{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Jesper  H
Jesper H
Tilmeldt:
10. feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38

Et svært valg - 400 ccm. {{forumTopicSubject}}

Har kigge t på disse, søger en racer og fed udseends mæssigt.
Honda VFR400R .. Pris = 50 - 60000 kr. på dba
Suzuki GSXR400R ... Pris = 40 - 50000 kr. på dba
Kawazaki ZXR400 ... Pris = 50 - 60000 Kr. på dba

De er alle fede og ligger i min prisklasse, men nogle der ved noget om de specifike cykler, har fx fået oplyst en viffers krumtap altid går i stykker..

Kan en 750´er være sagen i stedet for, for 10000 mere ?

Ps. bliver min første cykel. Så evt nemmest at starte på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et svært valg - 400 ccm.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   30. mar 2007 Hvorfor ikke en sportstourer i 600 klassen?

    Lidt mere brugbarhed og sjov for de samme penge...
    Sådan en 400 skal jo pines for at flytte sig, og det tror jeg man bliver træt af.


  • #2   30. mar 2007 Helt klart en vfr 400... Men ellers en cbr 600 f2..

  • #3   30. mar 2007 Se her er der en der spørger om næsten det samme.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=34814

    Mvh

    Nikolaj


  • #4   30. mar 2007 eller honda cbr 400 rr i samme prisklasse, de godt nok svære at finde i DK.. jeg har ikke fortrudt mit køb i hvert fald.. er utolig glad for min.. de kan os anskaffes til omkring 60 k hvis man importerer dem selv..

    men ellers har jeg os kun hørt godt om vfr 400

    mvh lars nielsen


  • #5   30. mar 2007 Frem for at købe en Kawazaki ZXR400 for 50-60.000
    kan du ligeså godt købe en ZXR750, de fås i samme prisklasse som de 400 du kigger på smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #6   30. mar 2007 Jeg kunne forestille mig at der nok er en forsikringsmæssig årsag til at man vil have en 400.

    Men derfor ville jeg klart også foretrække en 600+ ccm sportstourer, dels på grund af prisen, men også fordi de har mere ukomplicerede køreegenskaber end en tilsvarende sportsmaskine. Med andre ord, vil det være en meget bedre maskine at starte på - og fordi det er en touring maskine, betyder absolut ikke den er langsom.


  • #7   30. mar 2007 Tjaeee, på en godt snoet landevej skal der en god kører på en 600/750 ccm maskine til at trække forbi en 400ccm racer.

    Bedste køb i klassen er Honda VFR/RVF 400 samt CBR400. De har tandhjulstrukne knastaksler, så intet bøvl med kæde der skal skiftes. Desuden er Honda'erne nemmere at skaffe reservedele til.
    Den med altid ødelagt krumtap er kun en skrøne. Motoren er super holdbar.


  • #8   30. mar 2007 ville nok vælge en 600 ccm... folk siger altid at en 400 og 600 ccm bliver for småt... og der er da også mange som mener at 600 ccm bliver for småt... jeg startede selv på en 600 ccm og har været meget glad for det... du kan evt se den i marked.... honda cbr 600. pris 45000 kr m.93 hk

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #9   30. mar 2007 Jesper P - Ja det har du måske ret i, men nu er jeg ikke af den mening at målestokken for en førstegangs-MC skal være fuld fart på små snævre landeveje.
    Ud af lige vej vil den lille 400 rende sig selv ihjel i rpm for at komme ordentligt derudaf under overhalinger og andre små sjove ting man ligger og laver.

    Kedelig og fornuftig som visse mennesker nok ville kalde mig, mener jeg stadig at en 600 sportstouring passer ret godt til en førstegangs-MC'ist.
    Streetbike eller naked bike eller chopper gør også, men så ville hans første forslag nok ikke være en sportsmaskine - så dem vil jeg som udgangspunkt udelukke fra snakken. smiley


  • #10   30. mar 2007 NutNik: På en ligeud-vej er 80 km/t stadig 80 km/t og der har 400 maskinerne kræfter nok til at lægge mange biler bag sig. Også selvom de skal lidt højere op i omdrejningerne. Desuden har en ny R6'er også et svagt bundtræk, så den skal også godt op i omdrejningerne for at trække fra.
    Hvis man mener det at kører MC har noget at gøre med hvor stærkt man kan køre når det går ligeud. Så er en 600'er heller ikke nok, for der er igen andre maskiner der nok skal trække fra den.

    Man skal passe på med ikke at undervurdere 400 racer maskinerne. Selvom det er nogle små nogen, kan de godt overraske.


  • #11   30. mar 2007 først og fremmest kommer det jo an på hva man er til. vil man ha en racer sys jeg personligt det er rart at starte på en 400 ccm. den har alt det større sportsmaskiner har, let alustel, skiver for og bag samt justerbar affjedring.. motoren er bare det mindre, men sys bestemt der er skrald nok på de fleste 400 ccm går da 0-100 på omkring 4-5 sek og har topfart på over 200 km/t sys da det er rigeligt at starte på. jeg har motorcykel nok lige nu i hvert fald. det du skriver nutnik s med at en 400 ccm vil løbe sig selv ihjel i rpm. sys jeg bestemt ikke passer, den skal selvfølgelig længere op i rpm for at arbejde end en 600 cmm sportcykel men sys nu ik det er så slemt og hondas 400 modeller holder altså fint til det.

    mvh lars n


  • Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38
    #12   30. mar 2007 Hey gutter og tusinde tak for svarende, min chef har en gudeskøn og flot viffer til salg nemlig, så bliver nok købet ..

    Om 3 uger skal den prøve køres.. Og ja en kawa 750´er er ligeså " billig " men den er også alt for vild tror jeg, og for svær og tung for en urutineret gut som mig.

    Ang cbr 600 syntes jeg ikke de er fede nok, det lange sæde er for morfar ?!? - Man kunne muligvis smide en sædedækker til eller hvad det hedder ? har bare ikke set nogle billeder af sådan et eksempel.


  • #13   30. mar 2007 Jesper H -
    Min kawa 750 er også min begynder cykel.
    Og det er jo også dig der styrer, hvor vild den skal være smiley

    Jeg er i hvert fald rigtig, rigtig glad for, at jeg valgte en 750'er frem for 400. For det var faktisk også min plan at starte på en ZXR 400.

    Desuden har jeg læst/hørt, at en 400 skal have mere vedligeholdelse end en 750'er.



  • Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38
    #14   31. mar 2007 Der er også mange der siger 400 ccm er for småt, de skal have alt for mange omdrejninger - så er stadig i tvivl om jeg skal op og have lidt flere kubik.

    Men må jo prøve mig frem . Tak for hjælpen.


  • #15   31. mar 2007 Selvfølgelig skal du have flere kubik smiley

    Men ud og prøv en 400 og en der er større (600-750ccm)

    Held og lykke med det smiley


Kommentér på:
Et svært valg - 400 ccm.

Annonce