Er det her helt lovligt ? Er det her helt lovligt ?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48903057
Til de dovne
"Kawasaki zx-12, 1200 ccm, '03, km 17.000, Rød, m.afgift, Utrolig velholdt, akrapowic udstødning med titaniums mellemrør og manifold, nysynet, aldrig kørt ræs, service overholdt. Sælges med tilhørende adresse i Tyskland således at afgift ikke skal betales. Hvis anden MC ønskes med tilhørende adresse for afgiftsfri registrering, er vi også behjælpelige med det. Hvis du vil vide mere så skriv"
Det er det med at man køber adressen i tyskland ? Den må stadigvæk kun køres et vist antal dage om året her oppe ? .. eller hvordan er det nu det er?
Mvh
Michael
Ps. Ellers er det jo en pisse smart måde at undgå afgiften på, men hvad så med forsikringen ? Tysk / Dansk?
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Hvis jeg nu kører i Jem og Fix og henter en rulle gaffa. Så taper jeg min nummerplade til. -Så må jeg også køre lige så hurtigt jeg må....
Det kan i mine øjne absolut ikke være lovligt det der med en falsk dæk-adresse..
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Det virker knap så stuerent.
Mvh
Michael
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 91 Svar: 587
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 23
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Politiet er i gang med at tjekke svenske Audier i KBH
Man må jo heller ikke køre med tysk prøveplade, når man har købt tysk MC, man skal bytte til dansk prøveplade når man når grænsen.
Men en meget kreativ annonce.
jun 2006
Jeg starter på en gs´er, som jeg forhåbentligt henter i næste uge når jeg forhåbentligt er rask, er mega syg pt
Men jeg faldt bare over annoncen, en Zx12r til 50.000, det virkede underligt, og de skrev med afgift. Så jeg ville lige høre =) - man kan jo altid spørge
// Michael
okt 2005
Mht pladefusk. Så var der en del sidste år der kørte på svenske plader som fik sig et girokort på str med Falster med posten fordi de kørte Porsche osv indreg. i Sverige.
-Fanger bordet egentlig eller kan man vælge/nå at skille sig af med køretøjet og undgå reg. afgiften og bøden??
Det er nok de færreste der lige har en mill. liggende og flyde, ellers ville de jo nok kunne reg. køretøjet på lovlig vis.
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 23
okt 2005
Så skal man høre på folks pis om at de kører R1 osv med prøveplader bla bla.
Fint. Men få det lille stykke blik bagtil før du spiller langhåret. Der er jo næsten prestige i at have en rigtig nummerplade på her i DK
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 361
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Tilhører køretøjet en udenlandsvirksomhed og er stillet til rådighed for dig som ansat i firmaet, må du benytte det her i landet, men du skal beskattes efter danske regler og efter dansk værdiberegning.
Tilhører køretøjet en person bosat i udlandet men ike dig, må du køre på det her i landet, hvis personen der ejer er med.
Tilhører køretøjet dig, men er registreret på en adresse i udlandet, skal du effektivt bo i et vist omfang på adressen, og du skal bor der regelmæsigt (f.eks. hente post hver uge etc.)
Opfylder du ikke nogen af de tre ting, bliver det her pissedyrt, og det er brandforbudt!
okt 2005
apr 2006
apr 2006
feb 2007
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 339
Problemet er, at du rent faktisk skal bo på den tyske adresse, ellers er det fusk. Blandt andet skal du være meget god til at overbevise skattefar, hvis du fx. har børn, familie og job i DK; jo længere fra grænsen, jo bedre skal du kunne bluffe dem....
(Dette er IKKE en opfordring til at forsøge, jeg er lige så træt af vores høje afgifter som alle andre, men mener ikke det berettiger nogen til at snyde på andres bekostning).
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det bliver nok ike sådan noget der sker. Danmark har ikke egenproduktion af disse sager, og EU kan ikke presse noget igennem med henvisninger til tekniske handelshindringer og konkurrenceforvridning.
Afgiftsindtægterne til den danske stat er så stor en del af statens budget at ingen ansvarlig politiker tør pille ved dem. V og K har altid sagt, at disse afgifter skal sænkes, men hvor længe er de nu vi har haft sådan en regering?
Selv Fogh, kan ikke finde en substitut til disse indtægter - og forresten: antallet af MC og dytbiler er fordoblet her i landet de seneste 15-20 år, vi kan ikke sige, at befolkningen ikke har råd til at betale afgifterne.
jun 2006
Når folk ser et hegn, vil der altid være nogen der tænker, gad vide hvad der er inden bag ved.. Og det er jo den nysgerrighed der får folk til at se hvordan man kan komme over hegnet.
Det er det samme her, folk ser afgiften, og så er der nogen der tænker. Der må da være en måde at komme uden om..
Vi havde samme "problemstilling" på min skole for et par måneder sider, der var lukket noget på nettet, det var da et spørgsmål om tid inden der blev fundet en måde at komme uden om..
Det er den konstante nysgerrighed der får folk til at undersøge disse ting, mit spørgsmål er ikke om det er etisk korrekt eller ej, men om det er lovligt, eller om annoncen er humbuk.. Og så slog det mig, køre man så med dansk eller tysk forsikring ?
MvH
Michael
apr 2006
jun 2006
jun 2005
Følger: 113 Følgere: 112 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 936
Jeg er så træt at høre på det med den afgift... flyt fra danmark.. så er det problem over..
jun 2006
Jeg forsvare nysgerrigheden som værende drivkraften for mig selv, fordi uden den, var hverken du eller jeg siddende med en computer foran os.. for blot at nævne En lille ting
Og det med ungdomshuset var da en træls sammenligning, det har jo intet med at være nysgerrig at gøre, det er blot idioti, både fra faderhuset og de unges side...
Og jeg må nok påstå at ingen af de kastede brosten blev kastet for at se hvor meget skade den kunne udrette, nok nærmere blot for at udrette skade.. Det er vel logik.
Men det er ikke det emnet blev startet for at diskuttere... så læg det venligst ned
Mvh
Michael
jun 2006
jun 2006
Jeg ligger hjemme i sengen med hals, og måske bihule og lunge betændelse.. så jeg flytter mig desværre ikke ret meget
Men en god tur til alle jer andre
Mvh
Michael
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Mvh
Nikolaj
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 734
Du må derimod godt købe dig en lejlighed lige syd for grænsen og kører på arbejde i dk hver dag,
Pointen er du SKAL bo på den tyske adresse for at det er iorden at kører i Dk på tyskeplader.
der er mange der har oprettet proforma adresser i sverige for at købe dyre biler og MC'er, og politiet har fået fat i en del af dem, et af de slemmeste tilfælde boede der vist 16 danskere i en 2v lejlighed i malmø.. LOL den er svær at gennemskue.
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 29
En anden ting er at i kan lease en mc i tyskland få den på dansk plader og kun betale afgift for den tid som leasing aftalen løber se evt Flegaardleasing.dk de gør det med biler.
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 123
Bliver du snuppet skal du ud over afgiften, betale en bøde der svarer til afgiften....
så hvis afgiften feks er 100.000 så koster bøde ekstra 100 kilo..
Så lad være med at tænke de tanker og køb en mindre med danske plader og afgift betalt..
Så kan du også betale dig fra en evt fartbøde som du nok får en dag især hvis du har en størrer mc...
mvh
carsten
Er det her helt lovligt ?