{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.682 visninger | Oprettet:

Hvis man skulle købe en helt ny mc... {{forumTopicSubject}}

Hej MC folk

Jeg er i en situation, hvor jeg har mulighed for at købe en helt ny motorcykel.
Jeg kører pt SV1000, men har tidligere kørt ZX9R som jeg var ret glad for, jeg har kørt CBR900RR Fireblade som jeg også var ret glad for, og derfor er jeg ret fast besluttet på hvad det er jeg vil have, MEN..

Jeg har 3 forskellige maskiner i tankerne, det drejer sig om følgende:

Honda CBR 1000 RR Fireblade
Yamaha YZF-R1
Kawasaki ZX10RR Ninja

Honda'ens front / forlygte er jeg ikke vild med, og dens 190hk mod 200hk taler heller ikke til dens fordel, så den er egentligt halvt ude.

Kawasaki kender jeg lidt, og er jeg glad for, den er mega fed i mine øjne, men YZF-R1 har den suverent mest rå front...

Hvis i skulle agere ekspertpanel, og skulle råde mig, uden at være farvet af mærke og personlige referencer, hvad ville i så vælge...?

Hvad kan den ene, som den anden ikke kan..

Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis man skulle købe en helt ny mc...
  • #1   23. jul 2017 Lige et billede til inspiration

    profilbillede
  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #2   23. jul 2017 Bmw s1000rr.


  • #3   23. jul 2017 smiley

  • #4   23. jul 2017 gsx-R 1000 2017 god pris.


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #5   23. jul 2017 Prøvekør. Prøvekør. Prøvekør.

    Ingen af os kan råde dig i den her sag.

    Aldrig en S1000RR - mandags cykel...


  • #6   23. jul 2017 Jeg havde automatisk afskrevet BMW da jeg antog at den var hunde dyr. Men den er jo ret meget billigere end de 3 andre.

    Suzuki bliver det ikke..


  • #7   23. jul 2017 Ok.. Så er BMW nok ikke sagen.
    Nej det er ikke nemt at råde, og spørgsmålet er om det ikke er hip som hap hvilken man vælger. De har vidst begge esp, abs, anti vridnings udskridnings stabiliserings mellemgas fordeler, og alt det der..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #9   23. jul 2017 Jeg gad personligt slet ikke eje nogle af dem, for jeg har svært ved at forestille mig at smilet var særligt bredt efter et par timer i dansk trafik, på danske veje med dansk politi. smiley

    De er komplet ubrugelige i hastigheder under "kørekort_gone_in_6_seconds", og koster et mellemstort afrikansk lands forsvarsbudget alene i afskrivning det første år.

    Jeg ved godt man ikke skal vælge MC med fornuften som tungest vejende faktor, men som minimum skal man sørge for at prøvekøre en masse FØR man tager beslutningen - også en masse som man IKKE havde en initiel ide om at ville eje.

    F.eks ville en KTM Superduke 1290 kunne underholde mig uendeligt meget længere end enhver sports cykel nogensinde kunne. smiley
    Fuck grimme kåber og elendig siddestilling - bare rå power og al den samme elektronik til at redde ens røv når man for 15. gang den dag, blev forvandlet til en lille dum teenager på sin nye bøllecykel...


  • #10   23. jul 2017 10 heste til eller fra betyder røv og nøgler. Du får aldrig det fulde udbytte af effekten på de danske veje.

    Jeg er helt enig med Sajmon, aldrig mere kåbe cykel. Prøv at tage et kig på den ktm superduke 1290, den er altså grum og der er dømt spas for alle pengene smiley


  • #11   23. jul 2017 Skulle det være enten en zx10rr eller R1 havde jeg valgt kawasakien.

    Af én årsag.
    Jeg kan ikke lide crossplane motoren.

    Jeg er lidt i samme situation som dig.

    Jeg elsker looket af ræsermaskiner.
    Men er bange for at jeg ikke ville kunne klare en køretur på flere timer på sådan en.

    Så indtil jeg er sikker, beholder jeg min Z1000 som er fantastisk at køre på.

