{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Begynder cykel. {{forumTopicSubject}}

Godaften. så har konen og økonomien givet grønt lys til jeg også skal have en jern hest. jeg ville høre om jeg kunne få lidt hjælp til valg af min første maskine......

1: Suzuki GSXR 250 1993 2+.000km
eller
2:Yamaha RD 350 1993 2+.000km

jeg er 25 år og vil starte med sådan en maskine. hvis jeg skulle få mere løst til næste år vil jeg spytte flere penge efter en ordenlig Cykkel. håber for lidt svar og evnt for og imod.

Mvh
friis

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder cykel.
  • #1   12. mar 2007 jeg ville tage suzuki'en...c",)

• #2   12. mar 2007 Alt efter økonomien, ville jeg nok vælge en større 4-takter i stedet... Bare et godt råd, for hvis du er 25, kan du jo godt køre en med nogle flere hypper...

• #3   12. mar 2007 Jeg vil give Dan ret - Køb en større du bliver hurtig træt af GSXR 250 skal have regtig mange tæsk for at være sjov.
    Og RD'er blev i sin tid kendt under navnet "The Widow maker" Det yder godt den lille 2 takter men køre enskaber og bræmser er ikke helt med.

Hvis du er bange for at miste penge på at købe og evt skulle skifte igen, så køb en go brugt Honda, den mister næsten ingen ting på 2 år, alt efter hvor mange km du køre slf. - f.eks. en CB 500 - Det er en kanon maskine solid og fornuftig i forsikring, og du får dine penge hjem igen.

• #4   12. mar 2007 jeg er slet ikke til racer maskiner. men jeg føler jeg får mest for pengene da jeg maks vil bruge ca 25,000,- jeg har også haft et skævt øje til Suzuki GS 500 men hk mæssigt er det det samme.

• #5   12. mar 2007 Hehe nu er der stor forskel på Gs500 og GSXR 250 selvom de har det samme antal hk'er, GSXR skal jo have 14000rpm for at få de hk'er, mens en gs skal have 9000rpm, der er stor forskel... Ccm og moment har rigtig meget at sige og hvis du ikke er til racere, vil du komme til at hade 250'eren smiley

• #6   12. mar 2007 Ja Mark det var også derfor jeg havde kikket på den i en periode. jeg ville også mene at 500cm skulle have et moment så jeg ville undgå gas pineri og gearskift men jeg vil have mest for pengene og det er også derfor jeg ligge ville høre nogle gamle i gården.

• #7   12. mar 2007 Rasmus (Egtved) J, den rigtige widow-maker er jo en gammel kawa 3cylinders 2-takter, ikke sådan noget nymodens pjat smiley

(link fjernet)

Men til emnet ville jeg tage gsxr'en da det er en let cykel, som efter min mening er sjov. derudover har en af mine venner en af slagsen, og han er ihvertfald glad for sin. smiley

• #8   12. mar 2007 Hvis du ikke er til racer-maskiner, så er det ikke de 2 du har kig på der giver dig mest for pengene, tværtimod. Du vil så have brugt 25.000,- på en MC der ikke er noget for dig...
    For de samme penge kan du få en Velholdt Honda CB450s eller en Honda CB650. Den sidste er en gammel svend, men den er uden nogle typiske fejl, og finder du en i god stand er den et sikkert køb.

/
    Jesper

• #9   12. mar 2007 Det var MachIII og RD500 der blev kaldt widow-maker.

• #10   13. mar 2007 tja.. min RD kører skam super, er billig i reservedele, væsentlig mere driftsikker end hvad mange siger og lever i det mindste ikke livet ved 16.000 RPM som den lille suzuki... og så vil jeg da lige sige at den også er væsentlig hurtigere end den lille suzuki. Det er nok en smagsag. Minus: den lyder jo ikke som en 4-t og mht. køre egenskaber, så skal man godt nok køre råddent før du kommer til at få brug for bedre bremser osv.

Kommentér på:
Begynder cykel.

Annonce