960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

hvilken en?? hvilken en??

Hej alle sammen jeg er en gut på 19 som går og kigger efter en motorcykel, men jeg kan ikke finde den rigtige, den må ikke være for stor da jeg kun er 19. så hvilken cykel skal det være?? det skal være en med kåbe på men samtidig skal der være plads til to på den da damen osse vil med ud og køre, er der nogen derude der har nogle ideer??

hilsen den forvirrede

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken en??
  • #1   25. mar 2005 Jeg vil sige at en Gs 500 ville værre et godt valg den kan nem og billigt drosles til 34 Hk så du må køre på den... Der ud over er den nem at skaffe med fuldkåbe og til rimelige penge.....men der er også Honda CB 500 og kawasaki ER 500 skyd mig ikke hvis det er forkert stavet... smiley Der er sikkert mange flere men det er dem som jeg lige ved af

• #2   25. mar 2005 hej tak for din hjælp dem vil jeg da lige kigge lidt på =)

• #3   25. mar 2005 Hvis du kommer til at køre meget med damen bagpå, så vil jeg nok også anbefale en Suzuki GS500E.
    Hvis damen kun skal med en gang imellem på ikke alt for lange ture, så vil jeg anbefale en Suzuki GSX-R250.

Ellers kan du bruge søgefunktionen her i forummet.. Emnet har været oppe før og der er en masse gode svar

• #4   25. mar 2005 hmm okay hvad er forskellen på suzuki Gs 500e og GSX-R250?? og hvad med forsikring??

• #5   25. mar 2005 Forskellen er at en GS500 er bundfornuftig men efter min mening ret kedelig og med kåbe er den bare så falsk at se på den prøver at være noget den ikke er og aldrig bliver.

En Gsx-R er en lille sportsmaskine med masser af omdrejeninger, omkostninger og andre dejlige ting.

Håber ikke mit indlæg har stødt nogen.

• #6   25. mar 2005 omkostninger?? hvad koster en gsx-R ca?? må indrømme at den den gsx-r lyder meget fristende =)

• #7   25. mar 2005 De fåes vel fra en 30 tusinde og ned til 20.

Men der er nok en smule mere vedligehold, og det er knap så let at finde brugte dele til den.

• #8   25. mar 2005 Da jeg skulle vælge min første mc, kiggede jeg først på en gsx-r 250.. men fravalgte den hurtigt igen.. grunden til dette var, at jeg synes det er en lidt for lille knallert.. og absolut ikke en cykel, man har lyst til at køre med en bagpå!! Den får sindssygt mange omdrejninger, tror begrænseren er på 17.500 rpm, og dette på en lille 250 ccm motor.. det vil sige at motoren er pumpet rigtig meget, og alt alt for meget, hvis du spørger mig..

Jeg valgte en gs500e med fuldkåbe istedet for.. den er super dejlig at køre på.. den er absolut ikke "kedelig", som Peter H.K så flot siger.. den er langt mere holdbar end baby-gixeren..

Mvh Falberg

• #9   25. mar 2005 Men ellers er der jo også Honda CB 500 og kawasaki ER 500, som Henrik J også siger.. Det er skam også nogle helt fine mc'ere, også når man har en bag på!!

• #10   25. mar 2005 En anden ret så væsentlig ting er, at når der kommer et "R" bagerst i modelnummeret, så er det slet ikke sikkert at du kan få den forsikret. Jeg kender flere selskaber som ikke forsikrer "r"-cykler hvis du er under 30. Desuden vil præmien også være sindssyg høj.

Køb du dig en GS500, den har du sgu mere end rigelig i, når du er begynder. Så kan du altid købe fx en gsx-r 600 eller en sv-650 når du vil have noget hurtigere/større :O)

Ses derude :O)

Mvh
    Xavidor

• #11   25. mar 2005 En Gsx-r 250 er en meget lille cykel og for lidt større menesker som jeg selv en pinsel at køre på... jeg kiggede selv en del på dem da jeg skulle have cykel men valget faldt altså på en GS 500..
    Jeg kiggede også på Honda og kawasaki men de er langt fra så pris stærke som Gs 500 er. Også har de i den årgang og pris klasse jeg kiggede på ikke skive bremser i bag og har side stød dæmbere hvor Gs 500 har center dæmber.... Det var mine grunde til at vælge Gs 500 frem de andre.....
    Jeg kan ikke at en GSX-r 250 og Gs 500 kan sammenlignes gsx-r er en sports cykel som lever over 10000 rpm en Gs 500 med eller uden kåbe er en touring cykel med sportslige træk.. som lever ved 6000 rpm og som falberg skriver så er en Gs 500 bestemt ikke kedelig men heller ikke det vildeste du har oplevet men det er en Gsx-r 250 heller ikke....
    Det blev en lang smører men nu har du lidt at tænke over....

