{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Er det her helt lovligt ? {{forumTopicSubject}}

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48903057

Til de dovne

"Kawasaki zx-12, 1200 ccm, '03, km 17.000, Rød, m.afgift, Utrolig velholdt, akrapowic udstødning med titaniums mellemrør og manifold, nysynet, aldrig kørt ræs, service overholdt. Sælges med tilhørende adresse i Tyskland således at afgift ikke skal betales. Hvis anden MC ønskes med tilhørende adresse for afgiftsfri registrering, er vi også behjælpelige med det. Hvis du vil vide mere så skriv"

Det er det med at man køber adressen i tyskland ? Den må stadigvæk kun køres et vist antal dage om året her oppe ? .. eller hvordan er det nu det er?

Mvh
Michael

Ps. Ellers er det jo en pisse smart måde at undgå afgiften på, men hvad så med forsikringen ? Tysk / Dansk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her helt lovligt ?
  • #1   17. mar 2007 Smart! Er lige med på en lytter.... smiley

  • #2   17. mar 2007 smiley
    Hvis jeg nu kører i Jem og Fix og henter en rulle gaffa. Så taper jeg min nummerplade til. -Så må jeg også køre lige så hurtigt jeg må....

    Det kan i mine øjne absolut ikke være lovligt det der med en falsk dæk-adresse..


  • #3   17. mar 2007 Arne N -> Det var præcis min tanke, men umiddelbart, når du har de registeret til en udenlandsk adresse, må du gerne køre på den i danmark, men kun et bestemt antal dage om året max, men hvem tjekker nu lige det her, men tjaaa. smiley

    Det virker knap så stuerent.

    Mvh
    Michael


  • #4   17. mar 2007 hmm er nok mig der er gammeldags men er af den holdning at hvis ikke man har råd til en stor mc på den rigtige måde så køb da en mindre, jeg ville i hvert fald ikke drøne rundt på tyske plader...

  • #5   17. mar 2007 Det er rigtig ulovligt endda, og med den fokus der er på den slags fuskeri efterhånden, så kan det koste dig RIGTIG dyrt og blive snuppet.

  • #6   17. mar 2007 Nej selvfølgelig må man ikke køre på et udlandsk køretøj, på dansk kørekort.
    Politiet er i gang med at tjekke svenske Audier i KBH
    Man må jo heller ikke køre med tysk prøveplade, når man har købt tysk MC, man skal bytte til dansk prøveplade når man når grænsen.
    Men en meget kreativ annonce.


  • #7   17. mar 2007 Det er nu heller ikke fordi jeg har tænkt mig dette OVERHOVEDET!!
    Jeg starter på en gs´er, som jeg forhåbentligt henter i næste uge når jeg forhåbentligt er rask, er mega syg pt smiley

    Men jeg faldt bare over annoncen, en Zx12r til 50.000, det virkede underligt, og de skrev med afgift. Så jeg ville lige høre =) - man kan jo altid spørge smiley

    // Michael


  • #8   17. mar 2007 Martin. Helt enig.

    Mht pladefusk. Så var der en del sidste år der kørte på svenske plader som fik sig et girokort på str med Falster med posten fordi de kørte Porsche osv indreg. i Sverige.
    -Fanger bordet egentlig eller kan man vælge/nå at skille sig af med køretøjet og undgå reg. afgiften og bøden??
    Det er nok de færreste der lige har en mill. liggende og flyde, ellers ville de jo nok kunne reg. køretøjet på lovlig vis. smiley


  • #9   17. mar 2007 Bordet fanger med det samme. I de sager med dansk-svenskere med dyre biler i kbh, der har de pænt fået lov og punge ud ved kasse 1, og når det er gjort er bilen altså blevet betalt godt og vel 2 gange, på danske plader vel og mærke.

  • #10   17. mar 2007 Hvis det var så nemt og lovligt så kørte jeg nok ikke rundt på mormoren til R1. smiley

    Så skal man høre på folks pis om at de kører R1 osv med prøveplader bla bla.

    Fint. Men få det lille stykke blik bagtil før du spiller langhåret. Der er jo næsten prestige i at have en rigtig nummerplade på her i DK smiley


  • #12   17. mar 2007 Jeg ville overhovedet ikke have skrupler ved at udnytte et smuthul i lovgivningen, hvis det gav mig mulighed for at købe og køre på drømmecyklen.

  • #13   17. mar 2007 Det her er helt enkelt!

