GSXR1000 vs Yamaha r1 vs CBR1000RR 2005-2008 {{forumTopicSubject}}
Skal have ny mc nu her men er meget i tivl.
Kommer fra en GSXR 750 k8, men den blev lidt for lille til mig (95 kg, 190cm)
Har kig på følgende:
Honda CBR1000RR 2006-2007
Yamaha r1 2004-2006
GSXR 1000 2006-2008
Såvidt jeg kan forstå skulle hondaen skulle være lidt af en sportstourer, meget forfinet men nogle siger lidt "kedelig"?
GSXR 1000 k6 har jeg hørt motoren skulle være fænomenal og overordnet være en fin cykel (er dog ikke så vild med udseendet)
Yamaha'en siger nogle er lidt død i de lave omdrejninger og så ellers være meget forholdsvis hidsig når den kommer op over 10+ k omdrejninger.
Jeg skal prøve alle 3 inden jeg tager en beslutning, men ville gerne høre praktiske erfaringer fra nogen som har prøvet en eller flere af de ovenstående cykler.
På forhånd tak.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
CBR1000 2006-2007 er stort identisk med 2004-2005 modellen. De ændrede lidt detaljer omkring udseende, og så forfinede de den lidt på en masse småting, men i bund og grund er det den samme cykel.
Det er vist nok en af dem man i Honda kredse kalder "mest velkørende" - og i andre kredse kalder "kedelig".
Super kvalitet osv, men den har ikke rigtigt nogen videre karakter som får en til at smile. De er solgt i forholdsvis små antal på grund af prisen.
R1 2004-2005 er den samme, og den var lidt faceliftet til 2006-2007 årgangene.
20 ventiler koster bare lidt bundtræk og mellemområde, men den vil føles hurtig fordi den er hidsig. Der er god plads på den til store mennesker.
De havde og har stadig et problem med ventilstyr som flækker helt tilfældigt, og i 9 ud af 10 tilfælde havarerer motoren som følge af det.
De er solgt i hobetal, og der findes stadig mange af dem derude.
GSXR 1000 2006-2008 spænder over 2 vidt forskellige modeller.
2005-2006 er en knivskarp sving æder, med ret fedt træk i mellemområdet og en lækker smidig motor. Lidt nede på top effekt, men klart den af de cykler du nævner, som har mest plads til lange mennesker.
2007-2008 tog lige på i vægt, tabte en del mellemområde og fik lidt ubrugelig elektronik
i form af mode selector. Seriøst - hvem kører nogensinde i andet end full power mode A?
Svaret på hvad du skal købe?
Prøveturen vil afsløre det for dig. Yamaha'en gad jeg ikke engang overveje...
jan 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2016
MC-er: 1 Svar: 3
Har samtidig haft alle de ovennævnte maskiner ved flere lejligheder og perioder, men stadig holdt mig til R1 som den mest velkørende, og ergonomisk korrekte for netop mig.
Ifht. hvordan de trækker, så tror jeg ikke der er nogen tvivl om at suzukien er noget mere moment stærk, hondaen er mere bredt ud over omdrejningsfeltet, og r1eren bliver først rigtig gal ved 7-8000 omdr, men når det så er sagt, så er ingen af de 1000cc sløve eller "kedelige"
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Yamaha forums har masser af den slags tråde, upåagtet at det ikke er sket på nogle af dine.
Årgangene gik jeg fejl af - my bad. 04-05-06 er den samme. De fleste andre år kører den samme model 2 år, men 06 er atypisk.
07 og frem er 16v...
Resten er jo subjektivt - og derfor skal man lade prøveturen afgøre det.
feb 2016
MC-er: 1 Svar: 3
Det vil jeg gerne høre mere om.
Måske du kan komme med en reference til det?
Har blandt andet en med jansberg topstykke hvor det ikke er et punkt på opgraderingen, selvom det har fået den helt store omgang.
Men korrekt, der er ikke andet rigtigt end at få nogle gode lange prøveture og se hvad der passer ens krop og temperament bedst.
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Jeg kørte ca. 25000 km på min inden jeg solgte, har endnu ikke prøvet en bedre cykel og har bl.a. prøvet gsxr k8 og Yamaha.
