dårlig samvitighed :-( {{forumTopicSubject}}
god start på dagen lidt mere mat fornemelse her i aften
dagen statede kanon med at få min bike leveret af forhandleren, må så tage på job med den længste arbejdsdag man kan forstille sig.
tager hjem før tid ,vasker biken og ja ups!
køre hjem til mor som bor 300m væk og viser motorcyklen
(har ikke fået papet før næste uge (håber jeg))
Mor synes den er flot men lyder helt forkert da jeg tænder for den , den er jo voldsom stor synes hun og farlig !
hun er tæt på at græde og har våde øjne og siger moder sætningen "du er jo min eneste søn pas nu på !"
på en måde synes jeg bare: gamle fjols og på den anden side skær det helt ind i hjeret at se at min mor er så pisse bange for at der skulle ske noget !!
hvad gør man som søn øv altså
ja og så er der altså bare alt alt for lang tid til den 4 april !!
har besluttet jeg ikke vil køre overhovedet før det pap er i hus det er jo meget riski hvis der skulle ske noget.
håber i har gode råd hjælp !!!!!
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 419
Men forklarer hende samtidigt at du også holder af at køre på motorcykel og de glæder denne bringer i dit liv.
Og så er livet farligt. Det er også farligt at sidde og dagdrømme og ikke turde leve disse ud i livet.
Og kør så forsigtigt.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
og min mor har det lige så dårligt..
men jeg har bare besluttet mig for
at rive fornuften frem. og passe på og køre ordenligt..
der er jo ikke andet at gøre.
også er det jo ens eget valg. og kan sku også dø i bilen hver dag...!
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 172
Min mor var heller ikke særlig vild med at jeg købte mc. Men da hun så den første bike spurgte hun om hun måtte få en tur bagpå - det gjorde det noget nemmere!!!
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
Ellers rolig, hvis du ellers kører pænt skal hun nok vænne sig til det med tiden... og rigtigt god ide at lade den stå til pappet er hjemme (man kan dog sidde lidt på den og brumme med lukkede øjne, det hjælper altid lidt)
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
og det er herligt.
men har sat den hen til pappet er i hus. det andet er sku for ricikabelt.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 234
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
som trygger, det hun er ked af er ikke at jeg kørte derover men at jeg har anskaffet mig en MC
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 321
Det er ikk altid nemt at have en passion for mc og have folk som holder af en...
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
Min far har givet mig 10x 30mins moralprædiken, om at det var en dødsmaskine osv. Han har selv haft en del venner som er blevet slået ihjel på MC'er. Har da også selv en enkelt, og har derfor også lovet mig selv at beherske mig. Det har virket indtil videre. Man behøver bare at tænke på hvad der er sket med andre, og hvad man har der hjemme, så slipper man automatisk gassen. Jeg gør i hvert fald.
/mvh
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Men det er nemt at sige hvad du skal gøre:
Køre ansvarligt og velovervejet.
Det er rigtigt nok hun kun har en søn, men spørg hende hvor interesseret hun er i at skulle vælge mellem at have en søn som er ulykkelig fordi han har valgt MC'en fra, eller have en lykkelig søn og et par søvnløse nætter, indtil hun har vænnet sig til tanken om at du ligger og futter rundt i DK på maskinen.
Lidt kompliceret formulering, men så læs det et par gange...
Nu 12 år efter, og 0 skader eller ulykker (7-9-13 + banke under bordet) er de gamle stadig ikke glade for det, men de accepterer at man som person udvikler sig, og med tiden udviser mere ansvarlighed end når man er 15 år.
Snakker vi statistikker, er det stadig ret sikkert at køre på MC - og hvem vil leve et helt liv uden at opleve nogle af alle de sjove ting, og måske ende sine dage på en cykel splattet ud under en højresvingende lastbil...?
Not me...
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Meget af hendes angst hænger sammen med at 2 af hendes kammerater kørte sig ihjel på mc på hendes 21 års fødselsdag og en tredje blev lam... Trist men sandt!!
Men jeg har da også lovet mine forældre, kæreste og venner at køre sikkert og fornuftigt!!
Men det er jo vel også normalt at dem der holder af en er bekymret, så forstår da godt din mor, men man skal heller ikke gå på kompromis med sine egne drømme, og din mor kommer helt sikkert på andre tanker hvis du kører ordentligt, og måske tager hende med bagpå en tur
Og kør nu ikke før du har fået kortet, du kan sætte dig i grusom gæld hvis det skulle gå galt!!!
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Man må bare passe på sig selv..
jeg havde lige hentet min kawa i sommers og var på vej hjem, kører ind på en tankstation og tanker, da min mor ringer og jeg fortæller glad at jeg har købt een fine kawa.. hendes kommentar er ja så er du jo så godt som død... det var nok den længeste tur hjem fra silkeborg, damn det var hårdt. men de siger det jo bare af kærlighed.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
okt 2006
GERT NEJ JEG LOVER UDEN PIS JEG SKÆRER MIN KUGLER AF OG KASTER DEM I VESTER HAVET HVIS JEG KØRE IGEN JEG LOVER DET !!!!!