    Skal jeg en dag opgradere, og jeg vælger en naked igen, bliver det en Superduke 1290 R smiley


  • #12   24. jul 2017 køb de mc'er du snakker om der uden afgift, du kan da ikke bruge dem til noget på vejen, de høre til på en bane. Vil du have en kraftfuld mc som du kan holde ud at side på, og køre ture længere end 15 minutter, så kig på BMW S1000XR

  • #13   24. jul 2017 Speed triple..... jeg er SÅ glad for min og har kørt på alverdens sports MC'ere før. Blot til indspiration.

  • #14   24. jul 2017 Af de 3 ville jeg vælge Honda'en udelukkende fordel de 2 andre er afsindig grimme.

  • #15   24. jul 2017 Køb den her den er jeg super glad for og dem køre der ikke så mange rundt af smiley

    profilbillede
  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 395
    #16   24. jul 2017 Jeg ville gerne have en zx10rr.. Jeg har lige set en på tyske plader.. Så kører man som Tom Sykes og Chris Rea smiley

  • #17   24. jul 2017 Køb en brugt naked mc til ca det halve og brug resten på at komme til at køre bane

  • #18   24. jul 2017 https://www.youtube.com/watch?v=QSzTvAUyBIs

    Prøv at se det her.

    Jeg havde brugt alle knasterne på en street bike med masser af røvfuld. S1000R, Mt10, KTM Super duke... Sådan et eller andet..

    Men som de andre siger. tag ud og prøv


  • #20   24. jul 2017 Hvis du skal ha noget i den størrelse, er de to bedste jeg har kørt enten den nye Multistrada eller nok den lækreste er V4 eren her, med DCT gearkassen!!
    Den sidder bare lige i skabet..!
    Men du skal selvfølgelig selv prøve det af.. smiley


    profilbillede
  • #21   24. jul 2017 De nye bmwér kører problemfrit...

    Ud og prøv dem alle og vend dig til tanken om at være suzuki ejer.. 2017 gsxr1000 er klart vinder i superbike feltet. til en uhørt lav pris smiley


  • Torben R
    Torben R Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 10
    #22   25. jul 2017 Vælg den du sidder bedst på.
    Personligt ville jeg ikke vælge den type maskine og kan derfor ikke vejlede yderligere.


  • #23   25. jul 2017 Ingen af dem - de er ikke 'egnet' til vej.

    En BMW S1000R ville jeg vælge.


  • #24   25. jul 2017 Tænker der ligger en gruppetest på Motorrad af de 4 store 1000 ccm bikes, online.

  • #25   25. jul 2017 Hvem er de 4 store Allan ? Jeg vil mene der er mindst 5 smiley

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #26   25. jul 2017 Motorrad Danmark havde i et af de sidste blade en kæmpetest af liter-superbikes med følgende:
    Yamaha R1
    BMW S1000RR
    Ducati Panigale 1299
    Kawasaki ZX10RR
    Honda fireblade
    Suzuki GSXR1000
    Aprilia RSV 1000
    Ligeledes havde MCN en større test i år der kan findes på youtube. Begge test fokuserer primært på banekørsel og de er meget tæt på hinanden i præstationer. Mener faktisk at det er firebladen der vinder begge test men kan tage fejl.


  • #27   25. jul 2017 Honda
    Yamaha
    Kawasaki
    Suzuki


  • #29   25. jul 2017 Hvorfor har Du ikke BMW'en med på din liste Allan?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #30   25. jul 2017 Det er ikke en af de store. BMW har EN sportscykel på programmet, og den er bygget ved at kigge på hvad alle de andre producenter gør. smiley

  • #31   25. jul 2017 Do så fræk sajmon smiley

  • #32   25. jul 2017 Jeg kører selv s1000rr og er VIRKELIG glad for den. Den kører super lækkert og med en masse power.

    Jeg synes personligt at det er noget pladder at man ikke kan køre på R-maskiner herhjemme. Jeg synes det går fint, det bare ud på de små veje og nyde svingene. og selvfølgelig skal du købe det du synes ser smart ud. det betyder sgu meget om man synes det er en lækker cykel at kigge på. 90% af mc'isterne kan ikke udnytte det alligevel, uanset hvilken mc det drejer sig om.

