{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.513 visninger | Oprettet:

Mikkel
Mikkel
Emner: 2 Svar: 18

Er vi enige om det her er et scam? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu må i ikke tro jeg er naiv, men jeg vil gerne lige have andre øjne på inden jeg afviser en potentiel køber af min motorcykel.

Jeg satte min Yamaha YBR 125 til salg igår på guloggratis.
Allerede idag får jeg en mail fra en Tommy, som på engelsk skriver han gerne vil købe den hvis den stadig er til salg.
Jeg skriver til ham at jeg lige har opdaget at jeg har glemt registreringspapirerne i Aalborg (motorcyklen står i Vejle), men at jeg nok skal skaffe dem i løbet af næste uge, hvor han gerne må komme at se den.
Han virker til at være ligeglad med det med papirene, og efter et par mails får jeg denne:

"Thank you for getting back to me and I’m satisfied , but i won't be able to come and view it myself because I am currently away for work.I will meet up with your asking price ...I would like to get it as soon as possible and i will be paying you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about PayPal charges, i will take care of that,i will also contact a shipping company that will send its agent to come to your home directly for the pickup and transport it to my home in Madrid after i have made all the necessary payment and you have confirmed this on your account.. ....So if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with PayPal:-

Name :
PayPal Email :
Mobile Number
amount:

Get back to me with those details ,so i can proceed with the transfer and then we can arrange for my shipping company to come for the pick up after you receive your money....so that all can be finalize.

Thanks"

Er vi enige om det er en form for scam? Eller er der folk fra Madrid der importerer motorcykler fra Danmark? Alle mine alarmklokker ringer, men eftersom jeg er ny i mc-verdenen tør jeg ikke sige 100% om det er meget almindeligt?

Håber på at få et par svar af nogle rutinerede motorcyklister som kan fortælle mig om det helt sikkert er et scam, eller om i synes det virker reelt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi enige om det her er et scam?
  • #1   25. maj 2017 Er det naivitet eller mangel på alm begavelse der gør du har brug for bekræftelse af hvad du formodentlig slet ikke er i tvivl om ??? smiley smiley smiley

• #2   25. maj 2017 Helt enig. Tommy har også skrevet til mig men han blev slettet på et nanosekund.

• #3   25. maj 2017 I Spanien har de ikke vores dyre registreringsafgift. Med andre ord, hvorfor køber han ikke bare selvsamme cykel i Spanien? Og uden registreringsattest, hvordan skulle han så få spansk nummerplade på? Det er ganske rigtigt et scam. Du kan bede ham fucke af eller du kan vælge at være en virkelig spasser udi kunsten at benytte paypal og bede ham om hjælp til at overføre pengene.... Jeg prøvede det på et tidspunkt og han lugtede lunten. Skrev at jeg vist forsøgte at scamme ham ligesom han forsøgte at scamme mig. Han mente at vi kunne have været venner hvis vi havde været tættere på hinanden smiley

• #4   25. maj 2017 Har en bekendt som var ved at hoppe på samme nummer,han kontaktet paypal og fik at vide det var en svindler.

• #5   25. maj 2017 Brian S

Tænker det må være manglede på den alm begavelse der mangler hos dig , siden du ikke bare kan svare manden på en ordentligt måde.

Han bruger er forum som det nu engang skal bruges, og skriver et godt formuleret spørgsmål.

Ville du også have svaret en person som stod foran dig på samme måde , eller er det lettere bag en skærm ?

• #6   25. maj 2017 Der er mange Yamaha YBR 125 i Madrid. Hvorfor i alverden skulle han købe så billig en cykel helt oppe i Dk? Drop al kontakt og ignorer lignende henvendelser i fremtiden.

• #7   25. maj 2017 Sælg, sælg for satan, du får jo fuld pris, eller noget! Eij, så naiv MÅ man altså ikke være, ikke når det nummer har kørt i så mange år! Og ungdom er ikke en undskyldning smiley

• #8   25. maj 2017 @sune

I den virkelige verden havde jeg foldet mig ud og leveret en kæmpe røffel.....
    Selvfølgelig også efterfulgt af smiley smiley smiley

Sådan er vi bare i Team frimobning smiley

• #9   25. maj 2017 #8 Brian, jeg mener sgu bare at det er flot, at du sådan påtager dig rollen som curlingfar for en du ikke kender, det kan gribe om sig det her smiley smiley

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#10   25. maj 2017 haha fair nok, i må gerne kalde mig naiv smiley

Men ville jo bare være helt sikker inden jeg slettede mailen - det kunne jo i princippet have været en engelsktalende køber fra Madrid, som ville betale med paypal, og ikke se motorcyklen før han køber den og.. nej okay. Det var måske lidt tydeligt. smiley

Tak for svar under alle omstændigheder. Nu er jeg da sikker

• #11   25. maj 2017 Du skal da bare trække den så langt ud som muligt så han tror det er ved at lykkes med hans svindel...

