{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

hvilken 250 ccm enduro crosser? {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg kører på en Honda NX650, men den er for tung offroad og for ukomfortabel på længere stræk. Derfor vil jeg have en transalp og en crosser (uden plade).

Jeg tror jeg kommet frem til, at det skal være totakt pga. Mere simpel motor (kan godt selv skrue, men har ikke for meget tid). Jeg tror også 250 ccm er rigeligt. Jeg er 172cm.

Hvilke modeller skal jeg gå efter? Jeg tænker 15000 til 20000kr. Den skal ikke på bane men bare køre i skov, mark, markveje, grusgrav, osv. Hvor mange timer er for meget?

Honda 250 (hedder den cr?)
Yz250
Ktm?

Kom gerne med input hvis du har guldkorn eller mener jeg skal kigge efter 4t eller anden kubik.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Christian Thomsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken 250 ccm enduro crosser?
  • #2   2. sep 2017 Tak for det svar. Det lyder til at 4t er mere det jeg søger. Netop fordi det gerne må være lidt stille og roligt. Jeg tror nu en 250 er rigeligt fin. Om ikke andet, kan jeg jo skifte den ud. Hvad er en rettesnor for timetal?

  • #3   2. sep 2017 Det kan godt være 250 ccm er nok, men 450'rne er ofte billigere i indkøb
    Bare til info


  • Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #4   2. sep 2017 Vælg en 2-takt Husqvarna fra 90erne.
    Så har du det hele.
    Jeg kører små 200 timer på et stempel, det er blandet enduro og vej kørsel, når folk skifter stempel for hver 100 timer, så er det mere hardcore kørsel, f.eks cross, og hardcore enduro, meget af min enduro træning er med under 30 kmt, hop over stammer, små stier, og på store sten.
    Og så ofrer jeg 1 time for hver 200 timer på at skifte stempel, og lidt alm andre sliddele, som osse skal skiftes på en 4-takter.

    Jeg har valgt 2-takter for det fede aggrasive træk, som er guld værd når man skal hurtigt i fart på få meter, der er de lige en smule bedre, de ca 20-25kg mindre vægt mærkes af rigtigt meget, når man ligger i mudder.

    Og så den lette motor, som du selv er inde på, 1 time tager det mig at skifte stemplet, og det er ikke slemt med de 600kr for hver ca 24mdr, som jeg kører.

    Og jo, man motorbremser fint på en 2-takt.

    Personligt er jeg mest til Husqvarna, de laver fede smalle cykler, som er lette at kaste rundt, Min 360cc Husqvarna vejer 90kg, og er meget let at få rundt frem for en 450 4-takter, Tophastigheden er små 180kmt, så det er mere end man får brug for, Man kan starte i 3 gear og rykkke på baghjul med det samme på den, Så bunden er ganske god osse.

    Der er et hav af mærker der ude, Manga leder i mange år før de finder hvad de ønsker, og hvad der ligger bedst til dem, Jeg har fundet min enduro maskine.


    mvh


  • Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #6   3. sep 2017 Jeg er pisse glad for at have plader på, de gamle maskiner er ikke dyre at få plader på.

    Så kan man let hoppe op og ud i det grønne, uden de store bekymringer.

    mvh


  • #7   3. sep 2017 Du kan ligeså godt springe ud i det...
    Her er alt hvad du ønsker i en pakke...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/yamaha-wr-250-f/id-230859


Kommentér på:
hvilken 250 ccm enduro crosser?

Annonce