983 visninger
|
Oprettet:
Kommercielt salg på MCG eller ? {{forumTopicSubject}}
Citat fra brugerbetingelserne:
"Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet". "Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden"
Hvor går grænsen? 1 MC til salg uden afgift eller ..? Salg af ny udstødning hver anden uge?
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Har jeg for en gangs skyld en skarp holdning.........
Det er ikke kommercielt salg medmindre MCG adm blander sig i det....
Det skal vi menige medlemmer bare holde os helt ude af....
Syntes det er fuldstændig hul i hovedet at nogen har ondt i røven over at nogen annoncerer 117 mc uafg.
Så længe MCG adm ikke brokker sig eller der ikke ligefrem henvises til fx. XX-motors hjemmeside så er det ikke komcilet salg basta.
Hver gang der er en der har ondt i røven og for fjernet en annonce..... står der en og leder efter annoncen med den stump/cykel han manglede.
Mvh Peter der benytter markedet en del både som sælger og køber.
maj 2005
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
men hæng mig ikke op på det
maj 2005
Men så hut jeg ved er det 5 biler mafgt......
Dem uafgt er ikke registreret nogen steder ved Skat ........
Dog har den blå så valgt (tror jeg det er længe siden jeg sidst har solgt en uafgt) at man pr. def er en forhandler når det er uafgt. og kræver derfor penge for annoncen :-(..........
OBS der er filme ikke mange herinde der sælger 5 mc med afgift om året :-) :-).........
Og dem der evt. gør er dem der skal prøve alle modeller og derfor skifter mc som uskumle piger skifter trusser....
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 293
Med hensyn til hvor mange man må sælge har jeg følgende fra Skat:
"Sælger man sin egen motorcykel f.eks. hver 4. år kan man undgå beskatning. Ellers er der ikke noget salg, der er skattefrit"
Det med 5 enheder holder ingen steder. Forestil dig hvis en enhed var kr. 20.000. Så er der lige den med momsen. Hvis samlede momspligtige omsætning er over kr. 50.000 årligt er man pligtig til at lade sig momsregistrere.
maj 2005
der er vist bare nogen retningslinier med hvornår man blir indkaldt til toskegilde.....
så reelt tror jeg sq ikke der er mange der betaler skat af deres private mcsalg..... det er jo beskattet mange gange
Kommercielt salg på MCG eller ?