1.538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

KTM 690 DUKE... KTM 690 DUKE...

Hej

Jeg har igennem årene haft mc'er af følgende mærker: Suzuki, Honda, Yamaha og sidst Aprilia. Kendetegnet ved dem alle har været, at de har spillet 100% - uden anmærkninger i min besiddelse.
Nu er jeg imidlertid blevet lidt smålun (eller nok snarere smaskforelsket smiley ) i en KTM 690 DUKE, efter en længere prøvetur. Cyklen virker til at være velbygget (dvs. monteret med gode komponenter) og har da også en flot finish.
Hvad er din/jeres erfaring med mærket? Og kan en så kraftig en-stamper (>73 HK) overhovedet holde?
PS! Der er tale om en ny cykel (2017), og jeg har kørt en-stamper før (Yamaha MT03)...

Mvh
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KTM 690 DUKE...
  • #1   24. okt 2017 Hej jeg har haft en del forskellige ktm cykler, og har aldrig haft nogle problemer med den.
    Eller udgifter udover almindelig slid og service.

• #2   24. okt 2017 Fin cykel. Og særdeles robust, når serviceintervaller passes.

• #3   24. okt 2017 Jeg har en 2017 model (SMC udgaven), super fed cykel med massere af kraft, men den lider desværre af to ret trælse problemer (Som ikke bliver løst og det er gældende for alle)

De rammer fri gear nemt mellem 4-5 og 5-6.
    De bruger olie (1 liter for hver 3000-5000 km), og olien er ikke billig skal jeg hilse og sige!

Det med olie forbruget "siges" at stoppe når cyklen runder 10-15 tusind kilometer.

• #4   24. okt 2017 Den er god

Ktm er kræs

• #5   25. okt 2017 Tak for jeres svar smiley

Jeg tror DUKE'en bliver min næste cykel smiley

mvh
    Morten

• #6   25. okt 2017 David - min 2010 690 SMC bruger ca 1 dl olie mellem olieskift. Da jeg købte den havde den kørt 10.000 km, der kommer der så andre problemer da tanken er lavet af et materiale der ikke kan tåle benzin, så den gå i opløsning og det kan benzin pumpe ikke holde til. Der er mange der skal skifte benzin pumpe omkring 10.000, det er nemt og en ny koster ca 400 kr, så ikke nogen dyr reperation.
    Uanset er det den sjoveste MC jeg har haft

• #8   26. okt 2017 smiley smiley smiley smiley smiley

• Keld K
    Keld K Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #9   12. nov 2017 Jeg har en 2014 690 Duke. (Købt ny feb. 2015, Odo nu 36000km)
    Min køler er blevet skiftet 3 gange, utæt samme sted, hver gang. Fået på garantien hver gang, også den sidste, selvom jeg er udover 2 år, da den fejlede indenfor et år og det kan bare ikke passe.
    Køleren er et kendt problem på 690, google det.

Min brugte meget olie i starten, forsvandt omkring 10k km.
    Fik skiftet stempel og cylinder omkring 7-8k km, måske det og ventil justeringen ved de 10k gjorde, at olie forbruget faldt gevaldigt.

Den er sjov, knivskarp i sving, æder bagdæk op, billig på fordæk. Den ryster, det er jo en 1 cylinder. Men efter 2016 udgaven skulle det være aftaget lidt.

Personligt er min største bekymring at køleren bliver utæt igen og fabrikken ikke vil stå indefor en udskiftning fordi de har lavet design fejl. Det er det jeg mener som er galt med køleren, hvad skulle det ellers være, når den bliver utæt samme sted, hver gang.

Personligt elsker jeg den 690 Duke, men hvis jeg stod og skulle købe en ny MC, i dag, så ville jeg vente på 790 Duke istedetfor.

• #10   13. nov 2017 Jeg har en Duke 690 fra 2016, kørt 25.000 km. Og synes selv jeg har været ret uheldig med min.

Efter 5.000 km begyndte cyklen at smide olie når jeg kørte på motorvej. Sagde udtrykkeligt til værkstedet at det er KUN på motorvej. De grinte af mig og sagde at hvis den er utæt så er den utæt. De skifter pakningerne på den. 1000 km senere samme problem.
    Denne gang skifter de pakdåsen istedet og det virkede, hvor at værkstedet mumlede omkring det med motorvejen måske var rigtigt. De blev selvfølgelig klaret på garantien. Men manglede lige min motorcykel i 40 dage... Om sommeren...
    Min blæser til køleren stoppede pludseligt med at virke, det var åbenbart fordi der ikke var noget kølervæske i den. Værkstedet kunne ikke helt forklare hvor det forsvandt hen, for den havde været til service inden for 1500 km.
    Tanken fik jeg af vide at havde været flækket da den blev samlet på fabrikken, hvilket de fandt ud af efter 20.000 km.
    Og til sidst er min køler også lige blevet skiftet på garantien, uden jeg kunne se hvorfor den var utæt, men det lyder som om det er en normal ting. smiley

Jeg har fået en Power Commander på og fået den kørt ind. Hvilket er et MUST, da den simpelthen kører dårligt standart. Førhen var skulle jeg gerne have den over 3.000-3.500 omdrejninger ellers var den ved at dø. Nu kan jeg nemt lade den trække i 2.000 omdrejninger. smiley

Jeg var nød til at få Aagesen mc til at lave service på min cykel, det har kostet omkring 6.000,- hver 10.000 km. Hvilket jeg synes er ret dyrt i forhold til mine venner på Japaner cykler. Har svært ved at se hvorfor de skal tjekke ventilerne hver 10.000 km, når en Yamaha er hvert 40.000 km. Dog skulle de være meget nemme at gøre selv, hvilket jeg ikke har kunne gøre med 2 års garanti.

Når alt det negative er sagt. Så er det en fantastisk cykel. Det er helt klart en af de bedste cykler, til at have det sjovt med i weekenden. Du har altid kræfter, og de er meget linært, fra 3.000 omdrejninger til 9.000. Jeg havde den med ned til Grossglockner i Østrig, og man kunne tydeligvis mærke at de var der den var designet, der var mange vi overhællede som prøvede at hænge på, alle måtte give op, på nær en Duke 620. smiley

Jeg sælger dog min til næste år, egentlig ikke fordi jeg ikke kan lide min Duke, men fordi at det er mit eneste køretøj. Så har brug for noget mere touring-egnet. smiley

• #11   13. nov 2017 Glemte helt det bedste ved cyklen!!!! Lyden... Jeg har monteret en GPR-udstødning samt DNA S2 filter (ser vanvittig fedt ud), og lyden er simpelthen for fed. Når du kører med 2.000 til 5.000 omdrejninger lyder det som en dyb 4 takt crosser. Men når du begynder og tæve den op i omdrejninger skriger den helt vildt. Har ikke prøvet en motor som ændre så meget karakter smiley

Kommentér på:
KTM 690 DUKE...

Annonce