1.921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

PARKERINGSBØDE ???????? PARKERINGSBØDE ????????

Jeg havde idag en større diskusion
med en P-vagt fra EUROPARK, om hvorvidt jeg måtte
optage en bås.
Der var ikke andre P muligheder i nærheden, så jeg fik lov ½ time.
Ingen fortov, ingen MC båse, placering som en bil?
Hvad gør I?
Er der nogen der kender de præcise regler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PARKERINGSBØDE ????????
  • #1   15. mar 2007 Det kommer an på den enkelte kommune

• #2   15. mar 2007 Såvidt jeg ved har du lov til at parkere alle steder hvor der må holde biler + et par steder mere.

• #3   15. mar 2007 Jeg har ladet mig fortælle at det er noget hver kommune afgør... så der er ingen fælles regler.

• #4   15. mar 2007 Så vidt jeg ved, må du parkere som en bil, og i nogen politikredse er det endda gratis at parkere, grundet det er svært at sætte en p-billet på en mc...
    Men Euro park har kun de "private" parkeringspladser... Så umiddelbart må du parkere som en bil, under samme regler...

• #5   15. mar 2007 Takker for de hurtig svar.
    Ved I hvordan reglerne er for
    EUROPARK og alle de andre private P selskaber?

• #6   15. mar 2007 Der er politikredse, hvor du må parkere på fortove eller lignende, men hovedregelen er, at findes der ikke specielle afmærkede MC parkeringer, er en MC et motorkøretøj - at sidestille meden bil. Blot er der den forskel, at du ikke skal isætte P-billet!!!!

Find lige ud af, om der er noget specielt i politikredsen. Jeg tror P-vagten er på afveje!

• #7   15. mar 2007 hehe, hvordan vil mester-jakel lige fastgøre en p bøde?... min vinduesvisker er vidst faldet af

• #8   15. mar 2007 altså, det med at de tager billeder kan man komme nemt om. jeg har fået en film udover min nummerplade, så det er 100% umuligt at tage billeder af den...

• #9   15. mar 2007 så vidt jeg husker må du holde næsten over alt...-men ikke så du spærrer for at en barnevogn kan passere på fortovet, ikke hvor der er p forbudt self. og ikke i en bås afmærket til bil...-er der at lille stykke et eller endet der ikke er mærket til bil er det bare om at klemme sig ind der...-men hvor vil han sætte din bøde?...

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #10   15. mar 2007 Hvis man får en bøde fordi man f.eks. har holdt et sted for længe sender de bøden hjem til.

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #11   15. mar 2007 Nicolaj W: Hvor har du købt sådan noget film?

• #12   15. mar 2007 Lasse: min bror havde en kammerat som kunne skaffe det, og spurgte om jeg var interesseret i det, derigennem er det skaffet.

mener ham kammeraten havde det fra holland, de skulle være ret snedige til at omgåes den slags dernede

• #13   15. mar 2007 Nicolai gå ud og tag et billede ligenu og lig det ind i din profil for jeg nægter at tro på det før jeg ser det! smiley

• #14   15. mar 2007 Ja, det stinker at komme fra Randers..

• #15   15. mar 2007 Stk. 3. Havarerede eller ubrugbare køretøjer anses for parkerede, hvis de har været henstillet i mere end 12 timer.

§ 2. På parkeringspladser, i parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer må ikke standses eller parkeres tohjulede motorcykler, knallerter (såvel registreringspligtige som ikke-registreringspligtige), cykler, håndvogne og trækvogne. Motorcykler med sidevogn eller anhænger og trehjulede registreringspligtige knallerter må dog parkeres i parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer.

Stk. 2. På afmærkede motorcykelpladser må dog også parkeres registreringspligtige knallerter.

§ 3. Ved parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant, medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning.

http://www.parkering.dk/p-service/love-og-regler/bekendtgoerelser/bekendtgoerelse-om-standsning-og-parkering-i-koebenhavn/

jeg mener at jeg fik noget andet og vide da jeg to kørekort til mc

• #16   15. mar 2007 såvidt jeg husker det må en mc ikke optage en plads som er beregnet til en bil

• #17   15. mar 2007 "I Københavns Kommune skal der ikke betales for parkering af motorcykler." http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

• #18   16. mar 2007 Nicolai: Jeg har læst utallige test af det der film og det dumper i alle praktiske tests. MEN; hvis det er lykkedes dig at finde noget film som rent faktisk virker som lovet, så ville det være super-interessant at høre mere om det..;-)

• #19   16. mar 2007 Ja parkering i København ...SUCKS BIG TIME

Jeg hæfter mig ved Lars H´s link . i bunden af dette link er der en pdf fil der viser hvor mange MC parkeringspladser der er i KBH , afhængig af størrelsen på motorcyklen ( ja det har de sgu taget højde for ) er der mellem 107 og 121 pladser i hele københavn......

så prøv lige noget sjovt..... her på siden

søg bruger , søg i storkøbenhavn..........vi må sgu da ikke håbe at vi skal ud og handle allesammen på en gang.....og oven i det læg alle dem til der ikke er på MCG

mvh Jørgen smiley en af de 757

• #20   16. mar 2007 p vagter fotograferer uden blitz så lige her virker filmen ikke

• #21   16. mar 2007 det er forskelling fra komunne til komune ,,, nogle må man parkere hvor biler må, altså i båse.. andre byer skal man parkere i mc båse !!! det er lidt en jungle for tiden ,, jeg fed freaksempel VEJLE lige for tiden her lidt DEBAT om hvorledes femtiden skal se ud for mc,lister

• #23   16. mar 2007 i dit tilfælde har det vel ikke noget med kommunen at gøre, men de gældende regler fra europark. De kan jo fastsætte andre regler på privat område end de gængse fra kommunen. Så det kan vel kun opklares ved at kontakte europark.

• #24   16. mar 2007 Til dem der undrer sig over hvordan man kan få en p-bøde på MC, så er kodeordet: E L A S T I K
    - tja helt dumme er de p-vagter jo heller ikke, men der skal heldigvis meget til før man får en p-bøde, de fleste steder da...

Kommentér på:
PARKERINGSBØDE ????????

Annonce