    Tilhører køretøjet en udenlandsvirksomhed og er stillet til rådighed for dig som ansat i firmaet, må du benytte det her i landet, men du skal beskattes efter danske regler og efter dansk værdiberegning.

    Tilhører køretøjet en person bosat i udlandet men ike dig, må du køre på det her i landet, hvis personen der ejer er med.

    Tilhører køretøjet dig, men er registreret på en adresse i udlandet, skal du effektivt bo i et vist omfang på adressen, og du skal bor der regelmæsigt (f.eks. hente post hver uge etc.)

    Opfylder du ikke nogen af de tre ting, bliver det her pissedyrt, og det er brandforbudt!


  • #14   17. mar 2007 *Goddag bankmand, det er Arne her. Nu skal du høre. Vi talte om et bevilget overtræk. Kan jeg evt få 1 mill i som jeg retter op på i løbet af 30 år? -Til et hus, nej nej. Nu skal du høre....* smiley


  • #15   17. mar 2007 Vanvid, det har må eu da kunne gøre noget ved!! Vi vil have samme afgiftsregler som det billigste eu-land. NU!!

  • #16   17. mar 2007 ok, der må godt lige gå et par år så man kan nå at få solgt sin egen cykel og stadig få noget for den, he he.

  • #18   17. mar 2007 Som andre skriver, du må køre et vist antal dage om året i DK, det er egentlig ikke det der er problemet - du kan også få udstedt et tysk kørekort, hvis du bor i Tyskland.
    Problemet er, at du rent faktisk skal bo på den tyske adresse, ellers er det fusk. Blandt andet skal du være meget god til at overbevise skattefar, hvis du fx. har børn, familie og job i DK; jo længere fra grænsen, jo bedre skal du kunne bluffe dem....

    (Dette er IKKE en opfordring til at forsøge, jeg er lige så træt af vores høje afgifter som alle andre, men mener ikke det berettiger nogen til at snyde på andres bekostning).


  • #19   17. mar 2007 Per B.T.

    Det bliver nok ike sådan noget der sker. Danmark har ikke egenproduktion af disse sager, og EU kan ikke presse noget igennem med henvisninger til tekniske handelshindringer og konkurrenceforvridning.

    Afgiftsindtægterne til den danske stat er så stor en del af statens budget at ingen ansvarlig politiker tør pille ved dem. V og K har altid sagt, at disse afgifter skal sænkes, men hvor længe er de nu vi har haft sådan en regering?

    Selv Fogh, kan ikke finde en substitut til disse indtægter - og forresten: antallet af MC og dytbiler er fordoblet her i landet de seneste 15-20 år, vi kan ikke sige, at befolkningen ikke har råd til at betale afgifterne.


  • #21   17. mar 2007 Det er ret simpelt..

    Når folk ser et hegn, vil der altid være nogen der tænker, gad vide hvad der er inden bag ved.. Og det er jo den nysgerrighed der får folk til at se hvordan man kan komme over hegnet.

    Det er det samme her, folk ser afgiften, og så er der nogen der tænker. Der må da være en måde at komme uden om..

    Vi havde samme "problemstilling" på min skole for et par måneder sider, der var lukket noget på nettet, det var da et spørgsmål om tid inden der blev fundet en måde at komme uden om..

    Det er den konstante nysgerrighed der får folk til at undersøge disse ting, mit spørgsmål er ikke om det er etisk korrekt eller ej, men om det er lovligt, eller om annoncen er humbuk.. Og så slog det mig, køre man så med dansk eller tysk forsikring ?

    MvH
    Michael


  • #22   17. mar 2007 Man kan vel sige at afgiftssystemet er en medvirkende årsag til at den danske bilbestand er en samling gamle lorterustne, miljøsvinene og larmende skrotbunker i forhold til eks. den tyske.


  • #23   17. mar 2007 Og så selvfølgelig for at få emnet til debat - da jeg syntes det er meget aktuelt og sjovt at snakke om mc relaterede emner med folk der rent faktisk ved hvad det handler om.. der er jo ikke så mange på min alder der interessere sig for motorcykler smiley

  • #24   17. mar 2007 Ta en kiks...
    Jeg er så træt at høre på det med den afgift... flyt fra danmark.. så er det problem over..


  • #27   17. mar 2007 Nej jeg forsvare ikke skattesvindlere, jeg forsvare nysgerrighed som et drivmiddel til at finde ud af hvordan tingene fungere. Eks, skattesystemet. Det var blandt andet derfor jeg oprettede tråden, for at finde ud af om det virkelig kunne være sandt at man kunne gøre dette..

