{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Vask med højtryk {{forumTopicSubject}}

Hej, har overvejet at købe en https://www.jemogfix.dk/nilfisk-hoejtryksrenser-c-1207-6/3153/9047292/ til vask af mc/bil/cykel.
Men det kalkpletter er jo ikke så dejlige, har hørt at man kan bruge afspændingsmiddel - men kan man hælde det i den sæbebeholder til Nilfisken og vil det blandes ordentligt?

Eller har I andre bedre forslag til vask?

Mvh Mikkel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask med højtryk
  • #1   15. aug 2017 Motorcykler kan holde til meget vand , men hvis du ikke kører motor croos vil jeg nok bare bruge en alm vandslange

• #2   15. aug 2017 Med mindre du har en ratbike ( lissom min ) skal du sgu nok holde dig fra højtryksrenseren.... Det slider ad helvede til på lakken, og det er jo nok ikke lige det du ønsker dig.
    Blød børste, MASSER af lunt sæbevand... MEGET gerne afskylning i alm. koldt kogt postevand - Og du får altså ikke et meget bedre resultat.... - Medmindre du har kørt bag en gyllespreder... For så giver du den bare alt hvad den kan trække... For ALLES skyld smiley

• #3   15. aug 2017 Du finder RIGTIG mange holdninger til "den rigtige vask"
    Vaskeskind, skraber, børste og andet lort ville jeg holde mig fra smiley

Kalkpletter undgår du ved at tørre maskinen når du er færdig, med et godt mikrofiberhåndklæde kommer du langt smiley

• #4   15. aug 2017 Køre også mtb, og der kan cyklen godt blive noget snavset og ikke lige til at komme ind med en børste, derfor jeg overvejede en højtryksrenser (ja gerne med trykregulering som jeg mener denne har, så jeg ikke bare giver den fuldt blæs)
    Der til kunne den også bruges både til bil og mc.

Jeg synes bare hver gang jeg har vasket min mc med blød børste og sæbevand, at der altid kommer kalkpletter og bil tager en krig med børste smiley

• #5   15. aug 2017 Drop nu det børste sjov..

Kør du bare højtryk på, men alt med måde smiley

2 spandsmetode, mikrofiberhandske, evt en gang claybar eller clay mitt (som er 100 gange hurtigere!) Og så en ordentlig voks til slut..

Så tager det maks 1 time at vaske fremover, hvis du skal helt i detaljer smiley

• #6   15. aug 2017 2 spandsmetoden?

• #7   15. aug 2017 Lejer og kæde er ikke så glade for vask med højtrykspuler, da man kan komme til at spule fedt/smørelse væk ... smiley

• #8   15. aug 2017 6#
    En spand med rent sæbevand og evt gritguard (rist i bunden af spanden så du ikke samler evt skidt op igen med handsken.
    Og en spand med rent vand til at skylle den "brugte" handske i, inden du dypper den i sæbevandet igen smiley

7#
    Så beder man vist også selv om det smiley Udstødningen skal heller ikke fyldes med vand, skulle nogen være i tvivl smiley

• #9   15. aug 2017 Jeg plejer at røre lidt groft salt i brun sæbe, som jeg så smører på hele cyklen.
    Herefter pakker jeg den ind i plastfolie og lader den stå i et døgns tid.
    Så er skidtet lige til at skylle af smiley

• #10   15. aug 2017 9#
    Virkelig? En hel dag??

Har du så ikke massive flatspots på dine dæk når den har stået så længe? smiley

• #11   15. aug 2017 Næ da smiley

• #12   15. aug 2017 Skummer uhyret ind, ht renser med 80 graders dyse til skyl.
    Shampoo og microfiber handske og en gang skylle coat / quick detailer inden den tørres.

Ht renser med 0 graders ht dyse er ikke god til mc, den skræller stafferinger og mærker lige af og bøjer alle køler ribber hvis man skyder den vej.

profilbillede
  • #13   16. aug 2017 Jeg er enig med Jan.

Jeg har fornyligt også anskaffet mig en foam gun til forvask ( skum)
    også skyl med højtryksrenser.
    Så længe du ikke står 10-20 cm fra lakken, så er det sku godt smiley

Men kan klart anbefale dig at melde dig ind i gruppen på facebook som hedder
    Bilpleje
    Der er rigtig mange gode indlæg om det at vaske,polere,tørre osv.

Go dag smiley

• #14   16. aug 2017 Ellers spørg her, de så satanz hellige i den gruppe at man til tider får kvalme af deres svar.
    Er selv 100% bilpleje nørd og har det nærmest som en hobby på min egen familie container ...

• #15   16. aug 2017 Jeg tænker det med lakpleje er lidt som med olie Jan?
    - Vel nærmest som en religion smiley

Personligt turde jeg ikke risikere at ødelægge lak og stafferinger, men sagtens bruge højtryksrenseren til at dosere sæbeskum. Men det synes jeg er overkill...

(Jeg bruger en vandslange, Alaska autoshampoo, blød børste og en microfiberklud til at tørre efter med.
    Polering sker efter behov.)

Jeg bruger hellere min MC til at køre på end til at sutte løs på, som var den et bolche smiley

NB! Tricket med brun sæbe og groft salt er helt fantastisk! smiley

Kommentér på:
Vask med højtryk

Annonce