Solostyrt... Doh..! {{forumTopicSubject}}
Så oprandt dagen desværre hvor jeg fik lagt min ZXR 400 ned. Det skete natten til tirsdag i et meget regnglat og drejende lyskryds i København. Jeg kom kørende med ca. 30-40 km/t i andet gear mod et rødt lyskryds der netop skiftede til grønt. Så fik jeg gearet ned i første og gav desværre for meget gas, så baghjulet skred ud og cyklen kurede et par meters penge på siden. Ellers var det relativt tilforladeligt, der skete intet med mig udover at par ridser i læderjakken og en knækket selvtillid.
Heldigvis var ingen bilister i krydset og skaderne begrænsede sig til højre kåbe og lygtekåbe, ridset lydpotte, ridset bremseklinge, ridset gashåndtag og efterfølgende en meget BITTER nattesøvn. Der er uploadet fire nye billeder af skaderne under min profil.
Jeg ville blot dele min ulykke med Jer og evt. høre om I kender nogen eller selv har nogle frontkåbedele liggende til en ZXR 400 L? Umiddelbart tror jeg det kræver nye kåber, medmindre man kan lakere sig ud af problemet?
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Men godt der ikke sket noget med dig.
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
det må da være nået af det mest sure der kan ske...
bare da jeg ridsede mit helt nye alufælge i bilen fik jeg ikke sovet den første nat af bare arigskab...
hader de ting!
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.362
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
men surt - ja!
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 47
Det er sku surt for dig, ingen tvivl om det, men godt der ikke skete dig noget. Du føler dig bitter, men tænk over, at det ikke skete med højere hastighed. Du er sluppet godt fra det, og det er en 'god' måde at styrte på, hvis man kan sige det.
Højre kåbe kan du få maleren til at spartle ud, hvis du ikke selv kan, men jeg tror ikke du kan få fronten lavet, da den er flækket. Tag dem begge med til en maler, og han kan svare dig på stedet.
Op med humøret!!!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
hvad bagdæk har du på? Sådan som du beskriver det, er de tmin mening at det burde ikke kunne ske ved så lav fart og en 400ccm motor hvis ellers du har et godt frisk bagdæk såsom pilot power eller lignende.
Tjek lige dit bagdæk at det ikke er over 2 år gammel, samt hvad mærke og model det er. SKift hvis det er for gammelt, hvis det er hårdt elelr hvis det er en model der er beregnet til touring ture. Så er chancen for at holde cyklen på vejen meget større.
Min TL´er står fast i 1. gear på våd vej og kolde dæk op til 6000rpm. Det er cirka 80HK og 100Nm på hjulet. I 2. gea kan jeg trække den helt ud uden den slipper! Så er ret sikker på du skal skifte dit dæk
nov 2004
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 89
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
fortæl mere! er han ok?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 252
Dækket er relativt nyt Sebastian, fra sent i sæsonen sidste år. Et bridgestone, kender ik modellen. Dog er det 170 i stedet for 160 originalt, men det kan vel ikke have så stor indflydelse? Mekkeren sagde det var all-round, men det kan jo betyde mange ting.
Jeg må ærligt indrømme at det virker mærkeligt, at dækket mister grebet der i første gear... Tror den ved en 30-40 i første gear ligger ved en 8-10k rpm, hvilket også er tæt på peak. Så var det jo næsten frost og regnglat.. Hmm... Kortene på bordet så er det jo lidt urutineret styrt må jeg erkende... For det første for meget gas, dernæst at jeg ikke kan redde den, når den svinger baghjulet ud. Jeg styrede kontra og lavede en meget lille high-side.
Ellers må jeg lige næste gang jeg passerer der, se om der er noget brønddæksel eller lign...
Thomas K, du blir næsten lige nødt til at uddybe den der?
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 82 Svar: 218
Gjorde det samme sidste år og kender godt følelsen.. lagde desværre også min ned på højre side..
du kan muligvis gøre klogt i at købe en doner cykel..
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48559971 - ham her har næsten en hel motorcykel til salg.. og kan muligvis godt hjælpe dig lidt hvis det er.. du kan evt. også være heldig at finde en pænt kåbesæt på ebay.de
Hvis du har brug for hjælp så er du velkommen til at ringe.. 20658620
J.S
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Dit indlæg om kolde dæk, 6000 omdr. og våd vej, kan jeg slet ikke forholde mig til. Din motorcykel må gå på en halv cylinder i 8 takter!!
Mit gamle tunge tøffedyr med 57 heste og dæk far Pirelli, Metzeler eller Avon, kaster rundt med røven, hvis jeg kobler den til over 2500-3000 omdr. på våd asfalt, og den er bestemt ingen racer.
Den Kim laver her er en klassiker, som næsten alle scooterknægtene laver, bare de fjerner plomberingen fra deres 49 cc - med centrifugalkobling.
nov 2004
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 89
Havde min Honda til salg, og der kom så en mulig køber ovre fra Sjælland forrige søndag.
Han sadlede så på den, og kørte glad afsted. Ca. 15 min senere blev jeg så ringet op af en fremmed dame, som fortalte han var kørt galt på den ikke så langt fra mig.
Cyklen har taget en del skade, men hvad værre var at han havde brækket noget i ryggen. Han blev opereret for en lille uge siden, og har nu en lang genoptræning foran sig.
Cyklen dør sikkert ved det, men hellere den end han havde stillet træskoene.
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 106
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
opsøg et glas fiber firma og det er lavet på ½ time, og så skal det "bare" males.
Solostyrt... Doh..!