{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.654 visninger | Oprettet:

Ikke E-mærket slip-on og Uden DB killer + tysk grænse!! {{forumTopicSubject}}

Min gode ven og jeg er på vej på endnu et eventyr, denne gang til Nice i sydfrankrig. Vi har ikke skænket det en tanke, da de alle de andre gange er gået så fint igennem tyskland. Men en MC forhandler gjorde os lige opmærksomme på at den nok larmede for meget ifht. hvad politiet i tyskland kan lide.

Har hørt konsekvensen er 5000 kr direkte bøde + en afmonteret udstødning og et kørselsforbud indtil maskinen er bragt iorden og det er jo ikke så sjovt at stå med på sin ferie.

Sagen er den at vi skal afsted mod Holland på Mandag... Og grænsen er jo bevogtet konstant af tyskerne pt, der stopper alle for at høre gøremål.

Så...
1) Hvad er vores ods for at grænsepolitiet går op i udstødningen hvis han forsigtigt triller derhen?

2) vi har kigget på denne sag som vi kan købe og montere i morgen hvis det er: Men passer et 50,4mm rør en standard SV650s (et sted man kan se det??)
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Tilbehor/Udstodning/Lyddamper-Slip-on-2000028549/

Tak for hjælpen gutter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke E-mærket slip-on og Uden DB killer + tysk grænse!!
  • #1   1. jul 2017 Køb da denne så har han en til han skal til syn. tvivler på at biltema potten er e mærket.
    http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-udstoedning-o/id-94622659/

• #2   1. jul 2017 Tak for link, ved du om alle potter er ens, har ingen forstand på SV modellerne (hans er fra 2007 med ABS - WVBY)

Er det ikke lovkrav at ting til motorcykeler der sælges i EU er e-mærket?

• #3   1. jul 2017 næ det kan jo være potten kun er til bane brug

• #4   1. jul 2017 da jeg synede min her i foråret gik synsmanden meget op i at den var e mærket, og det var en orginal potte jeg havde lånt.

• #5   1. jul 2017 Har lige været over grænsen i dag, de tjekker på samme måde som de danske hjemmeværnsfolk, jeg så ikke nogen der var taget ind til kontrol.
    Men ellers er oplysningerne korrekte, hvis du bliver stoppet i en kontrol, så falder hammeren.
    Selv Tyske motorcyklister er begyndt at køre med lovlige udstødninger.

• #6   1. jul 2017 han vil gerne købe en original men kan se den du linker til kun går op til en 2003 model smiley

Tak for den info Preben.
    Vi søger fortsat efter en original/E-mærket slip on på diverse FB sider så.

• #7   1. jul 2017 Flere af mine arbejdkolleger er tyskere og kører motorcykel. De siger, at der er kommet meget mere fokus på støjende motorcykler i Tyskland. Som allerede omtalt i pressen, så er der nu kørselsforbud for motorcykler på en del strækninger især i weekender netop på grund af støj.
    Så min anbefaling er at køre med lovlig og godkendt udstødning. Ikke kun i Tyskland, men generelt, Ellers risikerer vi bare endnu flere lukkede strækninger og det går jo ud over os alle.

• #9   1. jul 2017 Jeg har to originale Potter stående til en 1200 bandit,bolt on. Hjælper jer ikke meget. Med mindre i finder et andet mellem rør.

• #10   1. jul 2017 Et kørselsforbud er da endnu kedeligere. smiley

• #11   1. jul 2017 Jeg har sådan en potte fra Biltema til at ligge, men tror altså den siger for meget, den har sat på en GS500 om den passer på en SV ved jeg ikke, men i er meget velkommen til at prøve den.
    Jeg ved ikke lige hvor i er fra... kommer selv fra Lemvig.