Jeg købte comfort sæde til min, da det originale er ulidligt. Er 1,94 og en stor bamse
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 31
men mit valg endte med og falde på cbr'en, og har ikke fortrudt det det mindste siden. det sajmon siger med den ikke kan få en til og smile forstår jeg nu ikke helt, laver ikke andet end at smile når jeg kigger eller køre på den.
de alle 3 nogle lækkere maskiner og ingen af dem er kedelige. så ud og prøv dem, der ikke andet for
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Den gør alting rigtigt, ligesom en masse større touring BMW'er også gør - men det giver ikke mig et smil på læben. Jeg kan jo ikke svare for andre.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 31
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Jeg købte for nogle år siden, en MZ251ETZ med fåkking 23hk (fra ny). Jeg fik den i bytte for nogle andre ting, og det var bare for nysgerrighedens skyld jeg tog imod dem - og jeg endte med at sælge den et år efter og tjene 1000 kroner på den.
Jeg har sjældent kørt på noget som både var urkomisk (mig 193cm med hel læder dragt og kneesliders) og underholdende. Nej den er ikke noget der minder om hurtig, bremserne er i bedste fald middelmådige, affjedringen er.... ja gæt selv. - men det var super god underholdning og så længe den ikke skal "strække ben" på motorvejen, kommer den rigeligt hurtigt igennem landskabet. Svingture er god hyl når der er folk bag en som skal kæmpe for at følge med...
Og så kører den noget der ligner 350km på en tank med fuld gas - dvs det er den kørestil man har, for ellers skyder den ikke 2 knob.
Men skulle jeg sydpå - var "det rette køretøj" helt sikkert noget andet.
Jeg siger ikke man skal købe en MZ'er hvis man foreslår de 3 ovenstående cykler, men min pointe er lidt at selvom en MC har 172 hk, kan den SAGTENS være kedelig.
Det synes jeg Honda'en var - faktisk helt vildt....
Man vælger MC med mavefornemmelsen.
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Derfor bliver den kedelig for ham, så er det langt bedre med en Suzuki hvor der ikke er så langt ud til den grænse haha
Jeg går igang med at lave popcorn
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 31
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Hvis man allerede er ved at kede sin røv i laser, når man har kørt på den i 10 minutter, er der lang vej igen.
Desuden er det en gadecykel vi snakker om - ikke en baneged. Sådan kører jeg ikke på gaden.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 172 MC-er: 6 Svar: 220
Jeg personligt vil vælge r1'eren. Jeg har selv en ældre r1 og hver gang jeg sætter mig på den, ja så smiler jeg.
Eneste r1 der har skuffet mig er årg 02/03 rn09. Den bliver ikke til er bæst som min 00'er rn04 ved 7-8000 omdr.
Har prøvet alle årgange pånær den nye rn32 og div Kawa suzi og Honda og vil tage r1'eren.
Men ud og prøv. Smiler du er det den rigtige.
Jeg har også en XSR 900 60th og sådan en fætter giver også smil i ansigtet.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Hondaen har ikke nogle rigtige fejl. Den er bare lidt kedelig, giver ikke samme følelse af vildskab som de andre i klassen. Ser også lidt kedelig ud
Yamaha har af uvisse årsager et uberettiget kvalitetsstempel. Udover ventil balladen Sajmon nævner, så har både r6 og r1 af stort set alle årgange en svagere gearkasse end konkurranterne.
Jeg ville tage et grundigt kig på suzukien. Personligt ville jeg vælge k7-k8 fordi jeg ikke kan lide de stel isues der er med k5-k6, nogen synes det er pjat de forskellige motor modes er komplet ligegyldigt på landevejen, i silende regn på racerbanen er det fint at kunne tage toppen af hysteriet
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
Så ja - kedelig. Du behøver ikke tage det personligt, medmindre du har designet den - men det er nu engang bare min mening.
Der er 100 andre cykler som er mere kedelige, men det er ikke dem der bliver spurgt til.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Jeg har aldrig påstået at jeg har kørt den til grænsen, omdrejnings begrænseren fungerede dog også som quikshift på min tidligere Honda
Det eneste jeg prøvede at sige er at Sajmon og dig vist er lidt "farvet" af at have kørt Suzuki
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.715
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 90 Svar: 507
jan 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 106 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
Har kørt 67.000 km de sidste 11 år på min R1'er model 2005 og kan kun sige "I love my bike"
Haft disse problemer ved:
8000 km - 2 ventiler er skæve - fixet under garanti.
50000 km - komplet ny kobling - inder & ydre skål, plader skiftet m.m puha 13.000 kr
Ellers ikke andet end service m.m
Har prøvet næsten alle racer bikes gennem tiden og smiler stadigvæk når jeg kører hjem efter en prøvetur
Suzuki GSXR 1000 K7 fantastisk motor og gearkasse.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Hvorfor er skålene skiftet ??
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 106 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
jan 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
GSXR1000 vs Yamaha r1 vs CBR1000RR 2005-2008