Import af HD fra Tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der nogle som har erfaring med import af (og ikke mindst betaling af reg. afgift ved indførsel)?
Jeg har set mig varm på en 2004 HD sportster i Tyskland. Den står til omkring 40.000 dkk men her til kommer afgiften jo. Man kan lave en online beregning, hvor man bl.a. indtaster nyværdien, købs prisen og handelsværdien. Skal man indtaste handelsprisen herhjemme? eller i Tyskland? Ved kun at bruge priserne i Tyskland lander jeg på en afgift på omkring 20.000kr, og jeg mener, 60.000dkk for en sportster er da okay. Men det virker for godt til at være sandt.
Derfor, er der nogle der har prøvet det og kan give lidt fif og dele egne erfaringer?
Mvh Jacob.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
Så ind på div. hjemmesider og finde priser på tilsvarende maskiner.
Det er et af grundlagene for deres beregning af registreringsafgiften.
Hvis jeg skulle importere, havde jeg benyttet: http://www.quickimport.dk
Der kan de fastsætte afgiften for dig INDEN du henter den, så du ved hvad den kommer til at koste. Det koster vist 2-300,-
Og når du så har bestemt dig, ordner de de hele for dig, for 2-3000,-
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 129
Tror den ligger på omkring 70.000 i afgift minimum, ellers rammer den slet ikke markedsprisen herhjemme.
Som #3 skriver, er der mange der har hentet en HD i Tyskland, og håbet på en god handel, men når afgiften er betalt, ender de ofte med at have givet mere end hvad de kunne have handlet en tilsvarende i DK for.
Hvis man skal importere HD, så vil jeg mene det skal være fra USA for at det kan svare sig, og så skal det nok være på en dyrere cykel end en 04´Sportster.
/Kasper
mar 2015
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 231
jul 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
Import af HD fra Tyskland