849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Track Day på Knutstorp ringen Track Day på Knutstorp ringen

Hej alle,

Til dem der ikke har set ringen eller ved hvad man får ud af en enkelt dag på bane med instruktører til at guide en ml. runderne har jeg stykket en video sammen. I andre må meget gerne kommentere på om der er noget instruktørerne ikke fik banket hårdt nok ind i hovedet på mig smiley

https://www.youtube.com/watch?v=0rv5S3UUnOg

Kører på min Yamaha YZF R6 fra 2000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Track Day på Knutstorp ringen
  • #1   15. dec 2017 Kortere version:
    https://www.youtube.com/watch?v=yrpxZUfzrQ8

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   15. dec 2017 Det ser slet ikke tosset ud. Du har fået fjernet en masse af de fejl som ret mange mennesker laver, med at køre for langt fra indercurben når man svinger. Din venstre/højre kombination igennem tændstiften (venstre-højre lige før man kører under broen), ligger lige i skabet. Det er der også mange der er lang tid om at lære. Ikke tosset. smiley

Lidt plads til forbedringer er der dog - men det er kun detaljer.

Hårnålen - der skal du længere ind til indercurben, og holde den derinde ca 10-20 grader mere, så du ender med et lidt blødere venstresving. Du placerer dig rigtigt, men der meget fart at hente der.

Nede i gryden er det det samme - en meter længere ind til højre, og så skal du holde dig inde til højre curben 4-5 meter længere før du svinger til venstre ud på langsiden, så du får en fladere bue og et kortere venstresving. Det er måske 15-20 km/t du vinder ved det, og dem har du med hele vejen ned af langsiden til du bremser - det svarer til ca 1 sekund på din omgangstid.

Du er kommet til det punkt hvor du kan begynde at skrabe sekunder af din omgangstid, og hvor du derfor godt kan begynde at tabe linjerne lidt fordi du stresser over farten. smiley
    Banen er teknisk, så de rette linjer og et godt flow betyder langt mere end motorkraft og gearing eller aggressivitet.

Jeg kører 1.05.8 på en SV1000, bare til sammenligning. smiley

• #3   15. dec 2017 Det er en herlig bane, da der altid er plads til forbedring smiley
    Sajmon nailer det ret godt, hvis der skal flere detaljer på feedback, så skulle vi have kørelyd i stedet for musik.
    En ting der også er med til at barbere omgangstid af er indbremsning, altså trail brake - specielt sving 1 for enden af langsiden og venstre'n inden hårnålen.
    Det er den bane jeg har væltet på flest gange indtil videre, men uden noget særligt er sket, da man sjældent har meget fart på. kører 1.03.9 på zx6r '07.

• #4   15. dec 2017 Ser godt ud, det er bare en fed bane smiley

Lidt senere apex, og tættere på curben så er den der !

jeg er den langsomste, jeg kører 1:05,9 smiley i bil smiley

• #5   15. dec 2017 Ja det var en god dag.

Ud over det Sajmon siger er du heller ikke helt præcis op gennem 'slangen'.

Du har ikke bredde nok på den 1. højrekurve efter startkurven (Tunnellen) hvilket gør at du rammer de næste 2 sving (højre og venstre) på forkanten istedet for bagkanten. Det betyder at du er nødt til at korrigere (formentlig både med gas og retning) hen over Tändstiften hvilket koster fart.

Men ellers er det tydeligt at du har fået god fornemmelse for banen så det er bare på ved vanten og kør nogle flere omgange smiley

• #6   15. dec 2017 Randy Mamola ville have sagt "wayyyy more hang out" smiley

• #7   17. dec 2017 Virkelig nogle gode kommentarer.

Kan slet ikke vente med at komme ud igen og save sekunderne væk!

Kommentér på:
Track Day på Knutstorp ringen

Annonce