942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

gleb13
gleb13
Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19

MC slukker tilfældigt??? MC slukker tilfældigt???

Godaften allesammen.

Min MC slukker nogen gange helt tilfældigt, det er dog kun motoren der slukker - ligesom hvis man sætter støttebenet ned.

Problemet kan opstå når man lige skal til at køre en tur og så sætter den i første gear, efter at den er startet, men det er også før sket ved overhalinger ved 150 km/t.

Det er begyndt at opstå mere hyppigt på det sidste, nogle gange kan man sætte den i 2. anden gear og så køre, men langt de fleste gange slukker den også i det gear.

Den starter helt fint og første gang i neutralt.

Hvad kan grunden være?

Har bestilt nyt olie og oliefilter, det trænger til at blive skiftet men det kan vel ikke være derfor?

Enhver hjælp er meget værdsat.

Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC slukker tilfældigt???
  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    jun 2017

MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 26
    #1   30. sep 2017 Evt kontakten til støttebenets killswitch der driller?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   30. sep 2017 Der er læssevis af muligheder - olie og filter er ikke en af dem.

Start med at fortælle hvilken MC vi taler om, hvor mange km den har kørt osv osv osv...

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

#3   30. sep 2017 #1 - Hmm, det mener jeg at have afprøvet, virker ikke til at være problemet. Det kan som sagt ske ud af det blå mens man er igang med en overhaling.

#2 - Hyosung GT250R, 23.000 km kørt, den er blevet passet godt på og har stået i skur.

• #4   30. sep 2017 Mit bedste bud er en elektrisk forbindelse, det kan være en løs, dårlig eller noget forkert der kommer i kontakt med stel.
    Har du lagt mærke til styrets position når det sker?

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

#5   30. sep 2017 #4 - Den drejer fint, det er bl.a. hændt hvor styret har været helt lige men også i sving. Det er kun motoren som slukker, alt elektronikken forbliver tændt.

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

#6   30. sep 2017 Et par gange er den slukket ved 80 km/t, så har jeg bare drejet nøglen af og på igen og startet den

• #7   1. okt 2017 Hvis den kører med benzinpumpe så kan det måske være den eller relæet der driller?

• #9   1. okt 2017 Slukker den eller dør den, det kan være vakuum i tanken

• #10   1. okt 2017 Hvordan står tomgangen. Går den for lavt i tomgang, kan motoren lettere gå i stå ...

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

#11   1. okt 2017 #10 - Nej, det synes jeg ikke den har nogen problemer med, jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der kan være galt. Jeg må prøve at tjekke om det er kontakten på støttebenet...

• #12   1. okt 2017 Min Tl 1000 havde de samme problemer (tegn) som du beskriver. Og efter en masse forsøg på div ting. Var der "bare" kontakten til støttebenet.
    Den kørte fint når man kørte alm, men når den fik gas og især under overhalinger, gik den ud og huggede helt vildt. For så igen at køre normalt.

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #13   1. okt 2017 Havde en GSXR 1300 som gjorde noget af det samme, der var beslaget til vælte sensoren knækket.
    Måske en mulighed

• #14   2. okt 2017 Min Suzuki Bandit havde lign symptomer og det viste sig at være ensretteren.

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

#15   2. okt 2017 #14 Kennet Z - Hvad er en ensretter? Jeg har haft den hos mekaniker for ikke så længe siden, hvor langlys pæren blev skiftet, men han har også lavet en fejl så nu virker langlys knappen ikke, man kan holde "passing light" inde så længe man vil have langlys, utroligt irriterende.

• #16   2. okt 2017 Ensretteren omdanner f.eks. vekselstrøm til jævnstrøm, hvor sidstnævnte er det der bruges til elsystemet og til at lade batteriet op.
    Min havde også en løs forbindelse på pluspolen på batteriet som sikkert har afbrudt på tilfældige tidspunkter.
    Med pærer der springer, kontakter der går i stykker kunne det godt være et problem med ensretteren. Man kan sige at hvis den f.eks. støjer med vekselstrøm på jævnstrømssiden (ved ikke om det er en risiko), så vil det med sikkerhed kunne give problemer af forskellig slags i elsystemet.

• #17   2. okt 2017 Det første jeg tænkte var din støttebenskontakt. Prøv lige at gå den efter og udeluk det smiley

Det var galt på min Hyosung GT650 S i sin tid smiley

• S.Aage V
    S.Aage V Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 2
    #18   5. okt 2017 Det er kun tørsten man slukker. En motor
    stopper eller standses.

Kommentér på:
MC slukker tilfældigt???

Annonce