{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

ZXR 750 {{forumTopicSubject}}

Skal ud og kigge på sådan en dejlig fanden.. Har de nogle svagheder og hvordan kan jeg se udefra om det er en H1 eller H2 model den er fra 1991.. Har de nogle svagheder, man skal kigge efter og hvordan er cyklen generelt motor - styreegenskaber. Der er smidt et 190 bagdæk på som jeg ikke tror egenskaberne blive ringere af og hvordan kan man se om skiverne er ved at være slidte etc. Altså alle ting man skal være obs. på ved denne maskine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZXR 750
  • #1   28. mar 2007 vigtigt at der er justeret ventiler indenfor de sidste 10-15.000, de har det med at blive stramme i de kawa'er og så brænder de en ventil.......

    regn ikke med at få en supersport cykel, det er efter nutiden en noget tung cykel hvor der skal buges kræfter på at styre, men en flot klassiker det er det !!!!


  • #2   28. mar 2007 Jeg er ejer af en zx-7r, hvilket i bund og grund næsten er den samme cykel..
    Godt nok vejer den 25-30 kg for meget, taget nutidens superracere i betragtning, men den gør det altså stadig rigtig godt. Der er godt med moment, men den er samtidig omdrejningsvillig hvis det er det man vil. Alt i alt et udemærket køretøj, og har endnu ikke fortrydt mit køb!!!


  • #3   28. mar 2007 ved nu ik med en tophastighed på 260-265km/t og en acceleration fra 0-100på 2.8sek og næsten 120hk.. syntes jeg da det er et meget godt alternativ til en ny og meget dyere supersport msakine..! smiley

    fed kværn..

    du skal som sådan bare holde øje med de normale ting..!

    Held og lykke..! smiley



  • #4   28. mar 2007 Hvis det var for at komme hutig afsted så køb en gammel 1100, måske køreregenskaber også tæller Andreas;)

  • #5   28. mar 2007 jeg er også ejer af en zx7r, og må sige at de kører altså ikke på samme måde, de har ej heller samme motorkarakteristik, så vidt jeg ved er der lavet en del om på motoren fra zxr750 til zx7r, bla. er der ændret på slaglængden, der er vidt forskellige bremser osv videre på de to cykler, men det ændrer ikke en tøddel på at zxr750'eren er stadig en syret fed maskine smiley og så har den et fedt design som moderne cykler ikke kan hamle op med efter min mening smiley

  • #7   28. mar 2007 Det er en H model har jeg fået at vide.. Ved bare ikke om det er en H1 eller H2.. Den har ikke USD gaffel.. mener der er lavet noget om på bagsvingen og lidt andre småting som gør den lettere hvis det er en h2. Jeg er lidt skeptisk for dne har kørt 32.000 og er efter min mening noget der bliver snydt rigtig meget med..Ved ikke hvad man kan gøre ved det.. eller om man bare skal gå efter det.

  • #8   28. mar 2007 En H1 har udvendigt oliefilter som en bil, det sidder lige under oliekøleren.. H2 har indvendigt.
    En H1 har en ekstra afstivningsbøjle på bagsvingeren.
    Køleren på H2 er også buet.
    Det var lidt af de tydelige forskelle, så er der også en del man skal lede lidt mere efter.
    Jeg har selv været den lykkelige ejer af en H1 gennem 12 år, og har kun godt at sige om den, men den køre klart dårligere med et 190 bagdæk end med 180, det er jo "kun" et 5,5" bagfælg.... Du kan tjekke min tidligere H1 ud her.. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=733 ... Og ja den blev lavet lidt om med årene..


  • #9   28. mar 2007 Den er satme blevet fed det skal du have.. Det ligner jo en 2003 mode eller noget.. hehe Så oliefilteret vil jeg helt klar gå efter virker til at være nem at se... hvordan er det med motoren bliver dne bare ved og ved hvis man får justeret ventiler jævnligt ?? og husker selv olieskift..

  • #10   28. mar 2007 ja de kan sgu køre langt og længe med den rigtige veligeholdelse.. men ja det kan alle makiner jo næsten.. smiley så det skal du ikke være så bange for bare den lyder ordenligt i motoren og at der ikke er synlige eller mærkbare fejl/ sksder.

    har du ik nogle billeder og en pris af den som du har i tankerne..?


  • #11   28. mar 2007 0-100 på 2,8 og 265 på toppen den skal du længere ud på landet med.

    Det er en fed og flot maskine UDEN TVIVL men den må da så absolut IKKE sammenlignes med en zx7r !! det er som at sammenligne en FZR600 og en R6

    Cyklen kører som en årgang 1991 supersport cykel. på godt og ondt !!

    32.000 kan da godt lade sig gøre, hvis den har stået stille i en række år, men du har ret, det er usansynligt, min SC28'er har for længst rundet 125.000km, og 32 på bagen i 15 sæsoner, det lyder jo lidt som snyd.


  • #12   28. mar 2007 Regn med en topfart på 240 og 0-100 på 3,4 sec, så er du ikke langt fra virkeligheden.
    Ja der skal arbejdes lidt med en zxr når den skal ligges ned i svingene, men til gengæld er den stabil som et tog igennem sving. Har aldrig hørt om en tankslapper på en ZXR.
    Og i modsætning til en 600 kubikker, har cyklen masser af bundtræk, så du ikke behøver rode i gearerne hele tiden.
    Tag og tjek affjedringen på sådan en gammel dame. Kan ske den er blevet lidt træt i fjedrene.

    go sommer.


Kommentér på:
ZXR 750

Annonce