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#12   25. maj 2017 Jeg skrev denne mail til ham:

"Hi Tommy

I don't have paypal.
    I only use cash.
    Can you sent the money in coins maybe? That would be nice.
    Or maybe you could sent the money in gold? Or stamps?
    Actually, could you not send the money at all?
    Oh, maybe that was what you were planning on doing all along, was it?
    What do your mom and dad think about you scamming people? They must be so proud.
    I hope you fall and break your face. "

Han skriver godt nok hurtigt! For han har allerede svaret mig med en guide til hvordan man får paypal...

• #13   25. maj 2017 Men hvis man hopper på hvad vil de så? En flok aber der kommer og stjæler cyklen eller hvordan?

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#14   25. maj 2017 Jeg tænker måske det er rigtigt nok det med et fragtfirma som kommer og henter den. Men man får så bare ikke pengene fra paypal, og wupti så har han fået en motorcykel hvor han kun skal betale for fragt

• #15   25. maj 2017 Jeg tror han vil sk... din mc et stykke det handler om penge , hvordan de får penge ud af det ved jeg ikke , om de sender for mange eller hvad ved jeg ikke

• #16   26. maj 2017 Tommy skrev også til mig..... Han skrev også til min mail at han havde set min annonce og at han havde desværre glemt prisen - om jeg ikke kunne skrive prisen og hvad det var.. jeg henviste at al info var i annoncen på dba. Efter 8 mails gav han op og skrev "Fuck you".

Jeg giver kun 2 point for Tommys handelsevner.

• #17   26. maj 2017 mikkel hvem af jer to på billedet er du.

• #18   26. maj 2017 Du har ret - det er scam.
    Hvis du har overskuddet til det, så skriv med ham så længe som muligt, så han spilder sin tid.

• #19   26. maj 2017 Og så lige lidt forklaring på hvordan deres scam virker:

1. Når du takker ja, får du en mail om at pengene er sendt, men at PayPal har indført et nyt system hvor pengene er "låst" i et mellemled, til motorcyklen er modtaget, og derefter vil du modtage pengene.
    Det er selvfølgelig en scam, da PayPal ikke tilbyder sådan en service. Enten har du pengene før personen er der for at hente den, ellers tager de hjem uden mc'en.

2. Takker du alligevel ja, og venter på at "fragtfirmaet" kommer forbi, bliver du pludseligt banket på døren af 1-2 store mænd i en vogn, som på gebrokkent engelsk vil hente mc'en. Er du afvisende, bliver de mere og mere truende.

Selve scammet er designet således at når du har givet din adresse, så er det svært for dig at fortryde "handlen".
    Du får selvfølgelig heller aldrig pengene.

• #20   26. maj 2017 Og her er så den RIGTIGE forklaring på hvordan det scam virker:

Han sender pengene til din PayPal account - både for cykel og fragt.
    Så "desværre" er han altså "kommet til" at sætte beløbet til fragtmanden ind på din konto, og beder dig derfor om at sende pengene videre til fragtmanden.

Det viser sig bare, at hans PayPal overførsel er falsk og du har dermed mistet de penge som du har sendt til fragtmanden.

Der dukker IKKE nogen op på din bopæl og de vil IKKE ha' det lig, der er til salg..

• #21   26. maj 2017 #20 Nå nå, så jeg tager simpelthen FEJL, for der kan ikke være mere end 1 metode at scamme folk på, og måden jeg har oplevet skete faktisk slet ikke. I see. Tak for forklaringen.

Husk lige at noter: "Sender penge til din PayPal Konto"
    Igen får du ikke pengene sendt til dig, men du får en mail fra "paypal" om at de er sendt. Det er hele pointen med scammet. At du tror at pengene er der, men at du lige skal gøre et eller andet før du modtager pengene.

• #22   26. maj 2017 #21Det er da altid noget at du selv har vadet i fælden, for det skriver du jo at du har gjort! smiley Meen, den med at der kommer voldsforbrydere og truer dig til at aflevere noget?? Der har du vist leget med nogen andre, for en Nigeria snyder har næppe et par dresserede aber rendende rundt i DK til at hente ting! Så blev de jo knaldet alt for hurtig, det er meget bedre at hustle på nettet, der er jo naive mennesker nok, du lyder til at være en af den slags smiley

• #24   26. maj 2017 #21 "og måden jeg har oplevet.."

Vil det sige, at to store mænd, på gebrokkent engelsk, truede dig til at udlevere din MC!?!?

• #25   26. maj 2017 #22 Hvordan skulle de blive fanget? De banker dig jo ikke, men beder dig pænt aflevere den da du har modtaget pengene, få timer efter er de ude af landet.
    Jeg er ikke den eneste der har oplevet det. Det er grotesk, ja, men nu en gang sådan en metode der også bruges derude.

