{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

jacob g
jacob g
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18

begynder MC..:D {{forumTopicSubject}}

hej mc folk.!:D

jeg er ny her, og søger lidt information ang. MC, da der ikk er lant tid igen til det bliver aktuelt.

nå, men altså jeg har siddet og kigget gamle inlæg igennem herninde og vi kan godt komme med den konklution at en rs 125 nok er det mest passende.

så spørger jeg jer om det nu os er det?

og så skal jeg lige have slået reglerne fast for det lille kørekort: max 34hk eller 125ccm?

på forhånd tak:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder MC..:D
  • #1   19. mar 2007 Max 34 hk, til du har 2 års erfaring, eller du er mindst 21 smiley

En 125 er en knallert, vil altid lyde som en knallert, og vil altid køre som en knallert.. En stor knallert.. Men en knallert.

Der er flere der har skrevet at det er sjove maskiner til at køre i sving med, da de ikke vejer så meget, men man skal ikke bruge dem til at køre lange ture på, det er for det første ubehageligt, og så er det ikke så godt for en 2-takter.. Hvis du har prøvet at køre knallert ved du også at når de bliver kørt hårdt kan der ske ting og sager med motoren.

Mvh
    Michael

• #2   19. mar 2007 jeg kan desværre ikke lige huske det med lille kort og mc..:/

men synes du skulle melde dig ind i denne gruppe
    for nybegyndere:) der finder du nok en masse brugbar information:)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=53

• jacob g
    jacob g Tilmeldt:
    mar 2007

#3   19. mar 2007 få det overstået ?? jeg er ikk helt med?

• jacob g
    jacob g Tilmeldt:
    mar 2007

#4   19. mar 2007 jeg er klar over at den lyder som en knallert, men det lidt svært ikke at overholde kravende for det lille kørekort, jeg skulle bare have konkluderet at jeg var rigtig inforstået..:D

• #5   19. mar 2007 Du kan sådan set købe en hvilken som helst maskine og neddrosle den.

• jacob g
    jacob g Tilmeldt:
    mar 2007

#6   19. mar 2007 jeg har har knallert som er godt og grundigt tuned, så jeg kender til veligholdelse af 2T

vatslav, jeg har sku ikk lige penge til at gøre så meget ud af det..:D

• #7   19. mar 2007 Ok, der er hondaen som er en 4 takter.. Men jeg vil betegne en 125ccm´er som en knallert.

Og med hensyn til velligeholdelse, der er vel som på en knallert, stempler, stempelringe, gearolie, kæde, jamen det sædvanelige bare plus lidt ekstra..

Som jeg også skrev : "Der er flere der har skrevet at det er sjove maskiner til at køre i sving med, da de ikke vejer så meget,"

Men det er ganske udemærkede maskiner, man skal bare være indstillet på at det er en stor knallert man skal ud på, der er mere skud i, der er mere fart på, men der er også mere vedligeholdelse.

Mvh
    Michael

• #8   19. mar 2007 altså, jeg blev kørende for 22.000 kroner... og har så brugt maks 4000 kroner på små kosmetiske ting, har minimum af vedligeholdelse, og den har har aldrig slået en forkert skid.

min er droslet, og har snart rundet de 60.000

• #9   19. mar 2007 Rigtig michael. Alt der ahr under 150hk på baghjulet er en knallert.... Også selvom man får baghjul af en RS125 eller en Mito 125 når vejen snor sig....

• #10   19. mar 2007 Det er ikke en stor operation at neddrosle en motorcykel, så det skal ikke være det der afholder dig fra at købe en større 4 takter. For de samme penge kan du få en Kawasaki GPZ500s

• #11   19. mar 2007 jesper> sagde du så og kørte videre på dine knallerter! ;oD

• jacob g
    jacob g Tilmeldt:
    mar 2007

#12   19. mar 2007 men kawaen er meget stor og tung, så jeg tror det er bedre at jeg starter med en mindre mc..

• #14   19. mar 2007 har lige smidt en privat besked til dig

• #15   19. mar 2007 Jacob: En GPZ500s er hverken stor eller tung. Min 158cm lave kone kunne magte den da hun var helt grøn. Tørvægten er kun 170kg (altså på motorcyklen.

Nikolai: Sagde ikke jeg var enig i min egen udtalelse... ;o)

Kommentér på:
begynder MC..:D

Annonce