• #12   25. mar 2005 Nu ved jeg ikke hvad de mest er til og hvor stort dit budget er, men som 19 årig er det vel MC'er med max 34hk du er på jagt efter, og der findes mange da de fleste jo kan drosles, her er de mest oplagte emner.
    Honda CB500(s): Vandkølet 2 cyl, har 58 heste som standart, er ikke til at slide op hvis den passes og god komfort til 2.
    Kawasaki ER5: Vandkølet 2 cyl med 50hk den er meget lig Honda'en, motoren har dog mere moment ved lave omdrejninger, er klassens bedste.
    Kawasaki GPZ500s: Samme motor som ER5 men med 60 hk og er klart den mest sportslige af disse MC'er. Den har også rimelig komfort til 2. Har været på ferie med sådan en og med passager og den gjorde det godt.
    Suzuki GS500: 2cyl luftkølet motor med 45hk, en meget yndet begynder MC, men grundet lav nypris er udbudet større end efterspørgslen, det betyder du kan gøre en god handel men at den er svær at komme af med igen. Motoren er ikke til at slide op, hvis man sørger for der er olie på den-som den godt kan finde på at brænde af. Komforten på denne synes jeg ikke er så god, men det kan være du sidder godt på den med din kropsbygning. Til sidst skal du være opmærksom på rust på stellet, selv en 2 år gammel GS'er kan ruste på stellet.
    Yamaha XJ600 diverson: 4 cyl lufkølet. Slidstærk motor og god komfort, men lidt mere "morfar" agtig end de andre. Men absolut også en god MC og med rigtig god komfort.

Alle disse japanske MC er meget udbredte og vil da have noget du ikke ser på ethvert gadehjørne skal du se efter en italiener.
    Aprilia Pegaso 650
    Cagiva Canyon 500 (se min profil)
    Cagiva River 500
    Cagiva'erne kan være lidt svære at komme af med igen da dette mærke ikke er så udbredt i DK, men køreegenskaberne er gode og svingkørsel er både sjovere og hurtigere end på de japanske...

Men tag ud og se på dem alle, stiller gerne min Cagiva til rådighed for en tur, men jeg sælger den altså IKKE!!!

Håber det hjalp lidt
    Jesper

• #13   25. mar 2005 tak alle sammen for jeres svar, nu har jeg fået lidt at tænke over og det er rart, jeg vil ikke købe den første og bedste jeg ser, det har jeg gjort en gang med min bil og det er ikke nogen god ide. men i skal alle have tak.. og tak for tilbudet Jesper P men jeg skal lige have kørekortet i hus først =)

• #14   25. mar 2005 Martin L: Ja det er nok en god ide at få det først, men når det er kommet i hus gælder mit tilbud stadig.

Jesper
    www.buff-mc.dk

• #15   26. mar 2005 Nu siger dem der føler dig provokerede af mit indlæg at en gs 500 er mere holdbar, nemmere at forsikre og blablabla. Men kan i se hvad jeg mener, en morfar cykel, den prøver bare at skjule det.

Den er bundfornuftig, ingen tvivl om det.

Men køber man motorcykel for at være fornuftig?

• #16   26. mar 2005 Peter H.K >> Dvs at du mener at en GS500 er en morfar cykel for en begynder???

For en som er vant til at køre på en GSX-R 600+ ja, MEN da ikke for en nybegynder. Han får rigeligt med gs'eren.

Nå han så har fået noget erfaring, så kan han jo vælge en hurtigere maskine :O)

Du siger >> "Men køber man motorcykel for at være fornuftig?" << Du er måske også en af dem som kører uden hjelm, da du har glemt lidt om fornuft når du kører på MC. ???

Forresten, hvad er det lige præcis du mener med at den prøver at skjule det?? Jeg er rimelig sikker på at der ikke er tale om køb af en ny kværn, så vi kan vist godt udelukke gs500f'eren, altså er der tale om eg gs500e og den mener jeg absolut ikke prøver at skjule noget, da den ikke er særlig "racing-agtig" som f'eren er!!!

