{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Tyveriforsikring ved transport i varebil {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelgalleri,

Er der nogen der kender til et forsikringsselskab der vil forsikre en MC bag i en varebil?

Udfordringen består i at jeg tager min baneracer med på ferie, da det passer med et par arrangementer i slutningen af ferien - i ferieperioden vil cyklen stå bag i kassebilen, og dermed ikke være under opsyn hele tiden.

Cyklen er forsikret i mit værksted under en løsøreforsikring, men kun så længe den står der.

hvis nogen af jer kunne skære opringninger til forsikringsselskaber ned til et minimum, så ville det være helt perfekt. Eller måske blot nævne en type forsikring der ville dække, så kunne jeg selv forhøre mig ved diverse selskaber.

Jeg har kun kontaktet mit nuværende selskab Vestjylland forsikring, der ikke kunne hjælpe.

På forhånd tak,
Mvh. Gert

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveriforsikring ved transport i varebil
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #1   10. jul 2017 Jeg ringede og ringede til min telefon var ved at smelte, og det nærmeste jeg kom var en specialforsikring på bilen, til samme pris som et middestort afrikansk lands forsvarsbudget. Den ide droppede jeg, da min baneracer ikke stod mig i så meget at det gav mening... overhovedet...

• #2   10. jul 2017 Den bedste forsikring er nok at få parkeret på de sikreste pladser du kan finde. Er det hotelovernatning, så har de ofte en baggård eller kælder man kan få bilen sat ind i.

• #3   10. jul 2017 Av, det var lidt hvad jeg frygtede. Jeg må høre på hotellerne om jeg kan parkere et sikkert sted.

Normalt til trackdays er jeg ikke så nervøs for det, da man jo som regel er ved cyklen, men nu hvor den skal stå en uge ved hotel inden er det lidt træls. Det er ikke en helt ny cykel, men jeg ville godt nok være ked af at give den væk til langfingrede.

• #4   10. jul 2017 Hos aros kunne jeg tegne en ansvar og kasko forsikring på min mc uden afgift. Fuldstændig som hvis den var indregistreret, man sætter selv en ca værdi på køretøjet, og præmien bliver der efter.

• #5   10. jul 2017 Desværre ikke en mulighed da forsikringsselskaber ikke tilbyder forsikringer som ikke passer i deres kasser......

Har diskuteret det med dem til bevistløshed... og deres regler giver OVERHOVEDET ingen mening...
    jeg har en hd til en værdi over 150k som er dækket både bag i min kassevogn og hvor jeg ellers bruger/stiller den for 1600,-/år, er villig til at betale det dobbelte for tyveri og brand på min racer frem og tilbage til banerne. Men det kan man simpelthen ikke.... og jeg har haft fat i nok 10 selskaber.....

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 278
    #6   11. jul 2017 Hvis varebilen kun har bagdøre så start med at parkere baglæns op af en væg. Sørg også for at man ikke kan se ind i lastrummet - ej heller igennem sideruderne ved forsæderne.

Kommentér på:
Tyveriforsikring ved transport i varebil

Annonce