{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Hvornår falder brugt priserne?? {{forumTopicSubject}}

Ja det har vist været oppe og vende..men min personlige mening er at vi som BIKER er selv med til at holde priserne på brugte Mc'ere kunstigt oppe. Mange mærker har knallet nogle modeller GODT ned i pris. men de brugte kommer ikke med ned i pris.. jeg solgte D. 17 februar 06 en 98'er Honda CBR 600 for 82.500kr idag er den tilsalg på DBA for 83.000 kr.. det er ikke kun ET tilfælg. men sådan er det genneralt med alle cykler.. hvornår bliver folk fornuftige.. jeg ved godt at folk selv vælger at købe cyklen.. MEN hvad mener i..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår falder brugt priserne??
  • #1   13. mar 2007 vi kan jo bare lade være med at købe dem hvis vi synes det er for dyrt.... min mening

folk kan jo sætte ting til salg for hvad de vil. Og så har jeg det faktisk OK med at priserne holder sig som de gør. Rart at man ikke smider lige så mange penge ud af vinduet som man gør med biler f.eks.

Mvh/henrik

• #2   13. mar 2007 tja God debat i øvrigt!
    Køber må selv afgøre om det han betaler for er dyrt eller billigt!

Inden for de seneste år er mange nye cykler blevet billigere. Det presser også markedet. Men desværre ikke på alle modeller. Men der er sket meget på markedet. For bare 5 år siden var der meget mere brugtsalg. Men idag er det ikke meget sammenlignet med for 5år siden og før, fordi folk har pengene til nyt eller selv henter i Tyskland!

De sidste 2 ting jeg nævner er også med til at sænke priserne, så mon ikke er går nogle år, så skulle vi gerne komme derned af!

• #3   13. mar 2007 Henrik. En brugt mc er mere en ivestering. Man taber lidt men ikke meget! Og vejer man det o pmed alt det sjov (og til tider bøvl) er det alle pengene værd

• #4   13. mar 2007 Det er lidt som de vanvittige huspriser vi har, så länge folk giver 2 mill for en 2V i kbh, så er det jo prisen!!!
    Jeg skal ikke köbe noget som helst för priserne er ned på et fornuftigt plan igen :o/
    Det er köber der sätter prisen,,,,,,,,,

• #5   13. mar 2007 Min personlige mening er at de burde fjerne al afgift på motorcykler, og så overfører den til symaskiner...Det ville da gøre langt flere glade smiley

• #6   13. mar 2007 Det er naturligvis et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Derudover er en salgspris, som vi alle ved, ikke nødvendigvis det samme som den endelige salgspris.

Derudover skal en investering normalt give et positivt økonomisk afkast før man kan tale om en egentlig investering. I de flestes tilfælde er det vist mere et spg. om et økonomisk tab.

MEN nytteværdien skulle meget gerne overstige det økonomiske tab (selv for folk som mig som købte en Suzuki sidste år som er nedsat med 35K i år) ;o)

• #7   13. mar 2007 Jeg mener bare at der er ikke meget fornuft i at en 10 år gammel cykel med 50.000 km på klokken kun er 25.000 kr fra nyprisen.. så det har ikke noget med at gøre om jeg har råd.. men mer fornuften med det..

• #8   13. mar 2007 Lige netop.. peter600 jeg ville selv sparke mig i løg posen hvis det skete for mig.. men så nytter det jo ikke at folk vil sælge en brugt til nypris.. men jeg føler med dig..

• #9   13. mar 2007 jeg har siddet og tænkt over det samme... fx har jeg købt min honda hornet fra 1998 som nu har kørt 45.000 km for 77.000 kr...

og har kun kørt på den i 2 mdr... nu skal jeg sælge den, og jeg har sat den til 69.900 kr. men det virker næsten umuligt at sælge den..

folk kommer med bud som 55.000 kr. ja right... skal jeg bare smidde 22.000 kr på 2 mdr...ej tror jeg ikke... men har dog valgt at miste 7.100 kr. for den...og det synes jeg er "fair nok"...

• #10   13. mar 2007 ujamen det er da så nemt - hvis nogen vil betale, så lad dem (os) det, hvis du synes brugtpriserne er alt for høje, så køb nyt!!

Under alle omstændigheder kan man jo aldrig klandre sælger, at han vil have mest muligt for sin vare!!

• #11   13. mar 2007 hmm ja det plejer jo at hænge sammen med udbud og efterspørgsel. kan cyklerne ikke sælges til de priser, så plejer prisen jo at falde, og syntes da ikke det er værre end de forhandlere der minimum skal tjene 30 35 % på en brugt bil.

• #12   13. mar 2007 Jeg syntes at det er iorden at forhandlere forlanger 15-20.000 mere ind private for de skal gører cyklen salgsklar.. service/ nyt plast eller hvad der nu er og så har de købeloven som hedder 2 års reklamationsret og det vil sige at uanset hvad der sker inden for de første 6 mdr. er på forhandlerens regning.. og det koster jo også i renter at en forhandler har et brugtvognslager. Men men det bliver nok aldrig anderledes for jeg kan hører at der er for mange som syntes at priserne er helt OK..

• #13   13. mar 2007 ja men så vidt jeg kan forstå liver det jo alligevel tukket fra i skat de renter. men det er jo meget forskelligt fra sælger til sælger, nogle gør ikke noget ved cyklen når den skal sælges, andre bruger mindst ligeså meget tid på hvis ikke mere end brugtvognshandleren for at gøre cyklen salgsklar.

• #14   13. mar 2007 Jeg synes ofte det er svært at få salgspriserne lidt, men det er jo klart at ingen har lyst til at tabe penge. Men ved da fra mig selv at hvis man vil af med en "standard" cykel inden for en overskuelig tid så skal sætte prisen væsentligt ned for at nogen bider på. Men udbuddet er jo også vildt stort efterhånden.

• #15   13. mar 2007 Udbud og efterspørgsel = markedspris

• #16   13. mar 2007 Jeg synes brugtpriserne er AAAAAALT for høje når jeg skal købe - og AAAAAAlt for lave når jeg skal sælge.... smiley

• #17   14. mar 2007 Jeg er s.. glad for at jeg bor i Grækenland med de priser vi holder os her i DK.
    Jeg købte min VT'er for 3000 Euro, rundt regnet 22500 kr.
    Kiggede i Den Blå og så at herhjemme liger prislejet mellem 55000 og 70000 kr.

Kommentér på:
Hvornår falder brugt priserne??

Annonce