671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Solvisir extra mørk Solvisir extra mørk

Jeg har en Nolan N44 med solvisir, men nogle gange syntes jeg ikke at det solvisir der er i hjelmen er mørk nok og det er lidt svært at se biler og vej i solskin.

Jeg tænker på at købe noget solfilm i T-hansen og sætte det på solvisiret så jeg hurtigt kan klikke det frem og tilbage.

Solbriller har jeg prøvet, ikke særlig behageligt, natkørsel er heller ikke det der skal til.

Er der nogen af jer der har prøvet det eller kender til en lovgivning som siger at man ikke må

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solvisir extra mørk
  • #1   31. maj 2017 Er det ikke lettere bare at købe et mørkt visir, til når du kører om dagen?
    https://www.louis.eu/artikel/nolan-visor-n44-n44-evo-special-pinlock-predisposition/20013150

• #2   31. maj 2017 Det mørksete visir er ikke optimalt i aftentimerne. Har selv kørt mange år med mørkt visir, og er glad for at jeg har en hjelm med solbriller i nu.

Så overvej, om hjelmen ikke bør udskiftes til en med klart visir og solbriller. Jeg var 10 år om at prøve det af - og det er det bedste råd jeg kan give videre!

• #3   31. maj 2017 Jeg har klart fuld visir og indbygget solivisir i min hjelm og det er når jeg benytter det indbyggede solvisir at jeg godt kunne tænke mig at det tog lidt mere sollys og et delvist mørkt fuldvisir er heller ikke det jeg vil have.

Derfor tænkte jeg at noget extra solfilm på det indbyggede solvisir måske var en ide og ville lige hører jer om hvad i syntes.

• #4   31. maj 2017 Kan ik forstille mig det holder godt, men du kan jo prøve

• #5   31. maj 2017 Det er helt sikkert en fin løsning, når du har det på solbrillen under visiret smiley

• #6   31. maj 2017 Eller køb et par solbriller.

Har jeg kørt med indenunder. Når jeg ikke vil skifte visir på dem uden solvisir.

Har selv lige købt en med solvisir indbygget og ja det giver ikke altid nok. Men solbriller i lommen og tag dem på. Når du vil have det mere mørkt smiley

• #7   31. maj 2017 Jeg har sat en stribe sort tape øverst på det indbyggede solvisir det fungere som en en lille skygge det fungere meget godt

• #8   31. maj 2017 Jeg har sat tape på mit udvendige visir, for at tage den lavtstående sol vi har 10/12 måneder om året.

Synsfeltet i min hjelm er rigeligt højt til det flade danske landskab, så jeg mister ikke noget synsfelt jeg bruger.
    Til gengæld skal solen helt ned i 15° over horisonten før den er i mit synsfelt.

Jeg har også indbygget klap-ned solvisir indvendigt i hjelmen, og må sige jeg også synes det er i underkanten nogen gange.

Din ide med solfilm lyder god.

Omend det kan være svært at påføre uden bobler.
    Det er jo ikke lavet til konvekse overflader.

Måske kan en hårtørrer hjælpe i applikations processen

• #9   31. maj 2017 Jeg tror jeg forsøger med noget solfilm og smider et før og efter billeder op så i kan se resultatet smiley

• #10   1. jun 2017 Du kan også se om du kan få et nyt visir med Transition effekt (photochromic)
    Dette toner sig selv når der er sol, ligesom du kan få det på briller

• #11   2. jun 2017 Jeg bruger selv solbriller under min hjelm. Har indbygger solvisir, men det er ikke nok. Briller er perfekt til mig

Kommentér på:
Solvisir extra mørk

Annonce