Mvh
    Allan

• #17   26. mar 2005 tak jesper P det er rart at få lidt hjælp og sådan et tilbud er svært at sige nej til =) Jeg må indrømme at jeg elsker at køre stærkt, min far har en honda CBR 1000 F og det er fedt når han fyre den af, MEN jeg har INGEN erfaring så den første cykel jeg skal have skal jeg "bare" køre på. ikke noget med at lege karl smart, jeg vil have en racer senere engang men lige nu vil jeg bare gerne lære og køre og få lidt errfaring =)

• #18   26. mar 2005 Martin L >> Det lyder sgu fornuftigt :O)

Ville også være pisse ærgeligt at styrte med en rigtig racer fordi man ikke kunne vente!

Har selv en ven som lige har prøvekørt en GSX-R 600 og han har selv haft en gs'er, han sagde at en "R" er fuldstændig sindssyg, set i forhold til en normal fx gs'eren. Så det er fonuftigt at starte ud med en god begynder bike.

Desuden er gs'erne faktisk den mest solgte cykel i Danmark :O)

Mvh
    Allan

• #19   26. mar 2005 hvad med at købe en gpz'er, den trækker altså temmelig godt, og ligger også rimeligt i svingene!

• #20   26. mar 2005 Hej Nikolai K nu kan jeg se du har en =) er du godt tilfreds med den? hvad med forsikring er den dyr??

• #21   26. mar 2005 Allan S. -->

Mener ikke morfar med hensyn til præstationer osv. Tror det er lidt svært at forklare. Men den er på en eller anden måde bare alt for fornuftig.

Hvis du læser mandens emne igennem vil du opdage at han stiller som krav det skal være en mc med kåbe, altså vil jeg gætte på det er en f model der er tale om.

Det eksempel der med hjelmen kan jeg altså ikke bruge til så meget. Du ved jo godt hvad jeg mener. Man køber ikke en MC for at blive transporteret, eller langt de færreste gør ihvertfald, man køber den for at køre og have det sjovt, det kan man kalde ufornuftigt om man vil.

Alt hvad jeg har sagt er jo bare at en gs500 er så fornuftig at det gør helt ondt. Er det helt forkert?

• #22   26. mar 2005 okay hehe =) min far har tilbuds at jeg kan prøve hans når jeg får kortet men jeg tror jeg springer over, hans cykel er FOR vild =)

• #23   26. mar 2005 Peter H.K--> "Hvis du læser mandens emne igennem vil du opdage at han stiller som krav det skal være en mc med kåbe, altså vil jeg gætte på det er en f model der er tale om" ...hvorfor??
    Nu er det jo ikke kun f-modellen der kan have kåbe på, vel??

GS500 er en satans god begyndercykel, andet er der ikke at sige til det.. Fornuftig?? -ja..!! Og det er sgu da kun posotivt..

Martin L skriver jo også at han gerne vil kunne køre med damen bag på i ny og næ, og så er gsx-r 250 vidst ikke lige den rette cykel.. Med mindre de begge to er meget meget meget lille, for det er den cykel jo..

• #24   26. mar 2005 ja det er et krav at der er plads til to på den, og godt nko har jeg ikke noget imod at sidde tæt sammen med min kæreste men jeg vil sgu have at vi begge sidder godt og ikke skal stoppe hver 5 min fordi vi har ondt i røven eller ryggen.. jeg har fået den fornæmelse at hvis jeg ringer til forsikringselskabet og siger jeg gerne vil forsikre en suzuki GS500 så griner de ikke af mig og siger nej??

• #25   26. mar 2005 Jeg kan ikke køre 30 min på en gsx-r 250 uden at have meget ondt i knæerne jeg er 197cm høj og jeg sidder fint på en gs500, CB 500 og ER 500, GPZ 500 har jeg aldrig kørt på så det skal jeg ikke kunne sige...

Jeg troer ikke de griner af dig men du skal nok regne med dobbelt forsikring på gsx-r 250...

Jeg giver lige under 3000 i ansvar og jeg er 20...

• #26   26. mar 2005 og har 2 års skade fri kørsel

• #27   26. mar 2005 okay jeg må hellere ud og kigge på de forskelige =) 3000 for ansvar?? om året?? seriøs bilen skal have sparket så jeg kan få en motorcykel. det er da meget billigere end bil!!

