{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.892 visninger | Oprettet:

Suzuki LS650 prutter efter renovering {{forumTopicSubject}}

Halløj!
Jeg har brug for lidt hjælp her:
Jeg har netop færdigrenoveret en '99 motor og efterfølgende påmonteret den på min ged. Den slår fint igang og kører ganske ok i tomgang, men - når jeg vrider øret begynder den at prutte og spytte når jeg når 1/4-1/3 del op på gasrullen. Jeg har ifm. renovering selvfølgelig stillet ventiler, ventilløfter osv. Jeg har A/B testet med anden karburator, tændspole og udstødning. Alt hvad der er monteret for nuværende er originalt, yderliger er karburatoren blevet hovedrengjort, og der sidder originale dyser i.
Ifm. hovedrenovering af motoren er følgende blevet udskiftet:
- stempelringe.
- ventilpakninger.
- samtlige pakninger i motoren.
- ny kobling (fjedre og plader).
- knastkædestrammer, adjuster og knastkæde.
- tændspole.
- benzinhane (har lavet vakuumtest på den nye hane).
- tændrør.
Alt er som sagt indstillet og skruet jf. fabrikant, yderligere er den som sagt monteret med original udstødning.

Jeg er komplet blank på hvad der kan være årsag til fejlen, da alle symptomer peger i retning af problemer ift. benz/luft blandningsforhold eller tændning. Yderligere havde jeg ikke disse problemer med den gamle motor monteret.
Jeg mistænker for nuværende at det kan være noget ifm. CDI/ECU boksen - er der nogle kloge hoveder der kan være behjælpelige her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki LS650 prutter efter renovering
  • #1   10. sep 2017 Er ventiler/sæder slebet eller fræset?
    Jeg ville tage en kompressionstest


  • #2   10. sep 2017 Er du 100 på at timing er korrekt? (knast/krumtap)

  • #3   10. sep 2017 Ift. Knast/krumtap, så ja - har endda haft det adskilt og dobbelttjekket mit arbejde.

    Ift. ventiler/ventilsæder, så ser alt fint ud - jeg har ikke rørt dem, men de ligner stort set noget der er trillet ud fra fabrikken.
    Kunne godt være jeg skulle overveje en kompressionstest - jeg synes bare ikke der er noget som peger i retning af dårlig kompression.


  • #4   10. sep 2017 Og du har ikke ændret på luftfilteret?

  • #6   10. sep 2017 Se også tråden "Silvertail bliver brun": der står bl.a. at en Savage er kendt for at have for mager blanding fra fabrikken af.

  • #7   10. sep 2017 Ingen ændringer på luftfilter - alt er stock og originalt.

    Har efterset gummistudser omkring karburator - synes bare det virker sært at skulle dyse om, eftersom alt er indstille efter fabriksspecifikationer.

    Jeg har leget med blandingsskrue, heller intet resultat.

    Det kan ikke være et relæ el. lign. der er gået i ECU/CDI?


  • #8   10. sep 2017 Det lyder meget som timing af knaster eller falsk luft...

    På med gradeskive og mikrometer ur, og tjek EN gang mere.


  • #9   11. sep 2017 skal den ikke bare have en hel eller halvanden omgang på blandeskruen?

  • #10   11. sep 2017 Jaeh, jeg er meget enig med dig i at symptomerne kunne pege i retning af timing/falsk luft - jeg synes bare jeg har været over det, flere gange endda.

    Knud: Som sagt så har jeg leget med blandeskrue, uden noget resultat. Du har ikke nogle fler gode fifs? det virker til at du er ret skarp på ls650.


  • #11   11. sep 2017 Den skal næsten løsnes helt og tag det så roligt.

  • #12   11. sep 2017 Knud: Tjek, det må prøves - hvad mener du med 'tag det så roligt'?

  • #13   12. sep 2017 brug mindst et par munitter i hver stilling med skruen

  • #14   12. sep 2017 Okay, det giver god mening - tak for det smiley

  • Keld M
    Keld M Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #17   13. sep 2017 Min Honda cb 550 har lavet det samme nummer. Kørte fint i tomgang men hakkede og knaldede ved gas. Jeg endte med at sprøjte el-rense spray ind omkring og bag platin dækslet. Det hjalp smiley Min havde fået fugt pga utæt dæksel pakning

  • #18   13. sep 2017 Du har ikke sådan en lille boks som er tilsluttet en vaccum-slange vel? Aner ikke hvad den hedder eller hvad den gør- men har sådan en på min VS 1400 og da jeg havde fået hevet slangen af ved et uheld; gjorde den præcis som du beskriver.
    Samme øjeblik jeg satte vaccum-slangen på igen, gik den perfekt igen.


  • #19   13. sep 2017 Søren: God pointe med stempelringe og cylinder - den er ikke blevet honet ifm. renovering. Dog har jeg heller ikke spottet benz i sumpen, så der er vel ikke noget der som peger i den retning?
    Jeg har været omkring ventilspillerum flere gange, og har prøvet at indstille nær både top- og bundtolerance, intet resultat.
    Jeg skal være ærlig at sige at jeg slet ikke anså det som en mulig problemkilde, idet alt i motoren stort set lignede noget direkte fra samlebåndet, samt at de nye stempelringe gik ret stramt.
    Jeg bør vel kunne finde frem til dette gennem en kompressionstest, ikke?

    Keld M: Jep, god pointe - problemet er bare at der er solid state tænding på den, så ingen platiner. Det havde ellers været et let fix smiley

    Jacob: Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om af vakuumslange, er den fra benzinhane til karburator. I forbindelse med vakuumtest prøvede jeg at lade den køre både med og uden, dog uden resultat.
    Er det den det vakuumkredsløb du tænker på?

    Og tak for input allesammen, forresten smiley


  • #21   14. sep 2017 Super - tak for tippet Søren. Jeg skal være ærlig at sige nej til udmålingen - det er nok forbandelsen ved at være nystartet optimist-hobby-"mekaniker"... Damn it smiley

  • #22   16. sep 2017 Silvertail potten er fejlkonstrueret til LS650. Den lyder godt og passer på, men kan ikke tåle det meget blæs den får fra det store brændkammer.

    Den brænder fløjtens isolering ud, og alle har problemer med at de bliver misfarvede. Denne fejl skyldes ikke mager karburator indstilling.


    Patrick, kan du smide en HD video op af cyklen. Så jeg sikker på, at jeg kan høre hvordan den går... Så send mig en besked.


  • #23   18. sep 2017 Kjøller: Det kan du tro jeg kan - og tak for hjælpen smiley Jeg får lige smedet noget strimmel sammen næste gang jeg står ved den. Ift. dine input omkring Silvetail udstødning tror jeg måske du skriver på den forkerte tråd, uden dog at være sikker? Jeg tror måske det er Henrik T's tråd du henfører til? smiley

Kommentér på:
Suzuki LS650 prutter efter renovering

Annonce