3.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Helvedes vindstøj ( Hvilken hjelm ) Helvedes vindstøj ( Hvilken hjelm )

Jeg har en AGV demon hjelm den sidder rigtig godt på hovedet men vindstøjen er enorm, mærkelig nok er det blevet værre efter jeg har købt en kåbe cykel.Jeg har hørt at shoie og shubert skulle være de bedste hjelme mht. vind støj hvad er jeres erfaringer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helvedes vindstøj ( Hvilken hjelm )
  • #1   27. mar 2007 Tjaa, jeg har aldrig haft andet en Arai. Men til gengæld har jeg altid været glad smiley Det er altså noget der virker...

~Nordskov

• #2   27. mar 2007 Har en Schuberth S1... Har dog ikke kørt med andet, men er skide glad for den! Og synes du ikke den er sporty nok, har de lavet en R1 i stedet.. Den skulle heller ikke være helt i hampen...

• #3   27. mar 2007 Jeg kører med en shoie og den er der også meget vindstøj i.

• #4   27. mar 2007 snakkede med en forhaldler om vindstøj.... hvis man vil have lette sports/race hjelme må man finde sig i vindstøj.... pga vægt og at man skal kunne gøre alt hva der sker omkring en er de ikke støjsvage.... men lyder jo egentligt også rigtigt nok at en tungere og mere polstret hjem er mere støjsvag.... min egen Dainese er der meget støj i!!!

• #5   27. mar 2007 Nu spørger jeg bare.. hvor mange af jer kører så med ørepropper..? Har selv altid kørt med det.. meget bedre feedback på MCéns lyd, og ikke vindstøj.. kører selv SHOIE.. og er glad for det.

• #6   27. mar 2007 hmmmm, ørepropper.......

Tja dit indlæg lyder egentlig logisk nok, tror jeg vil prøve det i morgen.

Jeg synes måske bare, at man må føle sig lidt isoleret fra trafikken omkring en, men det skal da prøves....

• #7   27. mar 2007 Tror jeg kan love dig.. har du prøvet at køre med ørepropper.. kommer du aldrig ud at køre uden igen.. og nej.. man har stadig rimelig kontakt til trafikken.. skal man jo ha.!
    ++ Er at man kan høre hvad ens børnebørn prøver atr fortælle en.. smiley

• #8   27. mar 2007 Kører altid med probber hvis jeg kører længere end 5km, kan sq ikke undvære det.
    Prøv lige det inden du køber nu hjelm.

• #9   27. mar 2007 Ups.. glemte lige.. husk at vælge nogen der ikke er generende at have i længere tid af gangen.. IKKE de gule cylindre, men nogen med go pasform..

• #10   27. mar 2007 Har en schuberth concept - også en del vindstøj i den - kører også altid med ørepropper

• #11   27. mar 2007 Jeg kører altid med ørepropper når jeg skal på længre ture så er vindstøjen ikke så slem.

• #12   27. mar 2007 Stephan F - Vil jeg ikke give dig ret i, er fint tilfreds med dem.
    Men har en kammie som brokker sig over de mange forskellige han har prøvet, han skubber dem også helt ind i hovedet.

Men lars prøv lige de ørepropper vi har nede på lageret.

• #13   27. mar 2007 Kører med HJC hjelm - den er fint lydsvag (eller osse siger min nye mc bare ikke nok med standardpotte) smiley
    Men længere ture er hørepropper anlagt , kan anbefale de orange bløde - IKKE de gule... De orange er lidt koniske og behagelige at ha siddende.

• #14   27. mar 2007 Har også kørt med propper men skal nok have nogle bedre end dem jeg har brugt hidtil, syntes de bliver generende ad h... til efter en halv time, Troels bruger du de orange "gulerødder" fra lageret.

• #15   27. mar 2007 Jeg synes ikke før, at jeg har hørt om, at køre med ørepropper men kan da ligesom fornemme, at det er meget normalt.....

Jeg har kørt 1.000km de sidste 2-3 uger og er da ret baldret hver aften, jeg er da ret overbevist om, at "hjelm ruskeriet" klart har sin del af skylden.

Jeg kører med en premier hjelm til 2000kr, men jeg har ikke indtryk af, at der er mindre støj end den hjelm jeg havde før til 600kr, men hvad ved jeg........

mvh.
    Claus

PS, ikke at det løser dit problem Lars....

• #16   27. mar 2007 -og hey, drop de gule med bøjle omkring hovedet smiley irritere a helv.. til...hehe...

Sorry...

• #17   27. mar 2007 De gule runde er noget lort så prøver lige "gulerødderne"

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #18   27. mar 2007 Jrg har en billig Lazer hjelm, så jeg er mere eller mindre tvunget til at bruge propper - så 3M's de der koniske er lige tilpas til mine øregange.

En kasse med 100 par i koster vistnok 80 kroner når vi køber dem igennem firmaet...

• #19   27. mar 2007 Kører med en Shark RSF2 Race og synes ik det er galt med vindstøj i den!

Vil dog godt have et par formstøbte ørepropper, når der er lidt penge i overskud.. Man kan jo få nogle, hvor man sagtens kan snakke med andre mens man har dem i, men som filtrerer vindstøj og lign. fra.. smiley

• #20   27. mar 2007 BMW laver de mest støjsvage hjelme, de har godt nok ikk d fedeste design, men d r smag og behag.. Prøv at tjekke dem ud, der findes ikk andre der r mindre støjsvage end dem...

