1.462 visninger
|
Oprettet:
Køb af tysk mc + afgift? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Står overfor at skulle købe en tysk import mc u. afgift. Og ville i den forbindelse høre om der var nogle af jer mc folk der kunne give nogle gode råd/fif til hvad man skal være opmærksom på ift. hele handlen?
Fx. med dokumenter, afgiftsberegning, toldsyn, osv..
Lad mig høre alt hvad i har at byde ind med!! (Har aldrig købt u. afgift før)
Pft. -Ronny.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 31
patrick
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
Ja det har jeg godt hørt lidt om, men cyklen skal vel da være i temmelig ringe stand før de vurderer den til 'under middel' ikke?
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
mar 2007
apr 2005
Hvad med dokumenter, afgiftsberegning og sådan noget som restgæld?
mar 2007
apr 2005
Perfekt, der er nemlig en synshal tæt på mig og motorkontoret er heller ikke langt væk
Der er vist også noget med at man kan se ca afgifter på SKATs hjemmeside ikke?
apr 2005
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
Ronny: Du køber cyklen i Tyskland, Henter den, og husker at få den Tyske reg attest med samt en slutseddel på købet, så er det hjem og til toldsyn hvor de også vurderer standen i forbindelse med synet. De bliver vurderet til middel stand som standard, medmindre den er ny eller som ny, den skal være skadet for at komme under middel stand i form at flækket plastik,kåbe,lygter osv. Bagefter går du til told og skat og henter en import seddel, udfylder den og afleverer den sammen med en kopi at reg attest og synspapirer, og så venter du på prisen kommer i et fint brev fra skat. Når prisen endelig kommer så tager du ind til skat med alle papirer, og betaler afgiften i kontanter eller med check (ikke dankort) herefter kan du hente din nye plade på motorkontoret ;o)
Har selv gjort det MANGE gange både med bil og Mc.
Held Og lykke.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 8
mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
Køb af tysk mc + afgift?