524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

the s
the s
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

MC kørekort? har ikk lige forstået det MC kørekort? har ikk lige forstået det

Hey alle
Når nu jeg skal til at tage mc kørekort (her til Augost Yipee smiley ) Hvad må jeg så køre på? For der er noget med at man ikke får et "stort" kørekort med det samme... Hvilken cc klasse må man så køre på?
Håber i gidder hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC kørekort? har ikk lige forstået det
  • #1   22. mar 2005 Det kommer meget an på hvor gammel du er.
    Er du 18 skal du starte med lille med kort. Det vil sige at du må køre mc op til 34 hk, og så kan du først tage det store mc kort når du har haft det lille i 2 år. Altså kan du tage stor kort når du er 20. Denne regel gælder til du er 25 mener jeg ( Jeg er ikke helt sikker, så nogen må lige korigere, hvis jeg tager fejl )

Hvis du er over 25 kan du tage det store kort med det samme.

Håber det gav dig svar ;o)

Held og lykke med det

• #2   22. mar 2005 Jeg fandt lige ud af at det faktisk allerede fra 21 år du kan tage det store med det samme.

Du kan evt læse mere her : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messages-search.asp?searchstr=k%F8rekort&submitted=yes

Der er allerede skrevet en masse indlæg her på siden om dette emne.

• the s
    the s Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #3   22. mar 2005 okay mange tak! smiley

• #4   22. mar 2005 ´Hvis du er 18 og tager kortet får du det lille, men efter to år får du automatisk det store(dvs. når du er 20). tager du dert efter du er 21 kan du tage det store med det samme.
    Tager du dit kort som 20 årig, kan du når du fylder 21 gå op til en nu praktisk køreprøve på en stor MC og så få det store kort, eller du kan vente de to år det tager

• #5   22. mar 2005 Casper har ret. Tager du kortet som 20 årig, og vil du have det store allerede året efter, skal du op til fornyet praktisk køreprøve. Ikke noget med hverken teori eller køreteknisk bane. Man skal bare bevise at man kan håndtere en motorcykel med over 25kW.

• #6   22. mar 2005 enig. Også vigtigt at pointere at der ikke er en ccm grænse. Du kan købe en 1200 og neddrosle den til 34 hk, hvis det er det du vil.

Kommentér på:
MC kørekort? har ikk lige forstået det

Annonce