INGEN KØRSEL FØR PAPET,blev sku revet med af stemningen af ny MC kan bare ikke vente!!!!!!! arrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.233
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
/mvh
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Held og lykke med cyklen.... og respekt for dit valg af cykel. Godt du ikke nappede en zx12r eller ligneden til at starte med
okt 2006
har tænt mig at køre med samme sind som når jeg køre bil køre 100% efter fartgrænserne.
valgte også en cb 500 for at tage noget som er til at styre min MC skal bruges til lange ture i DK og måske lidt uden for ikke til at køre ræs på og brian kørsel
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Forstår dig situation, og har selv været igennem det samme en masse gange.. Og ikke mindst nu, hvor jeg skal ud og have stor MC!
Min kæreste (eller.. nu eks.. :/) har også altid været mega nervøs hver gang jeg skulle køre, og bad mig altid om at skrive/ringe, når jeg var nået frem der hvor jeg nu skulle hen.. Det kunne du måske også gøre mht din mor? Tror det virker ret beroligende, hvis du lige smider en besked om, at du er kommet sikkert i havn!
Bare husk - og det tror jeg også du gør - at påskønne den omsorg dine nærmeste viser dig, og husk (som det også er blevet sagt) at have de tanker med, når du er ude på vejen.. Et eller andet sted er det jo lidt egoistisk at køre med hovedet under armen, for det er jo ikke kun een selv det går ud over, hvis der går noget galt..
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Det selvom jeg har siddet på siden jeg ku nå fodhvilerne og hænge fast bagpå hendes cykel.
Derudover hjælper det ikke at både hende selv, min moster og min onkel har kørt MC i alle de år jeg kan huske tilbage.
Dog har hun bedt mig om ikke at købe noget større end en 600cc.
Dette har jeg selvfølgelig respekteret, og synes også en R6 er mere end rigeligt hurtig til mig.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Dvs. hjelm, rygskjold, handsker, jakke, bukser og støvler.
Og husk så at fortælle din mor om det!
PS Hun vil sikkert også gerne bidrage lidt, hvis det kniber med økonomien
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
Min mor truede mig med - at jeg ville blive gjort arveløs hvis jeg fik mc. Men efter at have brugt en times tid, på at gennemgå alt sikkerheds udstyret med hende, er hun faldet lidt til ro. Hun er stadig nervøs, men ikke nær så meget som da hun var uvidende.
Tulle
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
Ej men hun stoler på mig, og det gør din mor selvfølgelig også på dig. Og hvis du selv ved du er fornuftig så er chancerne for alvorlig ulykke allerede raslet ned dér.
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Så har man lige pludselig en bekymret mor i telefonen
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Er glad for, at jeg ikke har det problem.
Så distræt, som jeg er, ville min mor da være død af bekymring for længe siden...
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Men man kan jo ikke leve sit liv på en andens bekostning, så bar kør og ha det sjovt. du kan jo også dø på en pedal cykel.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Nu er hun mere afslappet omkring det. Nu er det kun ca. 1 gang om ugen hun lige er ved at sætte en annonce i avisen om en gratis R6'er til afhentning
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Når du har været ude og køre de første ture er det nok en stor fordel af du lige runder turen af hos hende så hun kan se du er kommet godt hjem igen... så vil hun med tiden blive lidt mere rolig ved dit nye køretøj.
Min mand og mine sønner har heldigvis vænnet sig til at jeg kører rundt derude på to hjul... og selvfølgelig er de bekymrede men når de ser glæden i mit ansigt når jeg skal afsted slapper de heldigvis af - og de siger så - VI SES SENERE - RIGTIG GOD TUR MOR....
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
Så er du simpelthen nød til at komme ind på DK statestik, og finde grafer for MC versus alle de andre ting du foretager dig.
Dvs. du skal ikke snakke til hendes hjerte, men til hendes hjerne, giv hende rationelle grunde til hvorfor det ikke er så slemt - Udstyr, ansvarlighed, lille cykel osv. Og grunde til hvorfor andre ting du foretager dig er lige så slemt. ( Eks. Jeg cykler hver dag inde i århus C og har da været over fronten på en bil et par gange, samt nede og slå hul på knæene, fordi jeg kørte for hurtigt ned af en bakke og cyklister ikke kan finde ud af at lade være at dreje. ) Når man vejer tingene op, så finder hun ud af, at risikoen ikke er så stor som hun, pga. hendes stigmatisering af MC'er gerne vil gøre den til.
Kortsagt, gå hjem og overvej dine argumenter grundigt, hver forberedt på hendes modtræk og giv hende en chance for at fortælle dig alle hendes argumenter, lad hende komme ud med hvorfor hun er ked af at du kører på motorcykel.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
Jeg fik samme smørre af min mor, og jeg fik også lige den med nu kører begge hendes sønner på mc...
Men giv det tid...
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
dårlig samvitighed :-(