808 visninger
|
Oprettet:
GSX R 600 eller 750.?????? {{forumTopicSubject}}
hejsa.
jeg påtænker at køre en Suzuki GSX R 600 eller 750 fra årgang 97-2000. Men er der noget jeg skal være opmærksom på ved de årgange.? Ved at den skiftede model fra 97 til 98. men ved intet om evt. problemer.?
MVH
Glenn
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 125
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
Min kører nu vanvittig godt, der er ikke noget med indsprøjtningen...
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Der er ikke ret stor forskel på prisen mellem 600´eren og 750´eren, så jeg ville klart gå efter 750´eren, da den ikke kun har bedre træk, men er forbedret på mange områder, bl.a USD gaffel og anden bagsvinger. <98 750 modellerne har desuden indsprøjtning, hvor alle 600 har karburator.
Som du selv er inde på sker der et "facelift" på 750´eren ved 98, og der sker der altså en hel del, så det er klart at foretrække at gå efter en 98-99´er.
Ud over knastkædestrammeren, er de ikke kendt for at have nogle nævneværdige problemer, det er et ret stabil konstruktion, både hvad angår motor og øvrig konstruktion.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Nu har jeg jo selv en med sprøjt, og det er bare noget der duer, den er langt kvikkere på gassen, end de karburator modeller jeg har prøvet. Stort set alle steder jeg læser, fremhæves FI modellerne over karburator modellerne, så jeg er naturligvis nysgerrig efter hvad du bygger det på
ud over det, så er det jo ikke kun karburator/indsprøjtning der er forskellen på de to årgange, <98 modellerne er jo temmelig kraftigt revideret på rigtig mange områder
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Nu har jeg ikke prøvet at køre så meget på karburator modellerne til at have bemærket det du der beskriver, men jeg har jo heller aldrig ejet en, så det har jo sine grunde.
Det er helt sikkert interessante oplysninger du kommer med, tak for det.
Et tillægsspørgsmål: Hvordan var effektforøgelsen, eller måske mere vigtigt <b>følelsen</b> af effektforøgelse ved montering af PC?
Jeg går og leget lidt med tanken om at montere en på min, men kan ikke rigtig beslutte mig for om ikke jeg kan leve foruden
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 20
tak for alle svarerne indtil videre.
Jeg kømmer jo fra en CBR 600 F3 fra 96 som kørte perfekt. Kører mange lange ture og har ikke brug for fuld gas hele tiden. kan jeg læse det rigtig at de årgange med karburator kører mere jævnt i motoren ved "alm" kørsel.?
Har fundet en 97 med meget få km. og til en fornuftig pris.?
Glenn
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
Hvilke ændringer lavede de på den fra ´97 til ´98?
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 234
du er glad for.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Hej Michael
Forskellen mellem 97 og 98 modellen er lavere vægt (186kg mod 179kg), 5 mm. kortere aksel afstand(mere levende køre egenskaber), anden gearing, både tandhjul udvendigt, men også dem inden i gearkassen, ændringer nogle steder på stellet, for mere stivhed og lavere vægt, opdaterede bremser og affjedring(kender ikke de nøjagtige ændringer, men nok primært ændringer til den lavere vægt), indsprøjtning(FI) introduceres på 98 modellen, Den får en del flere HK, (128 mod 135), ændrede komponenter i motoren, og ændringer på luftfilter kassen, forstærket bagfjeder ophæng på 98 modellen, standard monteret styrstabilisator på <98 plus en masse andre større eller mindre ændringer der følger med/hænger sammen med de nævnte dele (Fx anden instrumentering pga indsprøjtningen osv.)
Det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
GSX R 600 eller 750.??????