{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.780 visninger | Oprettet:

Svensk registrering af MC {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg ved det kan lade sig gøre at købe en MC i Sverige og få den reg. i eget navn og få et svensk personnr.
Så mangler jeg et sted til en CO adresse, er der nogen der kender et sted hvor jeg kan få en CO adresse ?.

Tak på forhånd.

MVH Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svensk registrering af MC
  • #1   28. jul 2017 http://poststugan.se/

  • #2   28. jul 2017 men bliver du taget i at køre på den i DK uden at du faktisk bor i SE så kan det blive rigtigt dyrt for dig

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #3   28. jul 2017 Det bliver aldrig lovligt at køre på den uden du rent faktisk bor i Sverige og har tilhørsforhold til Sverige - dvs du skal flytte.

  • #4   28. jul 2017 Jeg ved at det kan lade sig gøre ....at blive kriminel. ...ikke det samme som at jeg bliver det !

  • #5   28. jul 2017 Det er da fuldt lovligt, der er flere herinde der har gjordt det. Har selv haft en Goldwing reg. i Tyskland ved Windgroup.de. Det er 100vis der har Porscher, Ferrarier og dyre tyske biler indreg. på tyske plader og selvfølgelig kører man ikke i DK, så er man jo kriminel og det ønsker jeg ikke at være/blive. Windgroup`s priser er desværre sat meget i vejret og besparelsen er væk.
    MCèn det drejer som om er en Honda ST 1300 som jeg vil købe som ny. Den skal indreg. i år da den er EURO3 og ikke kan indreg. i EU efter 31-12-2017.
    Så ved at reg. den i Sverige i år og måske 2 år frem, kan jeg spare ca. 30,000 kr. i afgift når den bliver reg. i DK.
    Gode input søges.
    MVH Per


  • #6   28. jul 2017 Er de regler ikke indrettet således at man godt kan indregistrere lagermodeller på dispensation selvom man har passeret 31/12-17?

    Ellers vil mange forhandlere vel ende i store problemer med uindregistrerede cykler.


  • #7   28. jul 2017 Bo i Danmark og køre MC i Sverige eller er der noget jeg misforstår?

  • #8   28. jul 2017 Per S>>>>Når man ser på din profil at du bor på Fyn, så virker det som om at sandsynligheden for at du kommer til at køre i Sverige, som ret lille.
    Hvad er det du mener er fuldt lovligt?
    Hvis du mener at stå som ejer og bruge den i Sverige, så ja, men i det øjeblik du krydser broen/eller tager færgen, til Danmark, må du ikke længere køre på den, med mindre du har skriftlig tilladelse til transit i DK.
    Og sker dette og du bliver nappet, kan det blive en bekostelig affære. Det drejer sig om afgifts unddragelse og bøde og det er politikkerne ikke så glade for.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #9   28. jul 2017 Næste euro norm (Euro5) er i 2020 så hudt jeg visker - og Euro 4 trådte i kraft den 1/1-2017, så hvor er det lige den passer ind?
    Det gælder desuden kun fabriksnye MC'er, dvs produktionsåret er gældende.


  • #10   28. jul 2017 er nu ret overbevist om at det er 1.registrerings dato der er gældende

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #11   28. jul 2017 Ja det skrev Magacin amatørerne - det var alt det tuderi med brugte cykler folk skulle skynde sig at registrere dem i 16, men det er ikke sådan det forholder sig.

    Jeg fandt linket til fakta på trafikstyrelsens hjemmeside.


  • #12   28. jul 2017 Hej Carsten.
    Motorcyklen skal bruges på ferier sydpå og transport til dansk / tysk grænse er selvfølgelig med trailer.
    I tyskland skal Euro3 indreg. i år 2016, men mener DK har udvidet det til og med 2017.
    Bøden for at køre i DK er afgiften på motorcyklen og det samme i bøde igen, så derfor meget dårlig ide at køre en tur i DK.
    MVH Per


  • #13   28. jul 2017 hvis det er tilfældet tror jeg det bedre kan svare sig at gøre alt dette i tyskland.


