{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX R 600 eller 750.??????
  • #1   19. mar 2007 750èren har noget med knastkædestrammeren i en af årgangene . kan sku bare ikke huske hvilken smiley .


  • #2   19. mar 2007 Jeg ville klart vælge en 750 med sprøjt:-)

  • #3   19. mar 2007 Så vidt jeg ved kom 750 eren med sprøjt i 98

  • #4   19. mar 2007 -KWAK-

    Min kører nu vanvittig godt, der er ikke noget med indsprøjtningen...


  • #5   19. mar 2007 ja, vær obs på knastkæde strammeren, som Chris siger, den blev opdateret i 99, men der blev lavet en tilbagekaldelse på de første årgange så de <b>burde</b> være skiftet til den opdaterede model, men dette er dog <b>langt fra</b> tilfældet på alle cykler.

    Der er ikke ret stor forskel på prisen mellem 600´eren og 750´eren, så jeg ville klart gå efter 750´eren, da den ikke kun har bedre træk, men er forbedret på mange områder, bl.a USD gaffel og anden bagsvinger. <98 750 modellerne har desuden indsprøjtning, hvor alle 600 har karburator.
    Som du selv er inde på sker der et "facelift" på 750´eren ved 98, og der sker der altså en hel del, så det er klart at foretrække at gå efter en 98-99´er.

    Ud over knastkædestrammeren, er de ikke kendt for at have nogle nævneværdige problemer, det er et ret stabil konstruktion, både hvad angår motor og øvrig konstruktion.


  • #6   19. mar 2007 -Kwak- Sjovt du nævner det, jeg drøftede faktisk præcis dette, med Sebastian her inde fra, i en anden tråd, for jeg havde før han bragte det op aldrig hørt én eneste anden sige det, som du nu også siger? Har du evt. noget data/artikler der omhandler dette, eller er det egne erfaringer?

    Nu har jeg jo selv en med sprøjt, og det er bare noget der duer, den er langt kvikkere på gassen, end de karburator modeller jeg har prøvet. Stort set alle steder jeg læser, fremhæves FI modellerne over karburator modellerne, så jeg er naturligvis nysgerrig efter hvad du bygger det på smiley

    ud over det, så er det jo ikke kun karburator/indsprøjtning der er forskellen på de to årgange, <98 modellerne er jo temmelig kraftigt revideret på rigtig mange områder smiley


  • #7   19. mar 2007 -Kwak- > Tak for svaret.
    Nu har jeg ikke prøvet at køre så meget på karburator modellerne til at have bemærket det du der beskriver, men jeg har jo heller aldrig ejet en, så det har jo sine grunde.
    Det er helt sikkert interessante oplysninger du kommer med, tak for det.

    Et tillægsspørgsmål: Hvordan var effektforøgelsen, eller måske mere vigtigt <b>følelsen</b> af effektforøgelse ved montering af PC?
    Jeg går og leget lidt med tanken om at montere en på min, men kan ikke rigtig beslutte mig for om ikke jeg kan leve foruden smiley


  • #8   19. mar 2007 jeg overvejer nu også dybt seriøst at montere pc på min, men vil egentlig også gerne høre en med"hands on" erfaring, så jeg lytter lige.

  • #9   19. mar 2007 Hejsa.
    tak for alle svarerne indtil videre.
    Jeg kømmer jo fra en CBR 600 F3 fra 96 som kørte perfekt. Kører mange lange ture og har ikke brug for fuld gas hele tiden. kan jeg læse det rigtig at de årgange med karburator kører mere jævnt i motoren ved "alm" kørsel.?
    Har fundet en 97 med meget få km. og til en fornuftig pris.?
    Glenn


  • #10   19. mar 2007 Buggi.

    Hvilke ændringer lavede de på den fra ´97 til ´98?


  • #11   19. mar 2007 Du kunne jo også beholde din Honda hvorfor skifte en fed bike ud
    du er glad for.


  • #12   19. mar 2007
    Hej Michael

    Forskellen mellem 97 og 98 modellen er lavere vægt (186kg mod 179kg), 5 mm. kortere aksel afstand(mere levende køre egenskaber), anden gearing, både tandhjul udvendigt, men også dem inden i gearkassen, ændringer nogle steder på stellet, for mere stivhed og lavere vægt, opdaterede bremser og affjedring(kender ikke de nøjagtige ændringer, men nok primært ændringer til den lavere vægt), indsprøjtning(FI) introduceres på 98 modellen, Den får en del flere HK, (128 mod 135), ændrede komponenter i motoren, og ændringer på luftfilter kassen, forstærket bagfjeder ophæng på 98 modellen, standard monteret styrstabilisator på <98 plus en masse andre større eller mindre ændringer der følger med/hænger sammen med de nævnte dele (Fx anden instrumentering pga indsprøjtningen osv.)

    Det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om smiley


  • #13   19. mar 2007 -Kwak- >Ok, tak for svaret, det lyder til at man skal ud og investere i en PCIII smiley

Kommentér på:
GSX R 600 eller 750.??????

Annonce