Suzuki LS650 prutter efter renovering {{forumTopicSubject}}
Halløj!
Jeg har brug for lidt hjælp her:
Jeg har netop færdigrenoveret en '99 motor og efterfølgende påmonteret den på min ged. Den slår fint igang og kører ganske ok i tomgang, men - når jeg vrider øret begynder den at prutte og spytte når jeg når 1/4-1/3 del op på gasrullen. Jeg har ifm. renovering selvfølgelig stillet ventiler, ventilløfter osv. Jeg har A/B testet med anden karburator, tændspole og udstødning. Alt hvad der er monteret for nuværende er originalt, yderliger er karburatoren blevet hovedrengjort, og der sidder originale dyser i.
Ifm. hovedrenovering af motoren er følgende blevet udskiftet:
- stempelringe.
- ventilpakninger.
- samtlige pakninger i motoren.
- ny kobling (fjedre og plader).
- knastkædestrammer, adjuster og knastkæde.
- tændspole.
- benzinhane (har lavet vakuumtest på den nye hane).
- tændrør.
Alt er som sagt indstillet og skruet jf. fabrikant, yderligere er den som sagt monteret med original udstødning.
Jeg er komplet blank på hvad der kan være årsag til fejlen, da alle symptomer peger i retning af problemer ift. benz/luft blandningsforhold eller tændning. Yderligere havde jeg ikke disse problemer med den gamle motor monteret.
Jeg mistænker for nuværende at det kan være noget ifm. CDI/ECU boksen - er der nogle kloge hoveder der kan være behjælpelige her?
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Jeg ville tage en kompressionstest
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Ift. ventiler/ventilsæder, så ser alt fint ud - jeg har ikke rørt dem, men de ligner stort set noget der er trillet ud fra fabrikken.
Kunne godt være jeg skulle overveje en kompressionstest - jeg synes bare ikke der er noget som peger i retning af dårlig kompression.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Har efterset gummistudser omkring karburator - synes bare det virker sært at skulle dyse om, eftersom alt er indstille efter fabriksspecifikationer.
Jeg har leget med blandingsskrue, heller intet resultat.
Det kan ikke være et relæ el. lign. der er gået i ECU/CDI?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
På med gradeskive og mikrometer ur, og tjek EN gang mere.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Knud: Som sagt så har jeg leget med blandeskrue, uden noget resultat. Du har ikke nogle fler gode fifs? det virker til at du er ret skarp på ls650.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
nov 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 14
Samme øjeblik jeg satte vaccum-slangen på igen, gik den perfekt igen.
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Jeg har været omkring ventilspillerum flere gange, og har prøvet at indstille nær både top- og bundtolerance, intet resultat.
Jeg skal være ærlig at sige at jeg slet ikke anså det som en mulig problemkilde, idet alt i motoren stort set lignede noget direkte fra samlebåndet, samt at de nye stempelringe gik ret stramt.
Jeg bør vel kunne finde frem til dette gennem en kompressionstest, ikke?
Keld M: Jep, god pointe - problemet er bare at der er solid state tænding på den, så ingen platiner. Det havde ellers været et let fix
Jacob: Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om af vakuumslange, er den fra benzinhane til karburator. I forbindelse med vakuumtest prøvede jeg at lade den køre både med og uden, dog uden resultat.
Er det den det vakuumkredsløb du tænker på?
Og tak for input allesammen, forresten
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Den brænder fløjtens isolering ud, og alle har problemer med at de bliver misfarvede. Denne fejl skyldes ikke mager karburator indstilling.
Patrick, kan du smide en HD video op af cyklen. Så jeg sikker på, at jeg kan høre hvordan den går... Så send mig en besked.
jan 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Suzuki LS650 prutter efter renovering