{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Kan man gå fra Fireblade og ned til... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. Ja det desværre ikke fordi jeg er blevet træt af min dejlig Blade, men blev desværre kørt ned sidste uge, og ja, min Fireblade ser ikke for godt ud!

Ikke lige foreløbig, men på et tidspunkt skal jeg have en ny, og drømmer lidt om en ZX6r fra 2003! Men ville gerne høre hvordan det er at gå ned i størrelse? jeg tænker især på moment og bundtræk - Og ja jeg ved godt det kommer an på hvad man skal bruge den til. men det er både til sjov, lange ture, små ture og hverdagsture...

Mvh Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man gå fra Fireblade og ned til...
  • #1   20. mar 2007 Gik selv fra en TL1000r til en R6 på et tidspunkt, og det gik ok. Man savner nogle gange den extra kraft, men på den anden side R6´ern var meget sjovere ud på de små snoet, og på motorvej fristes man ikke så nemt til at køre så hurtigt. Men det er nok en smags sag, så ud og prøve nogle 600´r


  • #2   20. mar 2007 Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, angående en nedgradering af cykel, men du blev kørt ned???

    Fortæl fortæl.. hvad skete der og skete der noget med dig??

    _________
    Jakob


  • #3   20. mar 2007 Ja blev kørt ned.. og ja der er da sket lidt.. Fortæller nok historien senere idag. der kommer os billeder af min ellers pæne Blade...

    Jacob


  • #4   20. mar 2007 Ville ikke være så bange for at gå ned i størrelse

    Men mere for at skifte fra Honda til......noget andet! ;-D


  • #5   20. mar 2007 Hey Du. Jeg håber ikke du er kommet for slemt tilskade. Det er ellers en lækker Blade du har der der.

  • #6   20. mar 2007 Jeg tror ikke du mærker den stor forskel, jeg kan forstå ud kører med droslingskit til okt.07 så en droslet 600ccmér vil jo yde det samme som bladen!??? måske kan du mærke bundtrækforskel...

  • #7   20. mar 2007 Personligt ville jeg ikke kunne. Jeg har flere gange haft lånt mindre cykler end jeg selv har, og det har jeg ikek gide ti længden. netop fordi overskud og moment mangler.
    Men det er nok meget forskelligt fra person til person om man kan gå ned i ccm.
    Du skal også huske på at bladen har gode køreegenskaber i forvejen. Så på den konto vil du heller kke mærke den store forskel forstået på den måde at køreegenskaberne alene ikke kanm kompensere for den manglende træk kræft.

    Prøv evt at låne/prøve en mindre mc et par timer opg vuder selv om du vil skifte. Det er snart det bedste således du er sikker i din sag smiley Og det er jo en individuel vurdering!


  • #8   20. mar 2007 det koomer jo meget an på hvor hårdt du bruger din Blade........

    Har selv prøvet at gå 200ccm og 30 hk ned og det er en lang tilvending synes jeg, jeg savner stadig moment


  • #9   20. mar 2007 Jacob, jeg tror ikke du vil blive skuffet over at skifte..... Det er trods alt ikke en 1000 V2'er du udskifter med 600 række 4'er. Jeg har tidligere kørt på ældre Fireblade's - og synes ærlig talt ikke de har super meget bundtræk. Du vil få et vægt/kraftforhold næsten som Firebladens, men vil til gengæld få en meget mere indspirerende og moderne kværn, hvis du køber Kawa'en.... Og ingen misforståelser her: Jeg synes Firebladen er en fed kværn!!!!

  • #10   20. mar 2007 Det var sg ikke længe at den blade holdt, hva? Fik du ikke plader på sent sidste år? Eller husker jeg vildt forkert.... Nå, men surt at høre, mand!! Jeg ville ikke gå ned, selvom sådan en zx6r-laban er flot.. Det kommer vel også an på hvor "stor" du selv er? Ser frem til den fulde historie og bileder.. En medlidenhedshøj herfra!

  • #11   20. mar 2007 Jeg gik fra en 'Balde til en R6'er, og jeg savner sku' stadig 'Bladen en gang i mellem ... når jeg bruger MC'en som transport. Som legetøj er R6'eren meget sjovere. Bevares 'Bladen's køreegenskaber er gode, nyere symaskiner's egenskaber er bare meget bedere.

    Men som du selv er inde på, kommer det an på hvad du bruger den til, og hvad du bedst kan lide, ude på de små snoede. Kender man sin Balde, er den lige så kurvestabil, som en R6/ZX6R i sving, hvor man køre over 120-130km/t - i mindre sving er de små maskiner Bladen langt overlegnet, med mindre man er en rigtig god pilot. Indstyringen og retningsændringer i alle sving er meget lettere på R6/ZX6R.

    Du kan evt. læse 'anmeldelsen' på min profil, lægge 4 år til den 99 R6 jeg har beskrevet, og sætte lighedstegn mellem R6 og ZX6R.

    CB


Kommentér på:
Kan man gå fra Fireblade og ned til...

Annonce