• #12   2. jul 2017 Har ladet mig fortælle at det svinger meget fra det ene område til det andet hvorledes det Tyske politi håndtere det. Den værste historie jeg har hørt fra en af mine venner som kører Harley - hvor Politiet i forbindelse med et træf stoppede flere med ulovlig udstødning .Disse blev målt og opfyldte de ikke lovens krav blev de skummet til med bygeskum i potten og måtte køres derfra på fejeblad. Tør dog ikke ligge hovedet på blokken om det var i Tyskland det skete.

• #14   2. jul 2017 Har i fundet en løsning Elias?

• #15   2. jul 2017 Desværre ikke . smiley Min kammerat var over hos en universal DB forhandler men ingen passede hans underlig oval formede Devil potte.

• #16   2. jul 2017 Vores nødløsning PT er at tage færgen i morgen tidlig fra rødby til putgarden og herefter satse vi kommer over grænsen og ellers tage min MC til louis i hamburg som har en E-mærket slipon tilgængelig for 3600 kr
    https://www.louis-moto.co.uk/artikel/mivv-gp-black-steel-silencer-fuer-suzuki-sv-650-sa/60412001?filter_bike_id=1936&filter_article_number=60412510&list=194824904

Så er problemet bare hvad vi gør med hans gamle slipon. Måske graver vi den ned i en skov og henter den på tilbage vejen smiley eller får den sent hjem med DHL smiley

• #17   2. jul 2017 Står i samme dilemma smiley

• #18   17. jul 2017 Vi kørte ned til louis i hamborg men de havde ikke en der passede... det var et fuldt system :-/... Dog rigtig god service af manden der brugte over en time på os, og tog forskellige udstødninger frem, for at se om de passede. Vi kørte med den ulovlige, og overhalvede / blev overhalet af flere tyske betjente her og der, men det gav ingen problemer.

Nu er vi kommet hjem efter godt 5000 km fantastisk tur i tyskland/holland/belgien/frankrig/monaco//italien/schewiz/østrig .. puha
    At tage afsted på MC er bare noget andet end en shadaferie smiley

• #19   17. jul 2017 Jeg er også kørt gennem på vej til Kroatien med larme potte, køre hjem onsdag torsdag.

Sagde manden i Louis noget om hvad der ku ske hvis man blev kontrolleret?

profilbillede
  • #20   17. jul 2017 Lækkert, vi overvejer koratien til næste år, er det noget du kan anbefalde? =)

Manden sagde at det tyske politi var skrappe omkring det, men det kom meget an på betjenten og hvordan man kørte da man blev stoppet.

• #21   17. jul 2017 Ok. Ja helt sikkert men bare vær opmærksom på alle vejene er helvedes glatte her. Tænker det nok er det samme i Italien?

Jeg tør presse min mc mere på en dansk regnvejrs dag end jeg gør hernede på en god sommerdag smiley det røvhamrende glat, ingenting til så blokere baghjulet ved bremsning eller skrider rundt ved acceleration. Meget glat!

Der skal så lidt til at den fedter ved baghjulet.

• #22   17. jul 2017 Elias: Det er en chance mange tager. Jeg har selv lige været 7 dage i alperne i Østrig. Kørte forbi det tyske autobahn politi i deres patruljevogne på motorvejen flere gange. Vi kørte 2 ninjaer med akrapovic potter uden db-killer og min bror har en micron der larmer vanvittigt på hans sv'er.

Sidste år var vi i Schweiz, uden db-killer på vores cykler også. Samme historie. Masser af politi på bjergpassene, men vi er ikke blevet vinket ind. Tror det kommer an på kørslen. Hvis man blæser igennem en by med 120, så tager de nok også udstødning og alt andet. Men kører man fornuftigt, tror jeg chancen er minimal.

Men som du selv skriver, det er en chance, og man kan risikere at møde en emsig betjent. Jeg kører personligt aldrig med db-killer eller lovlig udstødning til alperne, men tager så også skraldet hvis jeg bliver bragt til standsning.

GOD TUR og håber du finder en løsning!

Mvh Mathias

Kommentér på:
Ikke E-mærket slip-on og Uden DB killer + tysk grænse!!

Annonce