{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Ang. afgiftsbetaling og syn {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg!

Håber i kan hjælpe. Købte sidste år en mc uden afgift, i forbindelse med handlen blev den toldsynet og vurderet. Fik ikke "tid" til at få afgiften betalt sidste år Fandt så mine papirer frem idag og så at den blev synet 6/3 sidste år - spørgsmålet er så: kan jeg betale afgiften selvom toldsynet ikke er gældene længere?
Jeg går ud fra at jeg skal have synet cyklen (igen) før jeg kan hente plader til den?
Kan det betale sig at få den vurderet igen (fik overballance med cyklen på vej ind i vinterhi så den fik lidt skrammer på kåben) og den er jo blevet et år ældre (hvor meget vil det give i afslag?)

Ved godt det blev lidt langt, men håber nogen af jer vil give mig lidt svar.

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. afgiftsbetaling og syn
  • #1   19. mar 2007 Koster det iøvrigt noget at få den vurderet og i givet fald hvor meget (forhandleren jeg købte cyklen af ordnede de omstændigheder sidste gang)

• #2   19. mar 2007 Mikael: Et af spørgsmålene var om jeg kan betale afgiften selvom toldsynets gyldighed er udløbet?

• #3   19. mar 2007 et toldsyn holder også kun et år, så skal den til nyt

• #4   19. mar 2007 Nej det kan du ikke. Så du skal til syn igen.
    Man kører ikke længere en MC til vurdering. Det er kun i tilfælde af at du er meget uenig med den afgift Skat har bestemt at du kan få den vurderet. og det er gratis.

/
    Jesper

• #5   19. mar 2007 Henrik: For at betale afgiften?

• #6   19. mar 2007 Jesper: Når jeg så får toldsynet den igen falder afgiften så automatisk i forhold til sidste vurdering fordi cyklen er et år ældre?

• #7   19. mar 2007 Det kan jo være at din synsmand er så flink at sætte cyklen "under middel" hvis du viser ham nogle ridse/fejl/mangler? Så er det jo bare en fordel at gå til toldsyn igen...

• #8   19. mar 2007 Ja afgiften falder automatisk...

• #9   19. mar 2007 Min synsmand er den forhandler der solgte mig cyklen sidste år og den har fået nogle ridser siden (men dengang var der da en gut ude og vurdere cyklen?!)

• #10   19. mar 2007 Det er synsstedet der vurderer cyklen... Samtidig med toldsynet og registreringssynet..

• #11   19. mar 2007 Afgiften falder <b>ikke</b> automatisk fordi cyklen bliver et år ældre, dog er det <b>oftest</b> sådan.
    Faktisk <b>kan</b> man komme i en situation hvor afgiften vil være højere året efter, af flere årsager.
    Én årsag kan være at markedsværdien er steget, hvilket sjældent sker, med mindre det er en klassiker man har, men en anden og mere sandsynlig årsag er at det falder ud sådan at den del man betaler lav, mellem og høj afgift af rykker sig, således at afgiften stiger.
    Det er sådan at man betaler en hvis procentdel i afgift af de første x-antal tusinde kr. og en anden procentdel af de næste antal tusinde kr. osv.
    Disse tal ændrer sig i takt med cyklens alder, altså procent delen ændrer sig. Det der så kan ske er at pga at cyklen bliver et år ældre, så vil man falde ind under en anden "takst", og dermed få en højere afgift.
    Dette er dog primært noget der "rammer" nyere køretøjer, og jeg fik en længere forklaring på hvordan og hvorledes, da jeg betalte min afgift. Jeg skal dog ikke begynde at bevæge mig nærmere ind på hvordan de faktiske procenter/tal forholder sig, da jeg ikke er nok inde i det, til at kunne udtale mig om dette.

• #12   19. mar 2007 Buggi: Tak for et godt og brugbart svar min cykel er fra 90 så den kan næppe betegnes som nyere eller klassiker he he!

Afsted til synsmanden det går!

Kommentér på:
Ang. afgiftsbetaling og syn

Annonce