• #28   26. mar 2005 jeg har ikk haft den så længe, men den kører godt og er en fin begyndercykel! min er til salg hvis du er interesseret! 2300 i ansvar inde ved GF!

• #29   26. mar 2005 og det er første års forsikring!

• #30   26. mar 2005 tak for tilbudet men da jeg kun er tømrerlærling så jeg har sgu ikke så mange penge så skal først have sparet op =( hvorfor vil du af med den? 2300 kr det er sgu billigt =)

• #31   26. mar 2005 jeg tror også den er bedre hvis I skal køre to mand tit, da den har nogle flere heste og mere træk! og sadlen erdejlig blød! ;o)

• #32   26. mar 2005 det var lidt et impulskøb, så har fortrudt lidt igen, er på udkig efter en lille racer i stedet!

• #33   26. mar 2005 det lyder sgu godt jeg bliver mere og mere forelsket =)

• #34   26. mar 2005 okay træls nok =( hvad gav du for den i sin tid??

• #35   26. mar 2005 helt klart ville en som nikolai har værre at foretrække da en Gs'er dør lidt ud hvis den skal slæbe på 2 personer.. men da den alligevel skal drosles kan det jo egentlig værre lige meget om den standard har 60 eller 50 HK

Du skal egentlig ud af kigge på hvad vejer de forskellige cykler for droslet vil de jo alle have 34 HK

• #36   26. mar 2005 ja det er selvfølgelig rigtigt nok, når de er droslet ned og man køre to på dem er de så helt døde eller?? Det skal siges at jeg vejer kun 66 kg og kæresten vejer omkring 55 kg

• #37   26. mar 2005 et par og 30! den vejer kun 169 kg i tørvægt, så det er jo ikk vildt! men noget helt andet er om det kan betale sig at drosle den, er dder nogensinde nogen der er blevet kontrolleret for det?

• #38   26. mar 2005 Okay =) hmm det ved jeg ikke, og hvad sker der hvis det bliver opdaget at den ikke er droslet?? får man bare en bøde eller hvad?

• #39   26. mar 2005 det ved jeg faktisk ikk rigtig, men jeg kunne måske forestille mig det var lidt som at køre uden kørekort, så det er nok dumt, da det vist koster 5000! ps jeg er jo også først ved at tage pappet nu, jeg er godt nok 24, så det blir det brede pap med det samme!

• #40   26. mar 2005 føj den chance tør jeg sgu ikke tage =( okay held og lykke kortet da =)

• #41   26. mar 2005 ja det er sgu mange penge! tak i lige måde, hvor langt er du?

• #42   26. mar 2005 jeg er ikke startet endnu, bil skal først sælges, det er dyrt at have bil og når jeg kun er lærling så rækker pengene ikke så langt, men lige så snart bil er solgt så starter jeg =)

• #43   26. mar 2005 det kan jeg godt huske fra da jeg var i lære, der var jeg bare ludfattig!

• #44   26. mar 2005 ja det kender jeg godt, og når man så har en bil der går i stykker hele tiden så går det bare godt =) hehe ej jeg brokker mig ikke, det tager bare lidt længere tid =)

• #45   26. mar 2005 jeg brokkede mig hele vejen gennem min læretid, og brokker mig stadig! *GGG*

• #46   26. mar 2005 hehe okay så brokker jeg mig sgu osse! 62 kr i timen er ikke nok!!!!!! hehe

• #47   26. mar 2005 nej det er ikk meget da! men 120 som udlært elektriker.... det er simpelthen for plat!

• #48   26. mar 2005 Nej det er sgu ikke ret meget!! en tømrer ude hos os får 138 kr i timen!!

• #49   26. mar 2005 hvor kommer du fra?

• #50   26. mar 2005 jeg er fra esbjerg hvad med dig??

• #51   26. mar 2005 jeg bor i vorbasse ved billund!

• #52   26. mar 2005 Okay, var du i esbjerg i torsdags?

• #53   27. mar 2005 nej desværre, ville ellers godt ha været ned og kigge!

• #54   27. mar 2005 det kan jeg godt forstå for det var sgu godt og der var mange =) og så var vejret jo perfekt =)

Kommentér på:
hvilken en??

Annonce