• #21   27. mar 2007 Bruger også ørepropper ved længere ture... Bliver tosset i hovedet af al den vindstøj...:-)

• #22   27. mar 2007 Har Lige Købt En SCHÜBERTH S1 Pga. Det Samme , Skulle Værer En Af De Mest Støjsvage Man Kan Få Overhovedet, Har Læst Test Om Den...Glæder Mig Til At Prøve Den Til Bakken På Torsdag.......
    Mvh PeterS

• #23   27. mar 2007 Jeg kører med en Sparco hjelm smiley

Den larmer forholdvis meget, og er dyr.. men jeg kører ikke med ørepropper.

Jeg har også en Arai og den er noget mere støjsvag sammenlignet med Sparco'en. Ingen af dem synes jeg er nice! Andet end udseende smiley

• #24   27. mar 2007 Bruger også altid ørepropper

• #25   27. mar 2007 Hvis i ikke vil have ret meget vindstøj, så hold jer til fartgrænserne;)
    Angående "de gule" ørepropper...nu får jeg dem gratis fra firma og de er sgu udmærket. De er godkendt i dk og er finde nok, men mindre man ofre et par tusinde på at få støbt sine egne.

• #26   27. mar 2007 Samme som kim, tager en håndfuld fra arbejdet når det er på tide at suplere op:) Jeg har liuge købt mig en Shark s800 hjelm og den er nu dejlig og ja jeg syntes sku ikke der er ret meget vindstøj i den.

• #28   28. mar 2007 Nu findes der også "gode" gule øreprops.. JEG kan bare ikke klare disse cylindreriske lidt grove i overfladen.. smadrer mine øre ved dem.. (her på jobbet står der flere kasser med de gode.. nok derfor der ligger mindst 100 par. derhjemme i skuffen..)
    Nu ryger der som regel også 2-3 sæt over en weekend med ræs på banerne.

• #29   28. mar 2007 Jeg bruger de der "gullerødder". Det er sgu meget gode syns jeg. De sidder inde i øret og generer ikke, men uden det føles som om de rammer hjernen... Som der blir nævnt tidligere, så er der vindstøj i lette sportshjelme. Sådan er det bare... Inde på messen i år kunne man få støbt sine egne propper til 800dask ved et svensk firma. Husker desværre ikke lige hva det hed. Men de laver også høretelefoner smiley

~Nordskov

• #30   28. mar 2007 har også en schubert s1. den er lækker og med indbgget solvisir man kan slå fra og til... det er rigtig lækkert. men bruger stadig øreporpper.. indtil videre de gule men bestiller snart et par formstøbte

• #32   28. mar 2007 Søren: De passer vel kun til dine ører? smiley Formen på ens ører har en lighed med fingeraftryk - der findes ikke to mennesker med samme form/mønster! smiley

• #33   28. mar 2007 Hej jeg kører med Schuberth C2 Klaphjelm og det er også en meget støjsvag hjelm iflg. Schubert selv dog ikke helt så støjsvag som S1´eren
    - men faktisk er det lige før man tror man har høreværn på når man har taget hjelmen på. Så den kan også klart anbefales.

• #36   28. mar 2007 Jeg køre også med ørepropper hvis jeg skal på lidt længere ture. Der kan også være en fordel i at få de
    værste klikkelyde fra motoren, sorteret fra. :-))

• #37   28. mar 2007 Køb en Arai hjelm. Det er efter min erfaring den bedste. Jeg har tidligere kørt med Lazer og Shoie, men ingen af dem er så støjsvage som Arai (Quantum F).

Husk at købe hjelmen i den rigtige størrelse. Hvis hjelmen bevæger sig på hovedet af dig når du ryster på hovedet er den for stor. Den skal helst være så stram at basunkinderne bliver presset godt ind til hovedet.... :o)

• #38   28. mar 2007 Shoei Diabolic, den er fandme god!!

• #39   28. mar 2007 Tak for en masse gode råd, der er jo lidt at tage fat på.

• #40   28. mar 2007 Tjaa,

Så måtte jeg også lige prøve det med ørepropperne idag. Der var en skræmmende forskel må man sige, men tror nu kun jeg vil bruge dem på længere ture.....

• #41   28. mar 2007 Vores jeres egen skyld!! Brug propper!! Ikke fordi man kan blive døv af det - værre hvis du/I får tinnitus - det er meget værre end at være døv.

Mvh. den døve MC'ist smiley

PS: Jeg er født hørehæmmet/døv og lider af tinnitus -man bliver gak i låget af tinnitus - derfor min advarsel til jer!!

• #42   28. mar 2007 Kører med ARAI Astro/R - Kører med ørepropper på længere ture, det lærte jeg efter at have kørt til Skagentræf fra Kbh. uden propper...
    Gik rundt en hel aften og følte det som om jeg gik i en osteklokke - 5 timer i sadlen i konstant støj - det gør jeg ikke igen..

smiley

• #43   28. mar 2007 Shoei XR1000.. Den er god!

Kommentér på:
Helvedes vindstøj ( Hvilken hjelm )

Annonce