  • #14   29. jul 2017 #12:
    Jeg kan desværre ikke svare på dit oprindelige spørgsmål.

    Da tråden nu er alligevel er drejet så langt fra det oprindelige, kunne jeg godt tænke mig, at du lige dokumenterer din påstand omkring bødestørrelsen, som du nævner smiley smiley


  • #15   29. jul 2017 Hej Jens Henrik.
    Har ikke ledt efter link ved myndighederne, men tidligere fik man 500 kr. 1 og 2 gang man kørte ulovligt, 3 gang konfiskerede man køretøjet. Så kunne man få sit køretøj tilbage ved at betale afgiften og det samme i bøde.
    En vens ven har prøvet det med en Audi Q7, som firmabil på papegøjeplader og brugt som privatbil til feriekørsel med børn på bagsæddet, han fik mener jeg ca. 300,000 kr i afgift og 300,000kr. i bøde. Helt fair, da det jo er ulovligt.
    MVH Per


  • #16   29. jul 2017 Ja, det er skisme dyrt! smiley

  • #17   30. jul 2017 mener også at kunne huske noget i den stil (fra tv)
    Afgift + bøde på ca halvdelen af afgiften

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1919801


  • #18   30. jul 2017 Det er gudskelov ikke "bare sådan".
    Ved at læse siden i dit link og henvisninger er der forskel på unddragelsestype og ligeledes på straf/sanktion.
    F.eks. er der her lidt om ordensbødestørrelse (hvis en sådan anvendes):
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1919852&chk=214126

    Så en egentlig generelisering omkring "dobbelt op" er der ingenlunde tale om - heldigvis! smiley


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #19   4. aug 2017 Hvis du har adresse i Sverige, og er udenfor Danmark 180 dage om året, kan du indregistrere i Sverige og køre i alle lande inklusive Danmark.
    Hvis du bor i Danmark, må du ikke køre på eller i noget, der ikke er indregistreret i Danmark.
    Hvis du skal være snedig, er der altid muligheden for flexleasing, som flere udbyder, men her er køretøjet også periodevis indregistreret i Danmark, med tilhørende afgifttilsvar for de benyttede perioder. Dette er helt vildt smart, for du har rådighed over køretøjet i Danmark i nogle måneder om året, og jeg kan ikke se, der skulle være hindringer for at benytte det i udlandet i den resterende periode, og godt brugt vil den så kunne hentes hjem til Danmark efter en årrække til en fornuftig registreringsafgift.


  • #20   5. aug 2017 Hej Kåre.
    Det passer ikke det du skriver.
    Der 100vis af firmaer der har lækre biler stående ved grænsen til deres danske medarbejdere, der kører rundt i Europa.

    MHT flexleasing, der mangler stadig en adresse i udlandet.

    MVH Per


  • #21   6. aug 2017 #20
    Nu nævner Kåre så intet om det du siger han tager fejl i.
    Han nævner kørsel i Danmark...ikke resten af Europa
    Ved flexleasing behøver du netop ikke en udenlandsk adresse.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #22   6. aug 2017 Flexleasing er 100% lovligt og du må køre i Danmark 365 dage om året - de giver dig endda en dansk nummerplade... smiley
    Men i løbet af en flexleasing aftale, knækker kurven for hvornår det ikke længere kan betale sig at gøre det, for så overstiger udgifterne den pris du ellers havde betalt i afgift for køretøjet. Jo billigere det køretøj er, jo hurtigere knækker kurven - og du virker ikke som en person der ønsker at købe en potentiel klassiker, men bare se om du kan snyde lidt.

    Har du overhovedet fattet en krone af hvad der foregår omkring dig?


  • #23   6. aug 2017 Sajmon.Har du overhovedet fattet en krone af hvad der foregår omkring dig?

