{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.121 visninger | Oprettet:

Jacob L
Jacob L
Tilmeldt:
8. jul 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Import af HD fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogle som har erfaring med import af (og ikke mindst betaling af reg. afgift ved indførsel)?

Jeg har set mig varm på en 2004 HD sportster i Tyskland. Den står til omkring 40.000 dkk men her til kommer afgiften jo. Man kan lave en online beregning, hvor man bl.a. indtaster nyværdien, købs prisen og handelsværdien. Skal man indtaste handelsprisen herhjemme? eller i Tyskland? Ved kun at bruge priserne i Tyskland lander jeg på en afgift på omkring 20.000kr, og jeg mener, 60.000dkk for en sportster er da okay. Men det virker for godt til at være sandt. smiley

Derfor, er der nogle der har prøvet det og kan give lidt fif og dele egne erfaringer?

Mvh Jacob.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af HD fra Tyskland
  • #1   9. jul 2017 Du skal bruge den danske handelspris.

    Så ind på div. hjemmesider og finde priser på tilsvarende maskiner.

    Det er et af grundlagene for deres beregning af registreringsafgiften.

    Hvis jeg skulle importere, havde jeg benyttet: http://www.quickimport.dk
    Der kan de fastsætte afgiften for dig INDEN du henter den, så du ved hvad den kommer til at koste. Det koster vist 2-300,-

    Og når du så har bestemt dig, ordner de de hele for dig, for 2-3000,-


  • #2   10. jul 2017 Du betaler ca 60% af den danske handelsværdi på en tilsvarende model!

  • #3   10. jul 2017 der er rigtig mange der har købt bike i tyskland og troede de havde lavet en go handel men så når der skulle betales afgift. blev den værdi sat meget højere end de havde regnet med

  • #4   10. jul 2017 Den koster i hvertfald en del mere end 20.000 i afgift det er helt sikkert!

    Tror den ligger på omkring 70.000 i afgift minimum, ellers rammer den slet ikke markedsprisen herhjemme.

    Som #3 skriver, er der mange der har hentet en HD i Tyskland, og håbet på en god handel, men når afgiften er betalt, ender de ofte med at have givet mere end hvad de kunne have handlet en tilsvarende i DK for.

    Hvis man skal importere HD, så vil jeg mene det skal være fra USA for at det kan svare sig, og så skal det nok være på en dyrere cykel end en 04´Sportster.

    /Kasper


  • #6   11. jul 2017 Du skal have fat på kim jønsson ved skat i odense, det er ham der vurderer og sætter afgift på HD herhjemme... Efter min beregning, så vil jeg mene afgiften ligger et sted mellem 48-55000........


  • Jacob L
    Jacob L Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #7   29. aug 2017 Tak for de mange gode svar. Jeg tror jeg finder mig en i dk med afgift, det er nok det nemmeste og mest sikre. smiley

Kommentér på:
Import af HD fra Tyskland

Annonce