• #26   26. maj 2017 aaaarh , en mc som den her i historien ,kan jo næsten ikke engang dække busbilleten for 2 mand , og da slet ikke flybilleter med en mc som håndbagage smiley

• #27   26. maj 2017 #25
    Hvilken MC udleverede du? - Og hvad sagde Politiet?

• #28   26. maj 2017 Jeg har en gang fået nøjagtig samme mail.

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#29   26. maj 2017 #17 det er mig til venstre på mit billede. Hvorfor?

• #30   28. maj 2017 Scammet er som Simon H forklarer, og det har kørt i årevis. Jeg har haft mange henvendelser gennem tiden når man har haft noget til salg på den måde, og jeg kører så med på den istedet for, og til allersidst så sender de en mail hvor deres rigtige navn og adresse samt et kontonummer pludselig står på, så Martin blev lige pludselig til Marcus fra Ukraine smiley Og når du har fået den mail, så sender du den til spoof@paypal.com, og så har du lige fået ham på listen over It-kriminelle... Og det kan man jo så lige skrive tilbage til ham smiley Og Drop dead motherfucker smiley Og så har vi gjort en god gerning den dag, og så får vi tildelt 2* fri hastighedsdage smiley

• #31   28. maj 2017 Tommel op, Vestergaard smiley !
    Vidste ikke det med spoof - det vil jeg også gøre fremover, så man forstyrrer deres forretning mest muligt.

• #33   31. maj 2017 Bare skriv til ham at hvis i skal have en handel, så skal han selv møde op da du vil lave en slutseddel og have pengene med i kontanter, så skriver han ikke mere ??

• #34   31. maj 2017 Jeg synes jo at det er skide sjovt at spille med på den slags, så spil med. Du er nok lige for dum til at forstå hvad han ønsker, men du er naturligvis klar til at opfylde tingene.... Ja, fantasien fejler intet, når man skal have dem helt ud i hampen. - Desværre kan man jo ikke være Fluen på væggen, den dag de opdager at de har brugt tid på noget hvor de selv blev røvrendt smiley
    Prøv det. Det er faktisk ret sjovt.

• jakob h
    jakob h Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 5 Følgere: 6 Svar: 1
    #35   31. maj 2017 Har oplevet det samme. Tricket da var at han sendte "dokumentation" på at have overført til min PayPal konto. Så bad han mig overføre et beløb til en western union konto til fragtmanden. Jeg ringede til PayPal og fik at vide at de altid skriver på dansk og at der ikke stod noget på min PayPal kt.

• gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #36   31. maj 2017 Nej nej, den er god nok - det er ikke scam. Tommy's bror, en prins fra Nigeria, overførte efterfølgende 5 millioner dollars, jeg skulle bare betale 900 pund for overførelsen.

• Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #37   31. maj 2017 Der er også faren for at blive et "muldyr" i hvidvask, når han lige kommer til at overføre et meget for stort beløb, som han så beder dig om at føre tilbage. Det giver nogen tid med stribede gardiner.

• #38   31. maj 2017 Det har jo også nået at gøre med at folk der gør det aldrig får en straf, jeg har også prøve det og trak den meget langt ud. Til sidste sende han endda billede af pas og link til Facebook, det hele blev overført til politiet, men de ville ikke gøre noget "for det er ikke ulovlig at forsøge at snyde folk" de kunne også fortælle at de fik en del henvendelse hver uge om det samme

• #39   31. maj 2017 Gør det ikke han er en bedrager

• #41   1. jun 2017 Hvordan mener du at der svindles med 'modtager flex'.?
    Det har jeg ikke hørt om før...

• #43   1. jun 2017 En anden metode er at de sender en check. beløbet er altid for stort. Så får du en mail om at de har sendt en forkert check, og beder dig betale det overskydende tilbage som regel via WesternUnion med et bestemt kodenummer der gør det muligt at få pengene udbetalt. Det er ikke nok at gå i banken og få kontrolleret checken, der oftest er en banknoteret check. Den er ikke falsk, og du sætter pengene ind på kontoen, sender varen og det for meget betalte beløb. 2-3 uger efter ringer banken og siger checken er stjålet, og at de gwerne vil have pengene tilbage, hvilket er juridisk korrekt. Hvis du prøver at gå baglæns og kontakte Western Union aner de ikke hvem de har udbetalt beløbet til, Der er kun 1 måde at handle på: Køberen kommer med pengene, i går sammen hen og omregistrerer den og han kører hjem på MC, og du kører hjem med pengene. Som en ekstra sikkerhed kan i først gå en tur rundt om banken, som kan undersøge om de dollar han pludselig vil betale med er falske. Brokker han sig over det, har du forhindret dig selv i at miste en hel del. Stol ikke på nogen. En nær bekendt - ikke mig - mistede 80.000 på det.