    Jeg ønsker IKKE at snyde lidt eller meget.

    Det drejer som om kørsel i Europa, IKKE i Danmark. Lige som 100vis af firmaer der har tyske biler holdene ved grænsen, som bruges i Europa. Der er masser af private der har biler og motorcykler i F.eks. WINDGROUP.de , det er BILER til halve og hele millioner uden afgift. Det er 100% lovligt. Der er masser af danskere der har AUTOCAMPERE stående ved grænsen uden afgift og har haft det i rigtig mange år.

    Vi er i EU med de goder og dårligheder det giver. Vi skal alle holde os indenfor loven.

    Og en gang til motorcyklen SKAL IKKE bruges i Danmark

    MVH Per



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #24   6. aug 2017 Men nu snakkede du om flexleasing - det er den jeg forklarede... smiley

  • #25   6. aug 2017 Jeg skal da lige love for, at emnet bliver drejet fra det oprindelige. Eller misforstår jeg?
    Det er måske derfor, der er så forskelligtrettede svar?
    Så et klart og tydeligt spørgsmål ville da være alletiders! smiley


    profilbillede
  • #26   6. aug 2017 Ok...så finder du et sted du kan have en C/O adresse....hvad så når den skal parkeres og du ikke skal bruge den? Vil du så bare have den stående på gaden?

    Opslaget lugter stadig af snyd og bedrag smiley


  • #27   6. aug 2017 Men kan man som herboende Dansk statsborger få et Svensk personnummer?
    Det er jo det, trådstarter skriver og herefter spørger til c/o-adresse.
    Det lyder regulært nok med Svensk personnummer, hvis man bor i Sverige (ikke at forveksle med Wind Group i Tyskland, som formidler gennem en automobilklub og som står som formel ejer. Det er en helt anden sag...) og ønsker at benytte køretøjet med Sverige som base smiley


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #28   6. aug 2017 Per S.
    Du behøver ikke en bopæl i udlandet, for at registrere et køretøj. Du må bare aldrig benytte det i Danmark.


  • #29   7. aug 2017 Hej Carsten. Motorcykel skal jo stå på privat adressen i garage. Transport til udlandet på trailer.
    Vi har da en BMW og VW bil, der begge er betalt afgift af og som kører i DK og vi bor i DK. Det er reglerne i DK og sådan skal det være.
    Tidligere kørte folk med eventyr da også jorden rundt på Motorcykel reg. på udlandsplader, de måtte heller ikke køre i DK, men blev brugt til jordomrejse.
    Problemet med de 2 firmaer ved grænsen er prisen på deres service.
    Adm. omkostninger koster det samme om året om du har en motorcykel til 10.000 Euro eller om du har en sportsvogn til 100.000 Euro.
    Har da tidligere selv haft en Goldwing på tyske plader v/Windgroup.

    Jeg skriver lige igen : MOTORCYKLEN skal IKKE køres på i DK.

    MVH Per


  • #30   7. aug 2017 Og må erkende at ingen kender nogen der har en svensk adresse, som evt. ville modtage de få breve om året.

    Jeg takker dog for de gode input og hvis det lykkes skal jeg nok skrive igen.

    Så kom ud at køre på motorcyklerne, det er sommer, solen skinner.

    God sommer


  • #31   7. aug 2017 Per S:
    Det, jeg spurgte dig om i #27 ang. Svensk personnummer som herboende Dansker, kunne jeg egentlig godt tænke mig, at du svarer på? smiley


  • #33   7. aug 2017 Tak for din besked Per smiley

  • #34   7. aug 2017 Husk at du også skal til Sverige hvert andet år, for at besigtige (syne) din kommende MC smiley



  • #35   3. jul 2018 Genopliver lige tråden. Håber at Per S fik det til at lykkes, for det kan lade sig gøre smiley http://www.fireblader.dk/endurance/svensk_registrering.htm

Kommentér på:
Svensk registrering af MC

Annonce