Afgift engang for alle {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at ordne alt det der afgift halløj på fredag, og jeg troede jeg havde styr på hvordan det skulle forløbe, men der tog jeg fejl.
Jeg har prøvet at søge rundt i forum for at se om der er nogen der kan give en forklaring på den kryptiske vej til at betale afgift, for der er øjensynligt ikke rigtig nogen der rigtig har styr på hvordan det egentlig hænger sammen, ikke engang medarbejderne hos skat.
Så vidt jeg har forstået:
1: Cyklen skal til syn, hvor den samtidig bliver vurderet til under middel, middel eller over middel.
2: Herfra er det ud til skat, der ud fra synsmandens vurdering lidt forskelligt andet slynger en helt sindsyg afgift ud. Der kan man så snakke lidt frem og tilbage og hvis man er heldig få den sænket lidt.
3: Afgiften betales og man opretter en forsikring.
4: Med kvittering for afgift og et forsikringsbevis tager man ned på motorkontoret betale 500,- for en nummerplade, og man er kørende.
Sådan havde jeg forstået forløbet.
Nu har jeg læst en tråd hvor der er en der skriver noget om en blanket med "foreløbig værdiansættelse" der skal sendes og besvares af skat før man overhovedet kan komme til syn.
Tråden er:
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32504
Er der nogen der kan hjælpe mig og fortælle om jeg kan køre min cykel til syn uden nogen blanketter (udover typeattest og toldpapirer) og direkte til skat og få en afgift?
Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig...
På forhånd tak!
Jesper.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
/
Jesper
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 123
Ring 41288127 så skal jeg nok forklare det
Har selv importeret 2 mc og 2 biler
mvh
Carsten