    Ift. det med at "kåbecykler" har dårlig siddestilling.... pladder i min optik, jeg har dårlig ryg og kan sagtens kører en 400+km på en dag uden problemer. lige bortset fra hvis jeg ligger og kører ligeudskørsel med 80km/t (bevares det da ikke sjovt for hænderne, men fandme heller ikke derfor jeg har købt en mc).

    Skulle jeg vælge ville jeg ikke vælge en gixxeren, den er møg fed men er lidt skuffet ift. at den ikke har alt det sjove elektronik (blipper) som konkurenterne har. medmindre du lige ligger en hel del ekstra for r-modellen.

    Jeg ville overveje rsv4'eren (RF) og skulle jeg bytte i dag ville den være mit valg.

    jeg er slet ikke i tvivl om at du får en fed cykel uanset hvilken en du vælger, så god jagt smiley og lad os snart få lidt bedre vejr smiley


  • #33   25. jul 2017 Brian
    Den er ikke med fordi den ikke er blandt de mest solgte, selvom BMW generelt vidst tager 1.pladsen her i Dk.


  • #35   25. jul 2017 Christian N: Jeg kunne ikke være mere enig. At folk kører nakedbikes er fint, synes selv mange er super fede. Men fordi man er gammel, har dårlige håndled eller hvad pokker folk fejler, så kan man ikke retfærdiggøre at stemple kåbe R maskiner som elendige at sidde på.

    Jeg sidder personligt fantastisk på min NINJA 636'er, og kører nok længere ture end de fleste herinde der skamroser en nakedbike/touringmaskine for dens kørekomfort.

    Det er og bliver individuelt, hvordan man sidder og hvilken præference man har som motorcyklist.

    Forresten... Trådstarter er til racer-cykler (accepter dog det) og lad vær at forsøge at finde en cykel til ham, som han ikke synes er fed. Man kan sagtens køre langt og fedt på en R-maskine. Fordommene herinde er til grin.

    Han spurgte ind til hvilken af de 3 maskiner i titlen i ville foretrække og hvorfor. Han spurgte ikke ind til en ducati panigale, en z750 eller en african twin.


  • #36   25. jul 2017 Videoen viser en Fireblade som vinder, trods færrest hk, dårligste acceleration, GSXR er hurtigst i alle accelerationer og 1/4 milen, men bliver kun nr 5, ZX10RR bliver nr 7 og dermed sidst.
    De sidste 2-3 min af videoen viser de målte data incl rullefeltsmålinger, de fleste omkring 190 hk men Fireblade nede på 179 hk.

    https://www.youtube.com/watch?v=SJFszDt8ouo


  • #37   25. jul 2017 Shit den nye fireblade er fed smiley Den havde jeg taget.

  • #38   25. jul 2017 Her er en test udelukkende kørt på bane, nr 1 Aprilia, 2 GSXR og 3 R1, ud af 7-8 bikes.

    https://www.youtube.com/watch?v=k6hDAYI17Ak


  • #39   25. jul 2017 Fart og råstyrke, så er det GSXR, Fireblade nr 1 i den ene test og ikke engang i finalen som ren baneracer.
    Godt det ikke er mig som har så mange penge smiley


  • #40   26. jul 2017 I min optik, så havde jeg gået efter den fedeste i udseende, den der tændte mig mest i "for helvede hvor er den fed mand, jamen jeg kan hverken sove eller arbejde før jeg ejer den", for det er sgu ligegyldigt hvad for en af de maskiner du sætter dig op på, så er det ren nydyrket elektronik og fart og de kører alle super fedt og kraftfuldt og med alt det nyeste indenbords, det er jo rendyrket ondskab ved dem alle sammen... Jeg er ikke kawa mand og har aldrig været det, men jeg havde slet ikke været i tvivl om kawaen er den mest rå af dem... Den nupper jeg smiley FED BIKE

  • #41   26. jul 2017 Kawaen er ikke den rå, det er Suzukien, den er også helt ny til 2017!

  • #42   28. jul 2017 Aprilia RSV4 RR eller RF hvis du er vild. Tjek den ud og prøv dem af. Du får meget meget mere for pengene.

Kommentér på:
Hvis man skulle købe en helt ny mc...

Annonce