• #44   1. jun 2017 Du skriver bare, at han kan betale via Western Union, så hører du ikke mere fra ham smiley smiley

• #45   1. jun 2017 Den her er også ret god. He he... Fik den på den blå avis i går. Nr 1: Is your bike available for sale? reply to my email, ( wiemrkim@gmail.com ) Mr Wie.
    Nr:2. Hi, thanks for the response. How long have you owned the bike and why are you selling it? i`am interested in buying bike and i would like to get it as soon as i can. When was the last your serviced the bike? I won't be able to view it, but can you guarantee me it is in same condition as listed on DBA? i will make all transportation preparations and documents for it to be transported from Denmark to my home in Wuzhen, China. Can you send me some recent picture or video including your final price for the bike.

Waiting your respond!!!

Thanks,
    Kim
    +1847 579 9342

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#46   1. jun 2017 #45 - Den besked fik jeg også igår. Han kaldte sig Kim Wie

• #47   2. jun 2017 Det kan undre mig hvorfor DBA ikke tager et større ansvar for de her scams ved etc at tvinge sælgeren igennem en hurtig video på 1½ minut som forklare, hvordan scams typisk ser ud, og hvordan de får ens penge, hvad man skal være opmærksom på osv.. 99% ved jo godt det er scam, men den sidste 1% falder i , og er med til at sørge for de altid vil være der og spamme ens annoncer.

• #49   6. jun 2017 International handel mellem handlende der ikke kender hinanden fysisk har man kendt i århundreder, og der fandtes hurtigt en løsning: Man inddrog banken. Køberen indbetalte pengene på en spærret konto i sin bank, og når sælgers bank fik besked fra købers bank sendte han varen. Papirerne sendtes til købers bank. Når varen var ankommet, kunne modtageren få lov til at bese den i pakhuset, og hvis det var OK meddelte han det til banken. Så blev pengene overført til sælgers konto, og han fik fragtpapirerne udleveret så han kunne hente varen i pakhuset. Som ungt uskyldigt kontorbud i begyndelsen af 1960'rne har jeg fragtet utallige af disse papirer mellem firma, toldboden, frihavnens pakhuse og banken.
    Det fungerer naturligvis ikke i privat handel, hvor folk synes det er sikkert at sende penge via sin mobiltelefon til et "firma", der trods en flot hjemmeside bare kan være en altan i Hongkong, og at det er (for) bøvlet at skulle taste en pin-kode ind, når man vil betale noget med sit kort.
    Hvorfor i alverden skulle en person i Kina dog købe en MC - eller noget som helst andet - i Danmark?

• #50   6. jun 2017 Peter K : fordi ,de vil sku da heller ikke køre på de Kina-mc-er smiley

• #51   8. jun 2017 Jeg kører på en Kina MC, en ChangJiang som er den kinesiske version af den russiske M72, som er den russiske version af en BMW R71. Det er en ganske udmærket motorcykel fra en svunden tid. Motoren er bedre end både den tyske og den russiske version.

• #52   8. jun 2017 Peter: den var bare for oplagt ,jeg har intet imod kinesere , jeg har sågar knaldet en til 2 øre smiley

• #53   9. jun 2017 har de ikke to ører alle sammen. smiley

• #54   9. jun 2017 #53Hahaha det var fandme sjovt! smiley

• #55   23. jun 2017 Alt forladt - og ja, de laver meget bras derovre som vi ikke burde ofre penge og energi på at sende herover.

• #57   26. jun 2017 ja duo især kvinder smiley

• #58   9. jul 2017 @56. Kromen på min rustede i en opvarmet garage, men malingen hænger på endnu efter 10 år. Det er nu alt sammen udskiftet med rustfrit. Forgaflen er en russisk M72, den er meget stærkere end den elendige kinesiske, og forkromet i USSR hvor man blæste på miljø og brugte de teknisk korrekte men stærkt miljøskadelige metoder.

• #60   11. jul 2017 Den globale opvarmning forsvandt for omkring 10 år siden, da målinger påviste at den ikke fandtes. Så skiftede det klimaforandringer, og dem har vi altid haft. Det er big business, og religiøst for mange, men der er ingen tvivl om at vi med få tiltag kan opføre os en del smartere. Hele CO2 cirkusset er opbygget så Vesten hælder så mange fantasillioner som muligt i totalt kiksede lande i Afrika.
    Man kan sagtens forkrome godt og miljørigtigt i dag, men den russiske (fabriksnye) forgaffel jeg har, blev fremstillet for 40-50 år siden. Det hedder NOS - New Old Stock.

Kommentér på:
Er vi enige om det her er et scam?

Annonce