    Jeg forsvare nysgerrigheden som værende drivkraften for mig selv, fordi uden den, var hverken du eller jeg siddende med en computer foran os.. for blot at nævne En lille ting smiley

    Og det med ungdomshuset var da en træls sammenligning, det har jo intet med at være nysgerrig at gøre, det er blot idioti, både fra faderhuset og de unges side...

    Og jeg må nok påstå at ingen af de kastede brosten blev kastet for at se hvor meget skade den kunne udrette, nok nærmere blot for at udrette skade.. Det er vel logik.

    Men det er ikke det emnet blev startet for at diskuttere... så læg det venligst ned smiley

    Mvh
    Michael


  • #28   17. mar 2007 Ps. Folk der ikke sætter sig ind i hvad emnet handler om, i behøver ikke svare...........

  • #31   17. mar 2007 Nejj.. det har du nok ret i.. =)

    Jeg ligger hjemme i sengen med hals, og måske bihule og lunge betændelse.. så jeg flytter mig desværre ikke ret meget smiley

    Men en god tur til alle jer andre smiley

    Mvh
    Michael


  • #32   17. mar 2007 Hvis det bliver bevist at det er lovligt på en eller anden snedig vis så er jeg mere en almindeligt nysgerrig da det jo kan spare mig for en del kroner. Kom frisk hvis der er nogen der ved om det kan passe.... MEGET MEGET interesseret i at spare den afgift hvis muligt.

    Mvh

    Nikolaj


  • #34   17. mar 2007 Hvis jeg kunne finde ud af at snyde staten for klejner, ville jeg da gøre det uden at blinke!!! Og hvis jeg havde "nødderne" til det.. Staten tager jo røven på os, hvis de kan komme til det, så derfor må det også fungere den anden vej, ikk? Tag bare vores kære DR. Hvorfor skal vi betale licens, extra-regningen på DR-byggeriet og samtidig leve med fyringer, dårligere programmer osv? Vi skulle stå sammen i DK og lade være med at betale licensen.. Licens-strejke... Forresten arbejder jeg selv for Staten ;o)

  • #35   17. mar 2007 Nikolaj (Hornsherred) A> hvis du havde læst indlæggene ville du jo vide at det er ikke lovligt..

    Du må derimod godt købe dig en lejlighed lige syd for grænsen og kører på arbejde i dk hver dag,

    Pointen er du SKAL bo på den tyske adresse for at det er iorden at kører i Dk på tyskeplader.

    der er mange der har oprettet proforma adresser i sverige for at købe dyre biler og MC'er, og politiet har fået fat i en del af dem, et af de slemmeste tilfælde boede der vist 16 danskere i en 2v lejlighed i malmø.. LOL den er svær at gennemskue.


  • #36   17. mar 2007 Nå gutter nu skal i høre hvad og hvordan. Først lige vil jeg sige jeg bor lige syd for grænsen, har butik i DK samt en lille pige, vi har boet i tyskland 3 år nu, og det giver ingen problemer med det offentlige til daglig, så længe du har alle papir i orden dvs regnskab på brændstof, regninger på dagpleje osv så er der ingen der kommer efter en. Vi må på vores danske kørekort køre lige så længe og alle de steder hvor i andre også må køre i Dk.Hvis nu man ikke vil bo i Tyskland kan man leje en mc i Tyskland, den må du sådan set godt køre på i Dk rent forsikringsmæssig, men ikke lov mæssig, så bliver du stoppet får du en bøde på 500kr og må ikke køre længer du kan ikke bliver afkrevet afgift, da det jo ikke er din mc men en leje cykel, jeg køre næsten kun i dk og er aldrig blevet stoppet i de 3 år kan i se iden ??
    En anden ting er at i kan lease en mc i tyskland få den på dansk plader og kun betale afgift for den tid som leasing aftalen løber se evt Flegaardleasing.dk de gør det med biler.


  • #37   17. mar 2007 Hej Mester..

    Bliver du snuppet skal du ud over afgiften, betale en bøde der svarer til afgiften....

    så hvis afgiften feks er 100.000 så koster bøde ekstra 100 kilo..

    Så lad være med at tænke de tanker og køb en mindre med danske plader og afgift betalt..

    Så kan du også betale dig fra en evt fartbøde som du nok får en dag især hvis du har en størrer mc...


    mvh

    carsten


Kommentér på:
Er det her helt lovligt ?

Annonce