Ang. afgiftsbetaling og syn {{forumTopicSubject}}
Hej Mcg!
Håber i kan hjælpe. Købte sidste år en mc uden afgift, i forbindelse med handlen blev den toldsynet og vurderet. Fik ikke "tid" til at få afgiften betalt sidste år Fandt så mine papirer frem idag og så at den blev synet 6/3 sidste år - spørgsmålet er så: kan jeg betale afgiften selvom toldsynet ikke er gældene længere?
Jeg går ud fra at jeg skal have synet cyklen (igen) før jeg kan hente plader til den?
Kan det betale sig at få den vurderet igen (fik overballance med cyklen på vej ind i vinterhi så den fik lidt skrammer på kåben) og den er jo blevet et år ældre (hvor meget vil det give i afslag?)
Ved godt det blev lidt langt, men håber nogen af jer vil give mig lidt svar.
På forhånd tak!
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jul 2006
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Man kører ikke længere en MC til vurdering. Det er kun i tilfælde af at du er meget uenig med den afgift Skat har bestemt at du kan få den vurderet. og det er gratis.
/
Jesper
jul 2006
jul 2006
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
jul 2006
okt 2004
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Faktisk <b>kan</b> man komme i en situation hvor afgiften vil være højere året efter, af flere årsager.
Én årsag kan være at markedsværdien er steget, hvilket sjældent sker, med mindre det er en klassiker man har, men en anden og mere sandsynlig årsag er at det falder ud sådan at den del man betaler lav, mellem og høj afgift af rykker sig, således at afgiften stiger.
Det er sådan at man betaler en hvis procentdel i afgift af de første x-antal tusinde kr. og en anden procentdel af de næste antal tusinde kr. osv.
Disse tal ændrer sig i takt med cyklens alder, altså procent delen ændrer sig. Det der så kan ske er at pga at cyklen bliver et år ældre, så vil man falde ind under en anden "takst", og dermed få en højere afgift.
Dette er dog primært noget der "rammer" nyere køretøjer, og jeg fik en længere forklaring på hvordan og hvorledes, da jeg betalte min afgift. Jeg skal dog ikke begynde at bevæge mig nærmere ind på hvordan de faktiske procenter/tal forholder sig, da jeg ikke er nok inde i det, til at kunne udtale mig om dette.
jul 2006
Afsted til synsmanden det går!
Ang. afgiftsbetaling og syn