har klodserne dagen efter (elelr et par dage efter, "sat sig fast" på skiverne.
Det resulterer i et når jeg bremser, kan jeg mærke "bump" i grebet, og cyklen bremser ujævnt, da det sted, hvor klodserne har siddet fast i skiven, åbentbart tager bedre fat i klodserne!

Jeg har forsøgt at pille skiverne af og slibe det ned med sandpapir. Og det hjalp meget!
Men når jeg bremser meget hårdt laver den stadig det ujævne bremseri!

Hvad skal jeg gøre for at kunne bremse jævnt igen???
Det skal vel bare slides, men har allerede kørt en del (dvs 2 uger, med mange ture), men det synes ikke at forsvinde
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! MIne skiver driller!
  • #1   5. apr 2005 Har det samme problem :0(
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=3559

• #2   5. apr 2005 Jeg renser det hele imogen. Dvs begge kalibre!
    Går amok på skiverne med sandpapir!
    SÅ håber jeg sq det hjælper
    Nogen der ved hvad man kan gøre?

• #3   5. apr 2005 en god idé er nok lige at køre en tur efter du har vasket den... lige bremse hårdt op et par gange, så vandet fordamper

• #4   5. apr 2005 Det er dine bremseklodser som sandsynlig sætter sig fast i kaliberen på grund af korrosion. Som du selv siger at du vil gøre, så pil klodser ud, rens dem godt af med en stål børste på anlægs fladerne, og her mener jeg, de flader som er i kontakt med kaliberen rens også kaliberen med en smal stålbørste eller en fil. Pas på at du ikke beskadiger gummimembranen ved stemplerne. Smør fladerne, på bremseklodserne, med tyndt lag kobber- / guldfedt (det er varmefast fedt og bruges typisk til bremser) VIGTIGT! ikke de flade som peger in mod skiven, for så går det rigtigt galt når du TROR at du skal bremse. Monter det hele i modsat række følge, pump lang som med bremse indtil at den er hård igen. Og du er nu klar til at kører ud og lave en stopi.
    Mvh
    Klaus

• #5   5. apr 2005 Er lige med på en lytter.... go info der...;-)

• #6   5. apr 2005 nej. I læser ikke hvad jeg skriver. Jeg har fx renset begge kalibre osv.
    Der hvos klodserne var "rustet" fast på skiverne er der stadig en mørk belægning der liger klodserner. Den har slebet en del af, men kan ikke få det hele af. Det er når klodserne rammer disse der er mere "grip" i bremsen, og det er det der fører til den ujævne bremsning.
    Ellers tak for rådene smiley
    Men kan jeg gøre noget ved det jeg beskriver, dvs få den skide belægning væk?

• #7   5. apr 2005 Dine skiver er skæve, DYT BY TIL NYT. På en bil, i hvert fald da jeg var mekker, for snart 20 år siden, drejede man skiverne af, for at få dem plane. På en MC er de så tynde at dette ikke er muligt.
    mvh
    Klaus

• #8   5. apr 2005 hvis i gerne vil have skiverne skæve kender jeg en god måde......

I skal bremse så hårdt som mugligt uden og blokere hjulene/hjulet.... og når i holder stille sætter man bare en elestik om bremse grebet så klodserne bliver ved med at røre skiven.. sådan skal den bare stå til de er helt kolde.. så er der stor "risiko/chance" for at skiven får en ujævnhed lige der hvor klodserne har trykket....

• #9   5. apr 2005 tilbage til emnet.... jeg havde samme problem efter jeg havde skiftet skiver.. jeg havde også en belægning der stammede fra klodersene dog.. hele vejen rundt på skiver..

Jeg tog noget rense benzin og tørede dem af med det virkerde efter første forsøg.... og har ikke haft problemer siden..

• #10   5. apr 2005 Du Chris. Hvor har du det fra at bremserne ikke må smøres med kobber / guldfedt, fordi de er asbestfrie og at de arbejder ved højere temp. i dag? Jeg mener, kobberfedt, alt afhængigt af mærke, tåler i området 900 til ca. 1100 grader.
    Mvh
    Klaus

• #11   6. apr 2005 skiverne er IKKE skæve det er 100%
    I læser stadig ikke hvad det er jeg skriver!
    Det kom efter klodser havde sat sig fast på skiverne (det bliver de ikke skæve af)
    Når jeg kører langsomt kan jeg mærke hvor det præcis er på skiven. Der hvor den tager fat (det der føles som et hak/hug) er der hvor der er en mørk belægning på skiven (dvs der hvor der er aftryk efter klodsen har sat sig fast)
    Det er det jeg vil have fjernet! Hvordan gøres det!

Henrik J. Sandpapir kan ikke fjerne den belægning! Det er 2 steder på skiven. tror du rensebenzin kan?

• #12   6. apr 2005 smiley
    Jeg vil lige forsøge at ringe til et par forhandlere her en af dagene. Kan være de kender til problemet og har et godt råd. Skal nok melde tilbage smiley
    I må hjertens gerne komme med flere råd!
    Vil have det væk

• #13   6. apr 2005 Det var da en idé. Hvor får man det gjort henne og hvad vil det jkoste?

• #14   6. apr 2005 nej hvis du har brugt sandpapir og det ikke hjalp så vil rense benzin nok heller ikke hjælpe men det kan ikke blive værer af at prøve...!

Det sandpapir du brugte var det alm. sandpapir eller specielt til metal også kaldet smare lade (ikke helt sikker på at det er stavet rigtigt)....?

• #15   6. apr 2005 smergellærred ja... det lige præcis... kunne bare ikke stave til det..! smiley Og som Chris siger hvis det ikke er sådan noget du allerede har brugt så få fat i noget og prøv med det..!

Kommentér på:
Hjælp! MIne skiver driller!

Annonce