R6 Strukket knastkæde {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg har købt min gamle racer tilbage, dog solgt som med teksten "defekt motor" Den tidligere ejer troede at var det en/flere bukkede ventiler, så derfor var han selv begyndt med at rode med knastkæden, hvorefter den er kommet lidt ud af sporet
Jeg har fået motoren pillet af, for at tage et nærmere syn på det.
Jeg har tjekket op i service manualen og fundet TDC på krumtappen og det samme på knastakslerne.
Når jeg spænder det ned og sætter knastkæde strammeren på, ender det sådan her som på billedet. Kæden står lidt sjovt til højre, og ser man på Intake og Exhaust, står de lidt skidt, og ikke helt ud for hinanden.
Er det blot en strukket kæde vi er ude i?
Jeg vil selvfølgelig lave en kompressionstest på alle cylindere, men ville gerne lige sikre at dette fungerede først, for at få en korrekt måling.
God aften derude !
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 306
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 306
Det er også det jeg er kommet frem til, indsugning står lidt forskudt ift. udstødning.
Hej Alexander,
Jeg har prøvet at ændre på det her til aften, da jeg fandt ud af at knastakslerne sad forkert.
Prøv at se billedet nu,
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
R6 Strukket knastkæde